Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Muriel schreef:Maar dat zijn de meest goedkope, hoe zijn ze kwalitatief? Anders wacht ik liever toch wat langer..
Muriel schreef:Haha net een nieuwe gekocht sicayes..? Maar bedankt, ik ga er naar kijken! Wifi is trouwens geen must als ik daardoor een hoop fijne camera's links laat liggen.. Maar het leek me erg handig en leuk voor op wedstrijd en vakantie etc
maaikemuis schreef:Qua beeld is hij prima, vergelijkbaar met de 55-200, maar hij is langzaam in de autofocus. Voor bewegende objecten is de 55-200 de betere keuze naar mijn mening. Overigens heb je voor de paarden aan 200mm voldoende (mijn max is 150mm)
Westhof schreef:Ik wil al een tijdje een spiegelreflexcamera kopen en nu zag ik dat ze bij de Mediamarkt weer de '21% BTW weg ermee' actie hebben. Scheelt toch weer een hoop geld. Ik twijfel nu tussen de Canon EOS 1200D en de Nikon D3200. Ik snap dat het ook een kwestie is van persoonlijke voorkeur, maar ik ben toch wel benieuwd welke van deze twee jullie mij zouden aanraden. Het is voor mij als beginner bedoeld als instapmodel om gewoon lekker mee te oefenen. Voordeel van een Canon zou zijn dat mijn neefje mij ermee kan helpen, omdat hij zelf ook een Canon heeft en er veel vanaf weet.