Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bagheera_206 schreef:@Courses: De IS-versies zijn beter dan de non-IS versies. Als je weathersealing wegstreept blijven er 3 redenen over om voor IS-is versie te gaan ipv non-IS.
1. Je hebt echt IS nodig ivm langere sluitertijden
2. Je eisen liggen zo hoog dat je scherpte/contrast/AF-focus/etc van non-IS niet goed genoeg vindt
3. Je hebt geld zat

Dan kun je ook prima uit de voeten met de Canon EF 70-200mm f/4.0L USM. Los van IS gezien heeft de IS-lens dus nog een paar voordelen die men hier heeft genoemd. Texas1 schreef:Ik heb een kit, de plastic fantastic en 70_200... Maar wil toch voor het standaard gebied iets meer kwaliteit denk... Budget, ik ga niet weer 1000 uitgeven voor een lens...
Daarnaast is het niet alleen voor studio gebruik...
Tenzij je primair voor studio wilt gebruiken zou je ook je plastic fantastic kunnen upgraden naar Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM voor 425 euro, maar aangezien je al 50mm hebt zou je er ook een 85mm bij kunnen nemen. Sigma 85mm f1.4 EX DG HSM voor 825 euro.
Gefeliciteerd. Hopelijk krijg je hem snel binnen!
Al begonnen met je linkarm te trainen?
Bagheera_206 schreef:@Aniek: Wowie! Tof!Gefeliciteerd. Hopelijk krijg je hem snel binnen!
Al begonnen met je linkarm te trainen?
Zal wel wennen worden zo'n grote lens.
Ik had voor de zekerheid de winkel zelf ook even gebeld of ie wel echt op voorraad is en die vrouw zei dat ik hem morgen binnen zou krijgen
Ik moest in het begin enorm wennen aan die monsterlijke teletoeter. Als je dag staat te fotograferen wel beetje spierpijn, maar dat valt nu wel mee.

voor Nikon met IS

Niet beter om bijvoorbeeld body stapje lager te gaan zitten voor bijvoorbeeld D300s met die Nikkor 70-200mm? Je kunt beter goedkopere body hebben met beter glas dan dure full frame body met kwalitatief minder glas.