Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Hoewel ik wel wel wat aan te merken heb op het Canon-advies van HLP. Ga je voor een 7D of 60D, dan houd je alsnog nauwelijks wat over voor objectieven en kom je wellicht alsnog thuis met een 18-200, wat ik je écht zou willen afraden. Koop dan liever een 550D oid en je houdt wat meer budget over voor lenzen.
HLPhoto schreef:Kleuren vind ik zeker een non-issue en eigenlijk zelfs onwaar. Op auto ben ik het met je eens, maar je blijft vast geen auto schieten
DaniBanani schreef:Nog even terugkomen op mijn eerdere vraag; jullie zouden dus wel een Canon aanraden om mee te beginnen?
Of zijn er naast de 500D en 550D nog andere modellen die ik zou moeten overwegen?
DaniBanani schreef:Nog even terugkomen op mijn eerdere vraag; jullie zouden dus wel een Canon aanraden om mee te beginnen?
Of zijn er naast de 500D en 550D nog andere modellen die ik zou moeten overwegen?
judithh schreef:De sensor is beter, dat is een groter verschil dan die extra pixels. Van 4752x3168 naar 5184x3456, dat verschil is echt nihil, zal zo eens laten zien waarom.Ik heb de 500D en die bevalt me perfect!![]()
met de 550D heb ik geen ervaring, weet alleen dat hij meer pixels heeft en dat de video modus beter is dan op de 500D, maar die gebruik ik nóóit, daar heb ik mijn filmcamera voor. De extra pixels vond ik geen meer waarde hebben..
HLPhoto schreef:judithh schreef:De sensor is beter, dat is een groter verschil dan die extra pixels. Van 4752x3168 naar 5184x3456, dat verschil is echt nihil, zal zo eens laten zien waarom.Ik heb de 500D en die bevalt me perfect!![]()
met de 550D heb ik geen ervaring, weet alleen dat hij meer pixels heeft en dat de video modus beter is dan op de 500D, maar die gebruik ik nóóit, daar heb ik mijn filmcamera voor. De extra pixels vond ik geen meer waarde hebben..
Dat de 550D-sensor beter is staat buiten kijf, maar het is moeilijk om het "extraatje" eruit te halen. Verder... nee Courses, ik ben het niet met je eens