manzano schreef:Overigens moet je ook van een 2.8 lens geen wonderen verwachten in een binnenbak. Ik vermijd ze echt zo veel mogelijk.
Moet zeggen dat ik het hier niet helemaal mee eens ben. Ben trots op mijn Sigma 70-200 2.8.(kon geen canon betalen hihih) Gebruikte hiervoor voornamelijk de canon 55-250 F4-5.6 en kon daarmee al goede mooie binnen foto's maken op slecht 200 IS0.. Nu met de 2.8 kan ik op 100 blijven staan met bewolkt weer en gewoon manege (TL) licht blijf ik mooie kwaliteits foto's behouden.
Abercrombie schreef:Ik heb sinds kort een Sony Alpha 200 met een Sigma 70 - 300 lens f4-5.6.
Nou ben ik benieuwd of iemand een lens weet waar ik binnen betere rijfotos mee kan maken want mijn sigma (en de kitlens) zijn gewoon echt niet lichtgevoelig genoeg..
Nou zei de man in de fotozaak dat je dan echt niet onder een mega dure lens uit komt, maar ik vraag me af zijn er andere mogelijkheden behalve een lens van €1000+
Hiermee is inderdaad de Sigma een goede keuze en leverd vrijwel de zelfde kwaliteit foto als de Canon 70-200 IS USM (€ 1500,- bij konijnenberg). Kenners zien de verschillen misschien wel op foto, maar voor mooie kwaliteit foto's voor de semi proffecioneel is de Sigma de oplossing. Een aantal nadelen van de vergelijking tussen sigma en canon versie is toch wel dat de Sigma lens behoorlijk zwaar is en als je dan een dag foto's staat maken op en wedstrijd o.i.d tja dan heb je wel spierpijn, maar ook dat went
. Ook heb je bij canon een kort brandpunt afstand functie, dat je dus op anderhalve meter al scherp kan stellen, en dat is wat de Sigma dan weer mist om ook macro foto's mee te maken. Je zult dan verder af moeten staan en je foto's op je pc in CS2 bv uit te knippen tot jou gewenste resultaat.
Hier een voorbeeldje van de Sigma 70-200

ow en nog een tip.. kijk eens op marktplaats. Heb daar voor 400 euro mijn sigma gekocht, en is de beste aanschaf ooit (tot nu toe) Heb ook de Canon 300 F4 tijdelijk gehad, maar dit beviel mij niet gou weer verkocht. Voor spring wedstrijden is het misschien perfect, maar voor dressuur wil je graag in en of uitzoomen om je gewenste beeld op de gevoelige plaat vast te leggen.