[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:10

mijn week 21, weinig foto's gemaakt deze week maar wilde wel een recente foto, zat te twijfelen maar deze is het geworden. jammer van de extreme ruis.. (het was als bijna donker..)

Afbeelding

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:19

Week 21.
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 23:00

De samenvatting van week 21 - 2014:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Bellatrix verzamelt hier
binky
Bumblehorse
calice
C_estmoi
chip
CrazyIris
Deetjeeuh
Eviii_x
Fennee
Fenneeee
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
Irene96 verzamelt hier
ismy
JewEmm verzamelt hier
jilinda
Jis_
Joey
Jolandaa_
kani_ejj
_Kiki_ verzamelt hier
kimberley23 verzamelt hier
k_m
laurajoy15
Lipydo
Lizaa01
manonnevot
Marit
MarijeR
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto
monbyou
MyHu
NatassJa
Nefertarie
Racheel verzamelt hier
Revanches
Robin_Rikkie verzamelt hier
Sanne_com
sdvfoto
showteam
Sodeletuut
Suuszels
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa
Ylvy

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:05

Commentaar week 21:

Agossie qua moment wel een toffe foto, maar ik vind m wat dof, inderdaad vrij veel ruis en daarnaast lijkt ie niet helemaal scherp, maar dat kan ook door het verkleinen komen.
Ash_ fijn plaatje, mooie z/w omzetting, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik elke keer naar beneden probeer te scrollen om te kijken naar de onderkant van de foto, terwijl die er niet meer is.
Asselruiter sterkte. Gelukkig heb je mooie herinneringen en foto's zoals deze. Haarscherp en vind de uitsnede ook prettig kijken.
Bellatrix wauw, hele gave lucht, verder niks op aan te merken.
binky ik kan me voorstellen dat dit een foto is met enige emotionele waarde, maar ik vind m niet zo bijzonder. Daarnaast stoor ik me aan een onscherpte die in vignet-vorm in de foto lijkt te zijn geshopt.
Bumblehorse Fijn plaatje, geen standaard paardenfoto, houd ik wel van. Hele prettige kleuren ook.
calice Supertof. Insectenfoto's zijn vaak heel leuk, maar ogen snel rommelig, deze is dankzij de achtergrond opeens heel strak en stijlvol.
chip Leuk, mooie frisse kleuren, maar hij lijkt wel wat (te veel) verscherpt, kan dat kloppen?
CrazyIris Lieve foto, maar ik vind m niet heel erg bijzonder. De kleuren zijn net een beetje vaal en er loopt precies een grasspriet voor zn neus langs, jammer.
Deetjeeuh wat een heerlijke zomerfoto! Zachte kleuren en mooie scherpte-diepte, al had ik misschien liever gezien dat de randen van de bloem ook scherp waren geweest.
Eviii_x leuke pony en keurige foto, al heb ik wel het idee dat de foto wat overhelt naar links? Ook vind ik m bovenin wat krap gekaderd, maar de scherpte is wel heel fijn..
Fennee de compositie is op zich leuk, maar de foto lijkt in z'n geheel erg wazig, zonde!
Fenneeee Ik vind m qua compositie niet heel bijzonder, maar qua scherpte en kleur is ie wél fijn.
Gub Wauw. Prachtig plaatje, mist is gaaf, en de kleuren zijn ook heel mooi.
Hanna_94 fototechnisch een hele nette foto, en ook de compositie vind ik leuk. Alleen de blik van het model vind ik niet heel mooi, maar ik weet niet precies waarom.
HeavensLove Heel gaaf gedaan, krijg er een beetje een black-beauty gevoel bij, of zo'n pony die in de mijnen werkt. Complimenten.
Irene96 Dat licht is echt waanzinnig, zeker in combinatie met alle kleuren in de lucht. Niks meer aan doen ;)
ismy leuke foto, gewoon netjes, maar ik heb van jou betere foto's gezien :)
JewEmm leuke foto, maar wel heel jammer van die prullenbakken op de achtergrond, doet wel wat afbreuk aan het 'natuur' gevoel.
jilinda Leuke foto, wel iets overbelicht volgens mij, en probeer de volgende keer goed te letten op losse riempjes etc.
Jis_ Heel gaaf, maar het lijkt links bovenin wel alsof het model een stuk hoofd mist door de positie van de slang :P
Joey fijn sfeerplaatje, mooi bewerkt ook. Ik vind het altijd knap als mensen foto's zo zacht van kleur kunnen maken zonder dat het 'saai' wordt.
Jolandaa_ gewoon goed, nette plaat. Als ik iets te zeuren moet zoeken: misschien volgende keer iets minder croppen.
kani_ejj leuk! Goed getimed en netjes scherpgesteld.
_Kiki_ inderdaad geen hee bijzondere foto, maar ik vind m wel heel mooi qua kleur
kimberley23 mooie plaat, touwtje (?) is ook netjes weggewerkt, alleen nog even kijken naar de bitring :)
k_m heel gaaf! Haarscherp en heerlijk fleurig.
laurajoy15 niet heel origineel misschien, maar wel goed uitgevoerd en bewerkt :)
Lipydo nette plaat, maar voor dit formaat te weinig familie en te veel omgeving naar mijn smaak, ik denk dat ie op een groter formaat beter uitkomt. (m.n. omdat op deze manier een gezicht uit iets te weinig pixels bestaat om herkenbaar te zijn :P )
Lizaa01 leuk, maar ik vind m wel wat donker en dof. Volgende keer zou ik gaan voor een locatie met iets meer licht.
manonnevot leuk kiekje, maar niet heel bijzonder. Ik vind het moment niet zo bijzonder en doordat de foto bij bewolkt weer is genomen (neem ik aan) is hij wat flets.
Marit gaaf marit! Ik vind m wel wat duister, ben benieuwd naar hoe de kleurenversie er uit zag :)
MarijeR <3
Marjoow leuk moment en mooie kleuren, maar hij lijkt niet helemaal scherp op het gezicht van de ruiter.
Mb_foto Toffe foto, toch weer heel anders dan de 'inkt in een glas' foto's die ik eerder voorbij heb zien komen.
monbyou vrolijke, zomerse foto, gewoon leuk
MyHu deze vind ik niet zo heel geslaagd, sorry. Door de hoek waaruit de foto is genomen lijkt het net alsof het paard een gigantische kont heeft en een heel dun kippennekje.
NatassJa fijn plaatje om naar te kijken, mooi licht en zacht. De huid van het model ziet er alleen wel wat geretoucheerd/dichtgeplamuurd uit, dat vind ik een beetje zonde.
Nefertarie mooi, maar op de een of andere manier vind ik m niet heel bijzonder. Ik denk dat ik het verband tussen het model en de achtergrond niet helemaal zie.
Racheel leuke foto, knap paard ook! Netjes scherp en mooie scherptediepte.
Revanches knap vastgelegd. Ik kan zien dat de foto bij tamelijk grijs weer is genomen, maar toch wordt hij niet grauw en is het zwate mooi diepzwart.
Robin_Rikkie hele fijne kleuren, en ik vind het plaatje op zich erg mooi, ik mis alleen wat scherpte volgens mij.
Sanne_com Aapie! Leuke foto, weer eens wat anders tussen alle ponies, honden en katten. Qua kleur ook erg mooi, maar volgens mij is hij – helaas – niet scherp op de ogen (lijkt me ook erg moeilijk trouwens, als je kijkt naar hoe de ogen in de kop liggen).
sdvfoto op zich een goede foto, er valt eigelijk niet zoveel op aan te merken, maar niet helemaal mijn ding. Uitleggen waarom precies is lastig, maar ik denk dat ik m te geposeerd vind.
showteam Heel schattig en onwijs goed scherpgesteld, maar ik vind de voor- en achtergrond net iets té blurry (is natuurlijk wel tamelijk smaakgevoelig)
Sodeletuut Lief! Heel leuk gedaan ook, maar ik vind de gezichsuitdrukking van het meisje net iets té. (oke misschien komt dat ook wel doordat ik een beetje raar ben en de onderkant van een tong gewoon een beetje naar vind :P )
Suuszels heerlijke zomerse warme foto, mooi scherp ook. Ik zou er zelf misschien voor gekozen hebben om de uitsnede aan de onderkant íets krapper te nemen, nu zie je net een beetje de aanzet van de neus.
tesseke sja dit is gewoon echt niet mijn ding, ik vind m te hard en het onderwerp spreekt me niet aan. Vind m verder wel goed uitgewerkt.
Tinky12 lucky shot, leuk, dit soort momentjes moet je hebben. Het lijkt wel alsof ie nét niet helemaal scherp is, maar dat kan ook door verkleinen komen.
XiiaaooNaa sowieso beterschap ;) Ik vind de kleuren en nabewerking leuk, maar de blik van het model vind ik niet zo mooi.
Ylvy Nette plaat en leuke hond. Stiekem blijf ik me altijd een beetje storen aan het 'er klopt iets niet' gevoel bij dieren met twee verschillende kleuren ogen, maar daar kan jij natuurlijk niet zoveel aan doen xD

oef, behoorlijke bevalling dit xD het valt me trouwens wel op dat de kwaliteit van de foto's steeds beter wordt, top! :)

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:22

zo ik heb momenteel eigenlijk helemaal geen tijd om een uur bezig te zijn met feedback geven, maar motivatie is ver te zoeken :Y)
Ik heb mijn best gedaan om iedereen een tip te geven, maar dat is niet helemaal gelukt... ik heb gewoon het eerste geschreven wat in me opkwam en in sommige gevallen was dat eigenlijk niet zo heel veel.

ohja, er zijn twee foto's die het bij mij niet doen ;0 die van Asselruiter en van Jis_

Agossie verzamelt hier
Je foto is op een goed moment genomen, ik vind alleen de hoek waaruit hij is genomen niet zo mooi.

Ash_
Mooi, ik denk dat het zwart-wit er goed bij past, al zie ik graag iets meer paard.

Asselruiter
Je foto doet het niet? ik krijg een error?

Bellatrix verzamelt hier
Wat een prachtige lucht <3 Ik mis alleen de zon zelf een beetje...

binky
De kleuren in je foto zijn mooi, maar verder doet het me niet veel, ik vind hem eigenlijk saai om naar te kijken.

Bumblehorse
Nette foto, een klein minpuntje vind ik dat het halster duidelijk naar links wordt getrokken door een touw.

calice
Mooi scherp!

C_estmoi
leuk, ik vind de achtergrond alleen storen. De pony op de achtergrond is namelijk door het veulen niet helemaal te zien, dat is vooral wat mij er aan stoort. Als ik de pony ook helemaal kon zien, zou het mij waarschijnlijk niet storen.

chip
best leuk, maar ik vind dat er erg veel vinger opstaat.

CrazyIris
mooi, maar zonde van die grassprieten midden voor

Deetjeeuh
prachtig!

Eviii_x
netjes, ik had alleen de kont er helemaal opgezet denk ik.

Fennee
Hij is wel op het goede moment genomen, maar hij is niet scherp.

Fenneeee
Ik vind de kleuren mooi, maar de compositie spreekt mij niet zo aan, ik weet alleen niet zo goed waarom niet.

Gub verzamelt hier
Wat een prachtige lichtval.

Hanna_94 verzamelt hier
prachtige foto, het zal waarschijnlijk mijn persoonlijke mening zijn, maar ik vind het nooit zo mooi als het model op deze manier wegkijkt.

HeavensLove verzamelt hier
wauw, aparte foto.

Irene96
verzamelt hier
prachtig licht

ismy
lief, ik heb alleen het idee dat de boom scherper is dan de personen in de boom.

JewEmm verzamelt hier
leuk, maar ik vind hem wel wat saai om naar te kijken.

Jis_
ik kan je foto niet zien?

Joey
mooi, er is alleen iets waardoor ik hem niet zo heel fijn vind kijken, maar vraag me niet wat het is want dat weet ik niet :+

Jolandaa_
netjes

kani_ejj
Het plaatje is leuk, maar ik vind de foto niet fijn om naar te kijken, lijkt voor mij alsof je hem behoorlijk hebt verscherpt.

_Kiki_ verzamelt hier
Help! ik krijg honger van jou foto... alleen jammer dat er links een klein randje mist.

kimberley23 verzamelt hier
mooi, naar mijn gevoel is de foto alleen een beetje geel.

k_m
mooie foto, ik vind de bloemen alleen een beetje overbelicht.

laurajoy15
wauw, prachtig gedaan.

Lipydo
mooi, zelf zou ik hem iets bijsnijden zodat het onderwerp wat dichterbij is.

Lizaa01
leuk, maar ik heb het idee dat het koppie vrij veel ruis bevat.

manonnevot
leuk, ik vind het alleen zonde dat de ruiter haar voeten uit de beugels heeft.

Marit
prachtig

MarijeR
mooi, alleen zit er naar mijn idee best wat ruis rondom de sterren.

Marjoow verzamelt hier
het plezier spat er vanaf

Mb_foto
wauw, prachtige foto.

monbyou
mooi, zelf zou ik er voor kiezen om het touw niet bovenop te bevestigen, ik vind dat toch wat storend op de foto.

MyHu
leuk, zou nog mooier zijn als het paard zijn/haar hoofd nog iets verder had gedraaid.

NatassJa
mooi, ik vind het persoonlijk jammer dat er niet meer van haar opstaat.

Nefertarie
leuk idee, voor mij is de uitwerking alleen niet helemaal geslaagd, ik weet alleen niet zo goed waarom niet.

Racheel verzamelt hier
mooi, wat een voorpluk/manen :oo was nog mooier geweest als linksonder ook groen op de achtergrond stond, maar het is zeker in een woonwijk?

Revanches
mooi, zelf zou ik het nog mooier vinden als het paard net iets verder omkijkt, maar dat zal wel weer persoonlijke smaak zijn.

Robin_Rikkie verzamelt hier
De lucht is mooi, maar ik vind de uitsnede erg krap en voor mij kijkt hij ook niet helemaal lekker.

Sanne_com
prachtig, wat een zachte uitdrukking heeft die aap(toch?)

sdvfoto
wauw, wat een leuke houding

showteam
ahhh, wat een schatjes

Sodeletuut
Wat een leuk idee, ik vind het alleen jammer dat het onderste handje er niet opstaat.

Suuszels
mooi, zelf had ik aan de onderkant iets minder ruimte genomen.

tesseke verzamelt hier

Tinky12 verzamelt hier
leuk, ik vind het musje alleen niet helemaal scherp, maar wel erg leuk.

XiiaaooNaa
prachtig, zelf zou ik alleen het hoofd van het meisje er helemaal opzetten.

Ylvy
mooi, doordat de ogen beide een andere kleur hebben, blijft ik er langer naar kijken. Ik vind de foto alleen linksonder een beetje krap.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:29

Dankjullie wel!
Ik ben het er heel erg mee eens dat er te weinig hoofd is te zien :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:32

Heb niks aan de foto gedaan maar komt vanaf fb.

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:46

Jilinda, op origineel staat de kont er wel helemaal op maar vond dit niet wat te veel ruimte in beslag nemen.. Beetje lastig uit te leggen :')

Allebei heel erg bedankt voor de feedback! Wat een lijst weer zeg... Denk dat ik zo ook maar weer feedback ga geven :)

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:21

Eviii_x schreef:
Jilinda, op origineel staat de kont er wel helemaal op maar vond dit niet wat te veel ruimte in beslag nemen.. Beetje lastig uit te leggen :')

Allebei heel erg bedankt voor de feedback! Wat een lijst weer zeg... Denk dat ik zo ook maar weer feedback ga geven :)

het kan ook gewoon aan mij liggen hoor :') smaken verschillen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:37

k_m schreef:
Jis_: Oh gaaf! Kon je zo dicht komen?

Ik zat op ongeveer 4 meter afstand maar dat heb ik 5 tot 10 minuten over gedaan, steeds een stukje dichterbij zonder hem ongerust te maken. Foto is alsnog wel een beetje gecropped. :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 22:02

C_estmoi schreef:
Commentaar week 21:

Agossie qua moment wel een toffe foto, maar ik vind m wat dof, inderdaad vrij veel ruis en daarnaast lijkt ie niet helemaal scherp, maar dat kan ook door het verkleinen komen.

Komt helaas niet door verkleinen... :( Dat is de reden dat ik vandaag een nieuwe lens heb gekocht! *\o/* Ik hoop nu betere kwaliteit te kunnen neerzetten, want ik was helemaal niet meer tevreden over de lens. Hij is niet snel genoeg en ik denk heel vuil.

jilinda schreef:
Agossie verzamelt hier
Je foto is op een goed moment genomen, ik vind alleen de hoek waaruit hij is genomen niet zo mooi.

Ook dat klopt! Er zitten betere foto's bij, maar ik was er nog niet helemaal aan toe gekomen. Heb er 490 geschoten...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:03

Lief dat jullie feedback geven :D Over 3 weken heb ik weer tijd en zal ik weer gaan feedback-en :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:05

Ahh feedback, kijk daar kan ik wat mee ik zat al steeds te denken, iets aan de foto maakt dat hij niet echt lekker kijkt maar ik kon niet verzinnen wat :')
Bedankt meiden! Ik hoop als het schooljaar klaar is weer feedback te geven maar loop nu een beetje over in het werk :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:43

Bedankt voor je feedback C_estmoi. Vond dat nou juist wel apart/leuk. :)

mijn feedback voor week 21,

Agossie
Foto spreekt me niet zo aan, komt denk ik doordat ze van je weg rijden.

Ash_
Lieve, mooie foto, zag graag wat meer paard.

Asselruiter
Hele mooie foto!...Sterkte. :(:)

Bellatrix
Prachtig!

binky
Onderwerp is mooi scherp, verder spreekt de foto me niet echt aan.

Bumblehorse
Heel mooi, denk dat hij nog mooier was geweest als het paard in spiegelbeeld er op stond.

calice
Prachtig!

C_estmoi
Heel mooi, fijne kleuren, zag wel graag links wat meer ruimte.

chip
Heel mooi!

CrazyIris
Zag deze graag verticaal.

Deetjeeuh
Heel mooi!

Eviii_x
Mooi!

Fennee
Leuke actiefoto, stoor me wel aan de paal links en hij mag wat scherper.

Fenneeee
Mooi, vind hem iets te krap rechts.

Gub
Prachtig!

Hanna_94
Heel mooi!

HeavensLove
Heel mooi!

Irene96
Prachtig!
ismy
Heel mooi, mooie compositie.
JewEmm
Mooi, jammer van de prullenbakken op de achtergrond.

jilinda
Mooi, vind hem wel wat fel.

Joey
Heel mooi, fijne sfeer.

Jolandaa_
Fijn beeld.

kani_ejj
Mooi, houding van het vogeltje vind ik wat minder.

_Kiki_
Mooi!

kimberley23
Mooi!

k_m
Heel mooi, bloemen wel wat overbelicht.

laurajoy15
Heel mooi! Leuk idee en mooi uitgewerkt met een fijne sfeer.

Lipydo
Heel mooi, mooie compostie.

Lizaa01
Mooi! Hoofd van het hondje vind ik wel wat donker maar verder erg leuke foto.

manonnevot
Leuke foto, zag wel links graag wat meer ruimte.

Marit
Heel mooi!

MarijeR
Prachtig!

Marjoow
Leuke foto.

Mb_foto
Heel mooi!

monbyou
Mooi, had wel iets scherper gemogen.

MyHu
Spreekt me door de achtergrond niet zo aan.

NatassJa
Prachtig!

Nefertarie
Heel mooi!

Racheel
Heel mooi!

Revanches
Prachtig!

Robin_Rikkie
Mooi, ik word wel naar die plek/vlek links getrokken, wat is dat?

Sanne_com
Prachtig!

sdvfoto
Heel mooi!

showteam
Erg leuk stel en een erg mooie foto!

Sodeletuut
Gaaf!

Suuszels
Mooi scherp maar verder geen wauw voor mij.

tesseke
Heftig, goed uitgewerkt.

Tinky12
Heel mooi!

XiiaaooNaa
Heel mooi, fijne kleuren.

Ylvy
Heel mooi!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:08

Iedereen bedankt, het is inderdaad apart met die 2 kleuren ogen
( de blauwe is dan ook maar 2/3e blauw ) maar het leert je wel beter omgaan met kleurverschillen :)

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:22

Zo, de mijne voor deze week weer:

Afbeelding

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:27

Ik heb vorige week geen tijd gehad om foto's te maken en ik was ook te laat met het insturen van een oude foto...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:38

Week 22,

Afbeelding

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:51

Week 22: mijn kat spons was hier totaal niet lekker en is gelukkig door een infuus bij de Da weer helemaal opgeknapt :)
Afbeelding

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:02

De mijne voor deze week:
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:05

mijn week 22, van afgelopen fotomeeting met puppy paardjes:
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:09

Fenneeee schreef:
Week 22: mijn kat spons was hier totaal niet lekker en is gelukkig door een infuus bij de Da weer helemaal opgeknapt :)
[ Afbeelding ]

Wauw _O_ Sterke foto!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:18

mijn week 22,
dit was in opdracht voor de fotografieles reportage met als onderwerp: een reeks over vermogen in Mariakerke (de kloof tussen arm en rijk), dit is dus het rijke gedeelte hé ^^
en ondertussen eens wat geprutst met photoshop ...

Afbeelding

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:43

Heavenslove: Ik vind de bewerking niet echt geslaagd, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, lijkt te contrasterend, het lijkt ook zeer overbelicht, het gebouw dan... (en nummerplaten mag je niet zomaar op internet herkenbaar zetten... :) )

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:42

te contrastrijkend, heb thans al wat contrast uitgehaald omdat ik dat ook vond, ik zal die nummerplaat dan even wit maken ^^
en ja op de normale foto is het gebouwd niet overbelicht maar door de verschillende kleur lagen en de effecten is dat zo geworden en heb zitten zoeken om het te verminderen maar dan komt het nog slechter uit ^^

ik kan de foto wel niet meer weghalen uit het ander bericht, dit is de nieuwe/aangepaste versie:
Afbeelding