Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manonnevot

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:28

Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 14:01

manonnevot: het halstertouw en het stukje bij de neus heb je netjes weggewerkt!
Wel zou ik nog even kijken om het stukje rechtsonder en het paard op de achtergrond weg te werken ;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:58

Vandaag mn eerste love shoot gedaan vriendin en haar vriend! Was wel pittig fotograferen met dit weer.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:12

Kan iemand mij helpen???

Ik zit sindskort ook op Photoshop, en probeer nu dus een touw bij een paard weg te werken, maar een stuk van dat touw zit ook over het halster, ik krijg het niet voor elkaar.... hoe kan ik dit het beste oplossen???

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:16

Het weg kleuren? Zelfde kleur als halster? Idk.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:36

Ruby1995 schreef:
Kan iemand mij helpen???

Ik zit sindskort ook op Photoshop, en probeer nu dus een touw bij een paard weg te werken, maar een stuk van dat touw zit ook over het halster, ik krijg het niet voor elkaar.... hoe kan ik dit het beste oplossen???

Stukje halster selecteren met je lassotool, ctrl(cmd)+c. Nieuw stukje selecteren ctrl+v. ctrl+t (vrije transformatie en dan draaien en doen tot het past. Overige stukken weggummen. Zo doe ik het meestal, hopelijk helpt het!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:36

Jikkeee schreef:
Ruby1995 schreef:
Kan iemand mij helpen???

Stukje halster selecteren met je lassotool, ctrl(cmd)+c. Nieuw stukje selecteren ctrl+v. ctrl+t (vrije transformatie en dan draaien en doen tot het past. Overige stukken weggummen. Zo doe ik het meestal, hopelijk helpt het!

Ik krijg nu wel een stukje te pakken, maar dan word die achtergrond wit :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:20

Niet knippen haha, maar echt kopiëren! Dan zou het moeten werken :P. Denk dat je ctrl+X gebruikt. Dan wordt het inderdaad wit. Al werk ik met een dubbele achtergrondlaag, dus misschien heb ik er daarom geen last van. Dat kan ook :+. (Laag dupliceren: ctrl+J)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:48

Jikkeee schreef:
Niet knippen haha, maar echt kopiëren! Dan zou het moeten werken :P. Denk dat je ctrl+X gebruikt. Dan wordt het inderdaad wit. Al werk ik met een dubbele achtergrondlaag, dus misschien heb ik er daarom geen last van. Dat kan ook :+. (Laag dupliceren: ctrl+J)

Het is gelukt!! Ineens lukte het, want kreeg het niet echt voor elkaar :P Bedankt!!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:53

Hierbij het resultaat, wees een beetje lief met tips want het is de eerste keer dat ik een stuk bit en touw heb weggewerkt :') Vond het zelf best goed voor de 1e keer :P Heb nooit eerder met Photoshop gewerkt. De kleurbewerking is trouwens wel gedaan in Lightroom...
Kwaliteit is wel achteruit gegaan zie ik door uploaden.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:10

Heel netjes! Wat ik zelf altijd doe met de bitringen is de randen van het geplakte stukje (wat op het bit moet aansluiten) wat weggummen met een gummetje op 50%. Maar op de vacht e.d. helemaal niks aan te merken! Super :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:11

Jikkeee schreef:
Heel netjes! Wat ik zelf altijd doe met de bitringen is de randen van het geplakte stukje (wat op het bit moet aansluiten) wat weggummen met een gummetje op 50%. Maar op de vacht e.d. helemaal niks aan te merken! Super :j

Ja daar zat ik idd wat mee te knoeien, gum ga ik volgende x ns proberen, dankje voor de tip!!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:38

Op mn laptop leken de foto's goed bewerkt. Op telefoon een stuk donkerder.. balen

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:51

Bitringen! Leuk. Hoe gebruik jij de clonestamp-tool? Daar kan je onwijs veel mee namelijk. Ik geloof dat PHLEARN er ook een aflevering over had? Je kan altijd even kijken (en het is sowieso een aanrader).
Ik draai mijn clonestamptool meestal een beetje, zet de ‘flow’ laag (5% ofzo) en dan maak ik het er op die manier in. Maar bitringen zijn niet zo ingewikkeld, ze hebben geen reflecties ofzo. Vaak lukt gewoon een stukje erbij tekenen ook wel :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:21

Mariett schreef:
Bitringen! Leuk. Hoe gebruik jij de clonestamp-tool? Daar kan je onwijs veel mee namelijk. Ik geloof dat PHLEARN er ook een aflevering over had? Je kan altijd even kijken (en het is sowieso een aanrader).
Ik draai mijn clonestamptool meestal een beetje, zet de ‘flow’ laag (5% ofzo) en dan maak ik het er op die manier in. Maar bitringen zijn niet zo ingewikkeld, ze hebben geen reflecties ofzo. Vaak lukt gewoon een stukje erbij tekenen ook wel :)

Ja ik dacht eerst idd kan ik het niet bijtekenen ofzo :P maar heb t nu gedaan op de manier zoals hier werd benoemd + zoals Marit Hilarius het doet.
Volgende week kan ik het proberen met alleen de clonestamp, Dankje voor de tip, ga ik eens op die site kijken + volgende x op die manier proberen!!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:36

Mariett schreef:

Kun je die clonestamp draaien?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:07

Gerdjee schreef:
Mariett schreef:

Kun je die clonestamp draaien?

Dat is mij ook onbekend ja :+ zou wel een uitkomst zijn!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:50

Ik selecteer gewoon een stukje van het bit waar niks aan zit. Dat draai ik dan en plaats ik over het lelijke stukje. Met photoshop. :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:20

Ja, en je kan hem ook spiegelen enzo 8-)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:18

Ik knip meestal een goed stukje van het bit en dan plakken en roteren tot het past. Evt nog wat weggummem waar nodig idd.

Clone stamp roteren ken ik ook niet :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:28

Mariett schreef:
Ja, en je kan hem ook spiegelen enzo 8-)

hoe dan!!! dat heb ik echt nog nooit gezien

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:54

AfbeeldingAfbeelding
Voor en Na <3

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:31

Wauw super foto!!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:19

Prachtige foto hier boven!

Ik heb ook weer eens een foto bewerkt, al weet ik zelf nog niet echt wat ik er van vind. Ik ben nog heel erg aan het zoeken naar wat ik wil en wat ik mooi vind :')

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:51

_classic schreef:
Prachtige foto hier boven!

Ik heb ook weer eens een foto bewerkt, al weet ik zelf nog niet echt wat ik er van vind. Ik ben nog heel erg aan het zoeken naar wat ik wil en wat ik mooi vind :')

Voor
[ [url=m/Fb53Kc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/rmL7Rk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind je foto wel erg mooi, maar heb het idee dat het niet klopt met het licht dat je er achterin hebt gezet.