Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Daniella schreef:ja konijnenberg enzo (online winkels dus) heb ik m genoeg gezien maar gewone winkels verkopen die ze ook?
Mediamarkt ofzo?
colette_007 schreef:Kan iemand mij vertelken of het een groot probleem is als 70-200 geen is heeft?
HLPhoto schreef:Houdt in dat zo'n objectief in principe spatwaterdicht zou moeten zijn. Ook fotograferen in vochtige ruimtes zou niet direct problemen op moeten leveren.. maar hoe ver je precies mag/kan gaan zegt geen enkele fabrikant
Bagheera_206 schreef:@Courses: De IS-versies zijn beter dan de non-IS versies. Als je weathersealing wegstreept blijven er 3 redenen over om voor IS-is versie te gaan ipv non-IS.
1. Je hebt echt IS nodig ivm langere sluitertijden
2. Je eisen liggen zo hoog dat je scherpte/contrast/AF-focus/etc van non-IS niet goed genoeg vindt
3. Je hebt geld zat
Courses schreef:Bagheera_206 schreef:@Courses: De IS-versies zijn beter dan de non-IS versies. Als je weathersealing wegstreept blijven er 3 redenen over om voor IS-is versie te gaan ipv non-IS.
1. Je hebt echt IS nodig ivm langere sluitertijden
2. Je eisen liggen zo hoog dat je scherpte/contrast/AF-focus/etc van non-IS niet goed genoeg vindt
3. Je hebt geld zat
Vooral dat laatste![]()
Courses schreef:Nja, maar ik denk dat jij ook een vaste baan hebt en toch net even ietsjes meer als mij verdient
Voor mij is de non IS 4.0 al een rib uit m'n lijf. Ik heb 't er wel voor over maar dan heb ik liever eerst de non IS 4.0 een tijdje
Texas1 schreef:Vraagje: Wie heeft een goede ervaring met een bepaald objectief (portret/standaard zoom) is voor studiofotografie voornamelijk op een 50D. ik zat te denken aan een bereik ergens tussen 17-70... Sigma of canon... en goede kwaliteit!