[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:00

Je kan misschien eens kijken naar de set van Canon 500D + 18-55mm IS + 55-250mm. Die heb ik ook, kost iets van een 800-900 euro. Daaraan heb je een goeie body, de 18-55 IS is een goede kitlens voor bv. landschappen en aan de 55-250mm heb je een erg degelijke zoomlens :)

marleeniej

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:30

Hee mensen,

ik heb al een keer eerder in dit topic gekeken in mijn zoektocht naar een camera. Ondertussen ben ik er ( bijna ) helemaal overuit dat een spiegelreflex te veel is voor mij en ben ik me aan het orienteren op een zogeheten superzoon/hybride camera. Nu zijn er van alles grote merken wel dergelijke camera's te verkrijgen maar zie ik nu door de bomen het bos niet meer.

Ik vertrek in Feb. voor een jaar naar Australie en daar is de camera dan ook hoofdzakelijk voor. Ik vind het leuk als ik wat kan spelen met de instellingen maar het aller belangrijkste is voor mij de kwaliteit van de foto's en niet de hoeveelheid mogelijkheden in de camera.

Ik heb nu zitten kijken naar de FZ45 en FZ100 van panasonic. Een andere optie is de Canon Powershot SX 20 IS. Nu lijken deze camera's in mijn ogen redelijk gelijk, al is de FZ100 vele malen duurder dan de andere 2.

Graag hoor ik jullie mening/visie hierop aangezien ik niet echt bekenden heb met verstand van fotografie.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:22

@Yasmine is een 550D met dezelfde set dan niet slimmer? Levert meteen bruikbare video op een betere sensor dan in de 500D zit.

Als macrolens zou ik eens kijken voor een Canon 60mm f/2.8 macro, mooi objectiefje voor crop.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:33

De 550D is natuurlijk wel een betere body, daar had ik eerlijk gezegd helemaal niet aan gedacht. En ik zie net dat die inderdaad ook met die 2 lenzen wordt verkocht, €979 op digicamshop dus is nog binnen het budget ook: http://www.digicamshop.be/product/91478 ... s-kit.html

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:40

Nu heb ik wel ook een andere camera waar ik prima mee kan filmen. Weet niet of de betere sensor + body het prijsverschil waard zijn?

Fijn dat jullie meedenken! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:57

Ik denk dat het het geld wel waard is. Met een 500D ben je als beginner ook prima af, hoor, ik heb 'm ook. Het is maar wat je precies wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:23

Na twee slechte 500D exemplaren zou ik die camera niet zo snel meer aanbevelen... := Ik hoop van harte dat ik gewoon 2x pech heb gehad, maar de problemen zijn dusdanig identiek dat ik dat eigenlijk niet kan geloven.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:52

Als je er twee kapot krijgt moet je wel een verschrikkelijke fotografe zijn Nouks ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:19

Ik heb een vraag en hoop dat een van jullie me hiermee kan helpen:
Ik heb pas een Olympus gewoon klein huis-tuin-en-keukencameraatje gekocht, waar gewone batterijen in zaten. Nou waren die redelijk snel op dus deed ik mijn oplaadbare erin, maar hij zegt elke keer dat ze niet vol zijn. En nu zouden de batterijen natuurlijk gewoon ''oud en niet-meer-goed-oplaadbaar'' kunnen zijn, maar hij zegt het bij alle 8 en dat lijkt me wat..raar. Moet ik er gewoon mee teruggaan of hebben jullie een hele simpele oplossing?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:53

Wat voor batterijen heb je precies?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:50

Nouks, wat voor problemen waren dat, en wat zou jij dan aanbevelen? De 550D, of nog een andere?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:10

Nouks had met 2 bodies achtereenvolgens autofocusproblemen. Mijn 50D wilde direct helemaal niet focussen (splinternieuw) en ik wacht dus nog op een nieuwe.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:32

HLPhoto schreef:

Uhm, er staat op GP 1300..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:52

Goed, aangezien ik mn eigen digitale flut camera al een tijdje kwijt ben, ben ik nu maar opzoek gegaan naar een nieuwe, góede camera die een beetje oké foto's maakt. Een spiegelreflex is denk ik wat te veel voor mij, en ik heb absoluut de ambitie niet om echt fanatiek als fotograaf te gaan functioneren.
Nu heb ik wat gezocht op internet, en zag ik oa. de Fuji Finepix HS10 en een Nikon Coolpix P100, maar die zijn beide aan de prijs. :o
Maar ook zag ik de Coolpix L110. Prijs een stukje lager, en misschien net zo goed te doen om fatsoenlijke foto's mee te krijgen voor een beginneling. ;)
Iemand die wat advies kan geven wat ik het beste kan doen?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:55

Martine_R schreef:
HLPhoto schreef:

Uhm, er staat op GP 1300..

Die zijn wel erg zwak voor een foto camera, ik heb in mijn compact GP 2600 zitten ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:57

O ligt het daaraan? In mijn Fuji Finepix deden ze het wel, maar daar moesten er ook 4 in. Bedankt! :D

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:59

Even een vraagje.
Weet niet waar ik het anders moet vragen,
Waar kan ik een batterygrip kopen voor mijn Nikon D70? :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:58

1300 mAh zal vaak idd te weinig zijn. Ik heb 2300, 2500, 2700 en 2950 voor m'n flitser (vier setjes idd :+ )

De 2300's zijn verrassend sterk en kosten 3,95 bij de Aldi (soms liggen ze ineens bij de kassa)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:38

Suzanne1408 schreef:
Even een vraagje.
Weet niet waar ik het anders moet vragen,
Waar kan ik een batterygrip kopen voor mijn Nikon D70? :)

www.fotokonijnenberg.nl
www.fotovideoboom.nl

etc,etc.

En anders op eBay misschien ook nog wel (:

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:46

Als je een originele grip voor je D70 wil via de fotozaken. Anders eens kijken of http://www.aq4u.nl ze nog heeft, die zijn net zo goedkoop als eBay en vooral ook lekker betrouwbaar.

Let wel op met de D70 grips: De Nikon D70/D70s heeft geen contacten in de accuruimte voor de bediening, ik heb dus geen idee of de knopjes kunnen werken of dat het via een soort infraroodzendertje gaat oid. D80/D90 kan dit wel.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:18

marleeniej schreef:
Hee mensen,

ik heb al een keer eerder in dit topic gekeken in mijn zoektocht naar een camera. Ondertussen ben ik er ( bijna ) helemaal overuit dat een spiegelreflex te veel is voor mij en ben ik me aan het orienteren op een zogeheten superzoon/hybride camera. Nu zijn er van alles grote merken wel dergelijke camera's te verkrijgen maar zie ik nu door de bomen het bos niet meer.

Ik vertrek in Feb. voor een jaar naar Australie en daar is de camera dan ook hoofdzakelijk voor. Ik vind het leuk als ik wat kan spelen met de instellingen maar het aller belangrijkste is voor mij de kwaliteit van de foto's en niet de hoeveelheid mogelijkheden in de camera.

Ik heb nu zitten kijken naar de FZ45 en FZ100 van panasonic. Een andere optie is de Canon Powershot SX 20 IS. Nu lijken deze camera's in mijn ogen redelijk gelijk, al is de FZ100 vele malen duurder dan de andere 2.

Graag hoor ik jullie mening/visie hierop aangezien ik niet echt bekenden heb met verstand van fotografie.

Hier kun je een recente test vinden van superzooms:
http://www.dpreview.com/reviews/Q110sup ... page19.asp

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:22

marleeniej schreef:
Hee mensen,

Ik kan je helemaal 100% de panasonic aanraden, ik heb jaren lang de DMC-FZ8 gehad, en pas geleden ook nog eens met de FZ45 van een vriendin gefotografeerd en ik heb er altijd heel makkelijk hele mooie foto's mee kunnen maken, maar ook de mogelijkheden gehad me meer te verdiepen en te ontwikkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:27

Ook hier zeer goede ervaringen met de Panasonic superzooms. :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:34

Ben ik weer!
Ik heb een dilemma!
Op internet ben ik lid van een fotoclub, kort gezegd: allemaal vrouwen van boven de 35 (op een paar na, zijn ook mannen hoor :P) en de meesten boven de 50. Allemaal Nikon en de helft heeft een D300s.
Mij werd dan ook -verrassend- de D300s aangeraden toen ik vroeg of ze mij advies wilden geven.
Zelf denk ik al lang aan de D90, maar die werd me een beetje uit het hoofd gepraat. De D300s was beter (duh, die is professioneel), en in combinatie met de AF-S DX 18-200mm VR II de beste koop die ik kon doen. Probleempje: dat grapje is wel E1689 en daarvoor moet ik nog láng sparen.
Wat raden jullie aan? Mijn budget is max 1100 euro (liever lager, 900/1000?)
En welke camera's van Canon zijn ongeveer gelijk? Ik wil wel iets verder kijken dan 1 camera.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:46

Waarschijnlijk heb je met een D3100 of een D5000 evenveel plezier een even mooie foto's als met die "dure zware" bodies :) en je hebt wat meer geld voor glas te besteden.