Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stral schreef:Stral schreef:Ik heb de 55-250 besteld, en ipv de vaste kitlens deze:
Canon EF 50mm f/1.8 STM objectief
Ben erg benieuwd!
Ondertussen heb ik mijn body (Canon 750D) en lenzen ontvangen en ben er spelend mee aan de slag gegaan. De 55-250 doet wat hij moet doen op paardenfotografie-vlak, daar ben ik tevreden over.
De 50 geeft superknappe resultaten, maar het vaste brandpunt werkt voor 'snelle kiekjes' soms een beetje frustrerend, erg mooie resultaten bij moeilijke omstandigheden, qua compositie niet altijd evident om te kunnen shooten wat ik wil shooten...
Ik ben binnenkort jarig, was aan het overwegen geld te vragen om mijn bovenstaande aankopen te verantwoorden, maar misschien moet ik gewoon een leuke lens vragen ter aanvulling![]()
Iemand goede suggesties? Budget gelijkaardig aan bovenstaande lenzen... De vaste kitlens van 18-55 werd mij door iemand afgeraden, iets gelijkaardigs dus?
Bedankt!
Stral schreef:Stral schreef:Ondertussen heb ik mijn body (Canon 750D) en lenzen ontvangen en ben er spelend mee aan de slag gegaan. De 55-250 doet wat hij moet doen op paardenfotografie-vlak, daar ben ik tevreden over.
De 50 geeft superknappe resultaten, maar het vaste brandpunt werkt voor 'snelle kiekjes' soms een beetje frustrerend, erg mooie resultaten bij moeilijke omstandigheden, qua compositie niet altijd evident om te kunnen shooten wat ik wil shooten...
Ik ben binnenkort jarig, was aan het overwegen geld te vragen om mijn bovenstaande aankopen te verantwoorden, maar misschien moet ik gewoon een leuke lens vragen ter aanvulling![]()
Iemand goede suggesties? Budget gelijkaardig aan bovenstaande lenzen... De vaste kitlens van 18-55 werd mij door iemand afgeraden, iets gelijkaardigs dus?
Bedankt!
Even hernemen
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen volgende 3 lenzen zou moeten zijn, en het prijsverschil verklaren?
http://www.cameranu.nl/nl/p353054/canon ... ctief-bulk
http://www.cameranu.nl/nl/p707925/canon ... ctief-bulk
http://www.cameranu.nl/nl/p270314/canon ... -objectief
Zit daar nu echt zo'n verschil in door de verpakking???
Bovenstaande is volgens mij de vaste kitlens van mijn 750D. Ik lees goede reviews maar heb van iemand gehoord dat het niets is.
Is dit misschien iets? Ik heb gekeken in het topic maar vind niet direct iemand die hem heeft...
http://www.cameranu.nl/nl/p771245/canon ... tief-zwart
Sidera schreef:Ik zou ook wel graag wat advies willen...
Ik heb nu de EOS 350D, met een 18-55 (standaard lens) en een tamron zoomlens tot 70mm maar weet even niet meer vanaf welke. Nou wilde ik op aanraden van mn schoonbroer een 50mm 1.8 lens kopen en misschien ook een andere body, dat zou de eos 5D worden
Is een full-frame echt veel fijner dan niet? Ik maak vooral foto's van paarden en honden, en landscapes op vakantie, puur alleen als eigen hobby.
Wat zou mn set kunnen helpen? Aanraders/afraders? T moet een beetje betaalbaar blijven wel
Sidera schreef:Dank dank voor de goede adviezen
Mn ouders hebben nog wat oude lenzen liggen (fd) is dat het de moeite waard om daarvoor een converter te kopen of zijn over het algemeen die lenzen toch minder goed op de eos?
Ik put even schaamteloos uit jullie kennis, probeer mezelf een beetje te onderwijzen zo
Murosch schreef:Nou, ik heb eindelijk de canon EF 50 mm 1.8 II besteld en krijg hem van de week binnen. Dan heb ik de 18-55 kitlens, de 50mm 1.8 en de 55-200 F 4.5-5.6 telelens. Mijn body is de canon eos 500.
Nu zit ik nog te denken om mijn telelens wat op te schroeven naar een iets betere. De 70-200 valt helaas echt buiten mijn budget, dat is mooi voor over een poos. Ik dacht toch misschien de 55-250 als tussenstap? Die heeft net een lagere F-waarde volgens mij en zoomt iets verder. En hij heeft IS, maar heb ik dat nodig? Ik fotografeer vooral dieren, mensen en natuur.
Sidera schreef:Dank dank voor de goede adviezen
Mn ouders hebben nog wat oude lenzen liggen (fd) is dat het de moeite waard om daarvoor een converter te kopen of zijn over het algemeen die lenzen toch minder goed op de eos?
Ik put even schaamteloos uit jullie kennis, probeer mezelf een beetje te onderwijzen zo
Elin_ schreef:Kan iemand mij vertellen wat voor gevolgen het heeft als er op het front element aan de rand twee hele kleine puntjes/krasjes zitten?