Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janinevv schreef:Wat zouden jullie voor lens aanraden van canon die verder inzoomt, goed kwaliteit en niet te duur?
En dan voor actie shots van paarden honden maar ook van natuur.
quintenvo schreef:Is een fotografie achtergronddoek van 90 x 150 cm groot genoeg voor dierenfotografie?
GabyShyy schreef:Ik heb een vraagje, ik vroeg me eigenlijk af hoe andere mensen het doen met nabestellen? Ik geef nu een stuk of 25 foto's bewerkt, op web formaat met logo. Wat krijgt de klant dan als hij wilt nabestellen?
Femke schreef:Janinevv schreef:Wat zouden jullie voor lens aanraden van canon die verder inzoomt, goed kwaliteit en niet te duur?
En dan voor actie shots van paarden honden maar ook van natuur.
Goede kwaliteit en niet te duur is iets dat niet echt samen gaat bij telelenzen. Ze zijn goedkoop en matig of duur en goed.
Een middenweg is bijv de 70-200 F4
Die is al best duur, maar wel een goede lens.
Marit schreef:Iedereen doet het anders wat betreft het bestellen en het aantal foto's.
Bij mij krijg je nu 15 foto's in het klein + het originele formaat van die foto erbij. Daarnaast kunnen klanten dan nog digitale foto's bij bestellen en dat doen ze eigenlijk altijd wel.
k_m schreef:Is dat misschien iets typisch Nederlands, dat na bestellen? Ik lever al mijn beelden uit mijn selectie af. En dat zijn er vaak ongeveer een 40/50 (familieshoot bv.) voor evenementen zoals bv een babyborrel loopt dat al snel boven de 100. Hoor het hier ook totaal niet vaak dat nabestellen..
GabyShyy schreef:Dankjewel voor al jullie adviezen! Ik denk dat ik dan ongeveer hetzelfde ga doen als Marit. Hoe werkt digitale foto's bij bestellen bij jou? Hoe kiezen ze deze foto's bijvoorbeeld uit.Marit schreef:Iedereen doet het anders wat betreft het bestellen en het aantal foto's.
Bij mij krijg je nu 15 foto's in het klein + het originele formaat van die foto erbij. Daarnaast kunnen klanten dan nog digitale foto's bij bestellen en dat doen ze eigenlijk altijd wel.
Femke schreef:quintenvo schreef:Is een fotografie achtergronddoek van 90 x 150 cm groot genoeg voor dierenfotografie?
Mijn achtergrondrollen in de studio waren 1.38m breed.
Maar dan had ik ze wel op 2m hoogte hangen. Dus vooral bij de hoogte zal je met 90cm tekort komen.
Tenzij je alleen het doek als achtergrond en niet als ondergrond gebruikt en op hele kleine dieren zoals een konijntje.
Liselot schreef:quintenvo schreef:Is een fotografie achtergronddoek van 90 x 150 cm groot genoeg voor dierenfotografie?
Ik zou het veel te krap vinden (denk maar aan hoe lang een herder met staart is)
Marit schreef:Klanten kiezen vaak foto's die ik zelf nooooit had uitgekozen. Daarom kies ik lekker zelf de eerste selectievervolgens mogen ze pas daarna zelf kiezen.