Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xjudithx schreef:Weet iemand welk UV/protect filter ik het beste kan aanschaffen bij de Canon EF 75-300mm f4.0-5.6 III USM? Ik las al dat B+W goed is, maar dan is er nog steeds veel keuze...
Sander_ schreef:Ik wil graag t.z.t. een portretobjectief aanschaffen. Welja, portret... in ieder geval met een mooie wazige achtergrond, dus lichtsterk genoeg. Heb wel genoeg van mijn zoomlens die maar tot F4 gaat, dus het liefst eentje van F1.8 of F2.
Nu heb ik er een paar gezien, en ben ik wel benieuwd naar jullie mening.
Canon EF 100mm F2.0 USM (419,- )
Canon EF 50mm F1.4 USM (339,- )
Canon EF 85mm F1,8 USM (366,- )
Of zal ik toch een objectief pakken met iets zoom? In mijn achterhoofd houd ik trouwens het idee om tussenringen aan te schaffen, zodat ik het objectief ook als kleine macrolens kan gebruiken.
Natasja91 schreef:Ik heb trouwens ook een Sigma 70-300 F/4-5.6 APO macro.
Deze is én geschikt voor portretten, en ook voor macro doet hij niet onder. Was geloof ik zo'n 350 euro, ook niet duur dus!
Kokomo schreef:De vragensteller heeft een soortgelijk objectief maar vindt de 4.0 niet lichtsterk genoeg.
Dat geld dan dus ook voor de 70-200 F 4.0, daarmee krijg je niet meer lichtsterkte.
Citaat:Is een alternatief voor die 70-200 F2.8, niet de Canon EF 70-200mm f/4L USM ? Ze zeggen dat deze ook erg geschikt is voor portretfotografie, dan zou ik deze ook nog kunnen gebruiken voor actiefoto's. Alleen zit ik dan met mijn macro.
Kokomo schreef:En ze zegt zelf al dat ze wel genoeg heeft van haar zoomlens die maar tot F 4 gaat.
WildWings schreef:Misshcien de Sigma variant van de 70-200 f2.8 ?? Die is volgens mij al veel goedkoper
Sander_ schreef:Kokomo schreef:En ze zegt zelf al dat ze wel genoeg heeft van haar zoomlens die maar tot F 4 gaat.
Behalve het feit dat ik nog altijd een hij ben, !