[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mich_elle

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:42

Heb je al een stukje?

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:43

Nagelbijten / Gniffelen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:28

VOLGENDE DEEL! Haha!
(Geen 1500 woorden,..sorry, maar dat is echt heel veel! Als je bedenkt dat ik hier al minstens 3 kwartier mee bezig ben geweest! Nagelbijten / Gniffelen )

Hand in hand wandelden Jack en ik over het dek, en gingen vooraan, Jack met zijn armen om me heen op het dek staan, over de zee uitkijkend. `Aren`t you afraid of anything?` vroeg ik met een zucht. Toen zei hij het liefste dat ik ooit gehoord had. `My only fear is that something happens to you` Ik keek hem in zijn ogen, die liefdevol op me neerkeken. Mijn knieën leken het te begeven toen hij me zachtjes kuste. Nadat we daar een tijdje hadden gestaan, liepen we terug naar achter, en ik gaf hem een nachtzoen voordat ik naar mijn hut ging. Marieke was er ook al. `Heey` zei ik `Ook besloten om vroeg naar bed te gaan?` `Ja.` zei ze, en glimlachte. Ik kleedde me uit en ging snel in bed liggen, ik was doodop. Marieke stond zichzelf in de spiegel te bekijken. Toen ik net wou vragen of ze al bijna klaar was, gilde ze. `Aaaaaaahhh!` en hield haar hand verschrikt voor haar mond. `Ja, ik baal ook van mijn zwembandjes` grapte ik, en ging rechtop zitten in bed. `Nee` zei ze angstig `dat is het niet!` Ze keek schichtig om zich heen, en ik keek haar verbaasd aan. `Ik zag Merel in de spiegel!` fluisterde ze. Ik schrok, maar wou realistisch blijven, en zei:`Je hebt het je vast verbeeld, ga nu maar slapen.` `Nee` zei Marieke zelfverzekerd `Ik heb het me niet verbeeld!` Ik keek haar aan, en zei toen:`Onze hersens bedriegen ons soms. Ik geloof dat jij zeker weet dat je haar gezien hebt, maar denk nou eens na. Het kan niet! Ze is van de loopplank gesprongen, ik heb het zelf gezien!` Marieke knikte, en kroop in bed. `Maar als je nog eens zoiets denkt te zien, moet je het zeggen hoor!` zei ik, en dat beloofde ze.

`Look what I found!` zei mr Gibbs de volgende ochtend tegen me, en hield mijn ketting voor mijn neus. Ik slaakte een vreugdekreetje, en hij deed de ketting lachend bij me om. `Thank you!` zei ik opgewonden, en gaf hem een zoen op zijn wang. Ik zag hem blozen, en liep glimlachend weg. Toen zag ik Marieke naar me toekomen. `Ik heb vannacht gedroomd` zei ze. Ik keek haar verbaasd aan. `Ik droomde van Merel, dat ze verdronk` zei ze ongerust. `En ik zag ook steeds iets glimmends, maar ik zag niet wat het was.` Ik dacht diep na, en zei:`Ja, dat is zeker wel vreemd. Maar misschien komt het omdat je haar gisteravond dacht te zien!` raadde ik. Ik zag dat ze het daar niet mee eens was, maar ze zei niets.
Die avond zat ik een spelletje te spelen met een paar mannen, toen Marieke opeens haastig binnenkwam, en op me af kwam gelopen. Ze tikte op mijn schouder, en toen ik opkeek, vroeg ze zenuwachtig:`Kan ik je even spreken?` Kelly speelde ook mee, en volgde het gesprek. Toen ze aan onze gezichten zag dat er iets mis was, liep ze achter ons aan naar een hoekje, en vroeg:`Is er iets?` `Marieke denkt dat ze Merel gisteravond in onze hut heeft gezien, en ze heeft ook over haar gedroomd` antwoordde ik. Kelly keek geschrokken van mij naar Marieke. `Ja, en ik heb haar daarnet weer gezien!` zei Marieke met grote ogen. Nu schrok ik heel erg, en realiseerde me dat dit haast geen toeval kon zijn. `Wat? Waar?` vroeg Kelly. `Op het dek. Ik zag haar, en rende weg. Toen ik omkeek, was ze er al niet meer.` stamelde Marieke. Opeens voelde ik iets, als een soort aanwezigheid. Het was even stil, en we keken elkaar gespannen aan. `Voelden jullie dat ook?` vroeg ik. `Ja!` zei Kelly, en Marieke knikte. `Het voelde alsof er iemand om ons heen was!` vervolgde Kelly. De kamer waarin we waren, was intussen leeggestroomd, iedereen was naar bed. Opeens zagen we een meisje bij ons staan. Onze monden vielen open, en we staarden haar aan. Tot ik weer bij zinnen kwam, en vroeg:`Wie ben jij?` `Ik ben Jeltien` antwoordde het meisje met een warme stem. `Jelt…Jeltien?` stotterde Marieke. `Ken jij haar?` vroeg Kelly verbaasd. `Ze was èèn van de meisjes die met ons opgesloten zat op het schip van Davey Jones, net als Merel.` legde ik uit. `Alleen hadden we haar nog nooit bij daglicht gezien, vandaar dat we haar niet herkenden.` vervolgde ik. `Maar…jij was toch dood?` vroeg Marieke. `Zo zou je het kunnen zeggen ja,` glimlachte ze, en vervolgde:` Ik weet dat Merel je lastig valt, dit is haar wraak omdat ze iets terugwil dat van haar is. Het zal pas stoppen, als jullie alles dat met haar te maken heeft overboord gooien.` Toen ze uitgesproken was, was ze opeens weg. We keken elkaar vol verbazing aan.
Diezelfde avond nog vertelde ik aan Jack wat er gebeurd was. De volgende ochtend werd het aan de bemanning verteld, en iedereen ging op zoek naar spullen van Merel. Er werden wat kleren en andere spulletjes overboord gegooid, en toen alles weg leek te zijn, zei ik tegen Marieke:`We hebben volgens mij alles weggegooid, maar daar komen we pas achter als ze jou met rust laat.` Die dag gebeurde er verder niets bijzonders, maar die nacht werd ik opeens wakker gemaakt. Het was Marieke. Ik zag door de stralen maanlicht die door het raampje piepten, dat ze angstig keek. `Wat is er?` vroeg ik bezorgd, maar nog half in slaap. `Ik heb weer een droom gehad!` fluisterde Marieke. `Wat zag je dan?` vroeg ik. `Ik zag Merel weer!` fluisterde ze opgewonden, `en toen zag ik dat glimmende weer, alleen nu iets beter. Het leek wel een sieraad!` `Maar wat wil ze ons daarmee vertellen?` vroeg ik me hardop af. Toen werd er op de deur geklopt. Marieke en ik keken elkaar zenuwachtig aan, tot we de stem van Kelly hoorden. `Zijn jullie wakker?` `Ja,` antwoordde Marieke, `kom maar binnen!` Kelly kwam binnen, en ging naast mij zitten op bed. `Ik heb ook gedroomd.` viel ze meteen met de deur in huis. Marieke en ik keken haar ontzet aan. `Misschien kan deze droom ons helpen!` ging ze verder. `Wat droomde je dan?` vroeg ik. `Ik zag een klein kindje, waarvan ik meteen wist dat het Merel was,` vertelde ze. `Er werd iets aan dat kindje gegeven. Ik dat het glimmen, maar kon niet zien wat het was. Ik voelde dat het iets dierbaars en belangrijks was. Toen zag ik dat de ouders van Merel geldproblemen kregen, en wat waardevolle spullen verkochten, waaronder het ding van de kleine! Mereltje huilde dat het ding van haar afgenomen werd, en toen werd ik wakker.` Marieke en ik staarden haar vol ontzetting aan. `Denk jij ook dat het een sieraad was?` vroeg Marieke aan Kelly. Kelly dacht na en zei toen:`Dat zou best eens kunnen! Ik zag het niet goed.` Ik dacht opeens aan de keer dat Merel mijn ketting omhad, en pakte het hart, dat dicht tegen mijn lichaam aanhing, in mijn handen. Marieke en Kelly volgden mijn bewegingen, en toen ik mijn ketting in het maanlicht hield, schrokken ze. `Dat is het!` fluisterde Marieke. `Die ketting is van Merel geweest!` stamelde Kelly. Ik keek ze verdrietig aan, want ik wist wat ik nu moest doen, en liep de kamer uit. Kelly en Marieke volgden me. Ik liep door de zwak verlichte gangen, naar de achterkant van het schip. Toen ik naar buiten stapte, huiverde ik. De planken voelden koud aan mijn voeten, en de schrale zeewind voelde als ijsblokjes aan op mijn blote huid. De blouse waar ik altijd in sliep wapperde om mijn benen toen ik voorzichtig naar achteren liep. Zwijgend liep ik naar de reling, met Kelly en Marieke achter me, toen ik opeens Jeltien voor me zag staan. Naast het klotsen van de zee was er doodse stilte. Jeltien kwam naar me toe, legde haar handen om de mijne, die het hart vastklemden, en ik knikte goedkeurend naar me. Toen was ze weer weg. Ik keek aarzelend achterom, naar Kelly en Marieke, die me bemoedigend toeknikten. Ik dacht aan het moment dat ik de ketting kreeg van Jack, en er rolde een traan over mijn wang toen ik hem losliet, en we de ketting razendsnel naar de bodem van de oceaan zagen verdwijnen.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 28-08-06 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:31

Leuk stukje weer! Haha! Echt leuk! Wel zonde van die ketting trouwens!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:34

Citaat:
`Ik ben Jeltien` antwoordde het meisje met een warme stem. `Jelt…Jeltien?` stotterde Merel. `Ken jij haar?` vroeg Kelly verbaasd.

Verward

mooi stuk!
doet me denken aan de titanic
dat dat oude mevrouwtje op het laatst haar ketting over de reling gooit Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:35

Superleuk stukje! Haha!
Idd zonde!

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:35

weer een super stukje Haha!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:36

Ik ga lezenn!! Pling

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:37

Duhelo schreef:
Citaat:
`Ik ben Jeltien` antwoordde het meisje met een warme stem. `Jelt…Jeltien?` stotterde Merel. `Ken jij haar?` vroeg Kelly verbaasd.

Verward

mooi stuk!
doet me denken aan de titanic
dat dat oude mevrouwtje op het laatst haar ketting over de reling gooit Haha!

Wat snap je daar niet aan?
Jeltien stelt zich voor, en Merel stottert: Jelt..Jeltien? Clown

Nagelbijten / Gniffelen Doen ze dat in de Titanic ook? Nagelbijten / Gniffelen Was ik alweer vergeten! Is dus niet daarvan nageaapt! Scheve mond Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:37

Merel is toch dood?

edit: dat stukje van de titanic herinner ik me nog omdat het grappig was.
ze kruipt zo met veel moeite op die reling, pakt die ketting: "UH" terwijl ze het weggooit Clown
ik lag daar strijk mee met dat stuk Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:39

Bloos! Ik bedoel natuurlijk Marieke! Clown
Zal het veranderen! Knipoog
Dankje! Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:39

graag gedaan Lachen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:40

Al die namen! Nagelbijten / Gniffelen

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:41

Wauww! Super mooi!
Pling

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:42

Haha! Haha! Kelly! Haha! Trouwe fan van mijn verhaaltjes! Tong uitsteken Clown

lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:43

mooi verhaal weer!! Haha!
dat had ik echt niet verwacht.

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:43

Schijnheilig Just like Always! Pling

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:44

Wat had je niet verwacht? Tong uitsteken Wat er gebeurde? Of dat het niet weer een mooi verhaal zou zijn? Schijnheilig Clown

lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:45

dat het mooi werd had ik wel verwacht Haha!
nee wat er ging gebeuren .. Tong uitsteken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 11:46

Haha! Knipoog

Maar ik ga dametjes! Haha! Zal kijken of ik vanavond nog een deel afkrijg! Haha! HvJullie! Clown

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:46

*LOL*

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:57

Super verhaal.:
nieuwe fan erbij.
heb het net allemaal gelezen.
haha nmou hopelijk is die merel weg
(sorry merel:p)
ben benieuwd naar eht volgende stukje

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:01

hey martine. wat een leuk stukje. ik kan het wel blijven herhalen... GEWELDIG!! Haha! Haha!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:05

Gaat over geesten ofzo?
Brrr... Vork

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:51

heeey, weer een super stukje joh Haha!
Echt geweldig weer, maar dat weet je zelf onderhand ook wel Tong uitsteken