[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102466
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:36

Zoiets dacht ik al. := Je zal er maar tussen springen. _O-

MarjanB

Berichten: 16619
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:53

Bellatrix schreef:
Zoiets dacht ik al. := Je zal er maar tussen springen. _O-


Jup dan heb je natte voeten :')

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:56

Een lazy Sunday week 4 foto. :P
Echt het moet snel weer zomer worden. 's Avonds is het al donker als ik thuis ben en het weekend is ook weer te snel voorbij. Ik heb besloten om tot die tijd maar binnenshuis van alles te zoeken wat ik leuk kan fotograferen. Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom.

Afbeelding

_______

rosslover, gefeliciteerd met je rijbewijs en nieuwe autootje!

R_emkee, bedankt.

Sharani, wat verschrikkelijk om te lezen. Veel sterkte. :(:)

Cynn, heb je gelijk in hoor. Er waren mooie landschappen dat weekend maar ik kreeg het niet mooi zoals ik het wilde in mijn hoofd. :n

Fientj, bedankt, ik ga nu de tips van jou proberen. :)

Bo_Y

Berichten: 4600
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:01

Bellatrix schreef:
Feedback week 4

Bo_Y: ik vind hem erg raar van kleur. Heb je dat met opzet zo gedaan? Ik vind hem te donker. Hond is ook te centraal


Kijk net op mijn telefoon, daar is hij donkerder dan op mijn pc, inderdaad beetje te donker. Wilde de foto inderdaad wat donkerder maken, maar geloof dat het idd iets te veel is..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:28

@Bellatrix, bedankt voor de feedback! Ik ben nog een beetje aan het prutsen :+ ene keer met een diafragma van bijv. 2.5 haar scherp op beide ogen, en andere keer weer niet. Binnenkort een cursus! Haha. En ja.. die achtergrond. Kwestie van smaak denk ik. Vond hem rete gaaf toen ik hem bestelde, heb verschillende achtergrondjes besteld en wil ze eerst allemaal een keer uitproberen haha

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:40

Week 4:

Afbeelding

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:58

Week 4 :)

Van de zelfde shoot als vorige week ivm geen tijd voor nieuwe foto's :')

Afbeeldingbokt2 by Mandy Minnen, on Flickr

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:32

Hier ook een opnieuw bewerkte, blijf de foto zo leuk vinden


Week 4
Afbeelding

Calice

Berichten: 9863
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:47

Week 4, mijn jongste zoontje :) .
Afbeelding

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:49

Nog altijd geen camera dus weer een oude.

Week 04
Afbeelding
bokt-upload

Fientj

Berichten: 159
Geregistreerd: 11-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:51

Mijn week 4

Beetje anders als alle andere foto's maar deze is officieel nog steeds gemaakt met een camera (om heel specifiek te zijn met een Leicka Sp8X).
Dit is 200x vergroot hart weefsel gekleurd met fluoriserenden antilichamen. Blauw zijn de cel kernen, groen is het spierweefsel en rood zijn de bloedvaten in het hart.
Voor mijn onderzoek heb ik aan dit plaat niets, sterker van deze heb ik er al 100de dus dan op deze manier nuttig maken.

Ik wou eigenlijk een foto inleveren van Jumping Amsterdam maar het gaat wel even duren om die allemaal in te laden en na te lopen.

Afbeeldingweek 4 by Iris van Adrichem, on Flickr

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:24

Wat komen er weer prachtige foto's voorbij; inspireert mij echt om er weer wat van te maken. Helaas dit keer eentje van de laatste week van 2017 omdat mijn camera ter reparatie weg is... Achtergrond heb ik nog niet helemaal mooi; dat photoshop heeft nog teveel geheimen voor me :D

Week 4:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:02

WEEK DRIE!

MarijeR Mooie scherpte! Foto vertelt voor mij wel een verhaal. Vind het een toffe plaat!
Hannemarie Buiten wat scherpte die ik mis vind ik het een mooie plaat verder! Echt zonde dat ie niet scherp is!
Dandy200 Ik vind de compositie en kleuren eerlijk niet echt mooi. Ook mis ik scherpte. Vind het geen fijne plaat sorry :o
NESCAFE VInd het idee heel gaaf. Alleen super zonde dat je zoveel ruis ziet.. Verder vind ik hem wel wat hebben :D
kirsten4 Zonde dat ie niet scherp is. Had een mooie foto kunnen zijn!
Bellatrix Vind de kleuren erg mooi! Leuke compositie ook maar verder trekt de foto mij niet enorm ofzo!
R_emkee Ah, wat een schatje. Het enige wat ik jammer vind is dat de hond 'scheef' zit. Had hem zelf even rechtgetrokken! Had hem liever ook net wat lichter gezien :)
GerdjeHoran Leuke foto, maar trekt me verder niet.
Mariett Mooie uitdrukking en kleuren! leuke plaat!
efsel2109 Wat een schatje! Zonde dat er scherpte mist!!
cathyenbeau Leuk kiekje, alleen niet scherp. Trekt mij niet deze foto!
Athelas Sorry dit vind ik niets, onscherp en er is eigenlijk niets te zien... Wat was jou idee hierachter?
Fem Vind het idee leuk, alleen de uitwerking niet bijzonder.
LoveUggs Zonde dat deze ook scherpte mist. Verder vind ik het echt een leuke plaat qua kleur en compositie!
Talithah Hmmmmm, vind dit eigenlijk ook niet echt iets... Je ziet niets bijzonders en de compositie kleur of scherpte zijn ook niet echt wat.
Herfstwind Ahhhh wat een schatje! Leuke plaat vind ik dit!
Quir Echt een hele leuke plaat! Om het helemaal af te maken had ik het paard liever iets naar links gezien en iets wat opgelicht!
Pauley Leuk kiekje, fototechnisch vind ik het niets. Sorry!
Cynn Toffe plaat, geen verstand van dit soort fotografie, maar lijkt me erg goed gelukt!
Murosch Leuke foto, niet bijzonder.
monbyou Mooie plaat hoor! Vind het fijn om naar te kijken!
xEliesx Ah wat een toetie! Alleen had hem liever iets lichter gezien denk ik :)
Nooor_ Knap paard! Zonde van de achtergrond!
BernetteO Ik weet hoe lastig ze fotograferen zijn! Vind het goed gelukt :)
xMayo Toffe plaat! Alleen jammer vind ik die zwarte vlek in zijn hals! Te donker vind ik dat stukje!
Fris Hele toffe foto! Vind hem heel leuk!
LoveSenna Buiten dat ik paarden met een deken op de foto meestal meer kiekjes vind, vind ik het een leuke plaat. Had wel persoonlijk iets meer borst willen zien :)
rosslover Hele toffe plaat! Mooi!!
tesseke Leuk, niet bijzonder.
Neverland Leuke plaat! ben benieuwd hoe ie in kleur was!
Gianti Mooi strak! Kijkt fijn en mooie kleuren!
Fientj Beterschap met je knie! Maar ik had deze foto nooit geplaatst. Vind het echt niets. Sorry
horses_m Mooie plaat! Alleen heel jammer dat je net niet een oogje van de pony ziet. Had het afgemaakt!
Bo_Y Mooi scherp! Leuke foto!
Arianne echt heel jammer dat de focus naar de bollen gaat en niet naar het vogeltje. Die moet je een soort van zoeken zegmaar..
Annetjuuh Vind het geen fijne foto. De schaduw op het gezicht vind ik juist enorm afleiden.. Jammer, maar misschien wel persoonlijk..
MichieldeM Leuke foto, maaar niet bijzonder. Wel mooi licht vind ik het!
Iselda Vind het niets sorry! Veel te donker..
Sharani Leuk idee, maar niet bijzonder ofzo.
Babette Hele mooie scherpte. Vind het een toffe plaat! Mooi licht ook!!
Nayomie Leuk dat contrast in de wolken! Verder vind ik het geen hele bijzondere foto!
hamsterfan Hele toffe plaat! Voor mij klopt alles!
MarjanB Ah! Wat een schattige plaat! Al had ik hem liever in kleur gezien denk ik!
magda_90 Leuk maar niet bijzonder.
JewEmm Het idee is leuk maar ik irriteer me enorm aan het onscherpe bewegende beeld in de foto. Al snap ik dat dat misschien de bedoeling was.
Nynkster Buiten dat de oortjes wat wegvallen vind ik het een hele toffe plaat!
Marjoow Knap dier! Ik stoor me alleen dat er nog teugels aan het bit zitten.. En ik had er wat warmte uitgehaald!
Knudd Jammer dat ie niet scherp is. Ook had ik hem wat lichter gemaakt. Vind de compositie en omgeving erg mooi!
caaramel Leuk, maar veeel te krap voor mij. Ook vind ik de kleuren niet fijn kijken.
Niobe Ja, uhh. HELE toffe plaat! :D :D
jesicaaaa Leuk kiekje, fototechnisch niet bijzonder voor mij.
Gub Iets kijkt voor mij niet fijn aan deze foto.. Wel leuke pup!
MariaMaaike Wauw, erg toffe plaat!!
Agossie Ik moest even goed kijken want vond het paard een beetje uit verhouding, blijkt het een veulentje :') Haha! Qua kleur vind ik hem niet fijn. vooral ook die vlek rechtsonder niet...
Calice Ja! Echt weer een hele toffe plaat! Kijkt erg fijn. En wat een leuke pup he!
Revanches Erg mooie foto!


Week 2 heb ik i.v.m. drukte overgeslagen. Dus liever even bij en mocht ik tijd over hebben zal ik nog feedback geven op week 2. Ik vond dit makkelijker dan linkjes openen in het lijstje. Dus sorry als het niet staat zoals normaal hah!

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:06

Wilde ook nog alle feedback bedanken voor de complimentjes over het paard :) naast dat het geweldig is dat jullie er de tijd voor nemen.
Ze is mijn verzorgpony dus ik denk zeker dat ze vaker terug zal komen :)

Deze week zal ik ook een rondje feedback doen!

Mariett

Berichten: 4452
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:07

Mijn week 4
Afbeelding

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:12

Bedankt allemaal voor de feedback op week 3!

Dit is mijn week 4
Afbeelding
Eens iets héél anders dan ik normaal doe, maar ik zag ze gisteren staan en vond het wel een leuk experiment :)

Quir

Berichten: 17403
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:19

Mijn week 4 even snel zo, anders haal ik het helaas niet. :=

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:26

Fading schreef:
WEEK DRIE!
LoveUggs Zonde dat deze ook scherpte mist. Verder vind ik het echt een leuke plaat qua kleur en compositie!


Dank je wel weer! Nogmaals is (vandaag al eerder gezegd haha) is mijn excuus dat ik nog lekker aan het oefenen ben wbt studio fotografie. Deze foto is al zoveel beter dan die van 3 weken geleden haha, dus zelf weet ik dat het stapje voor stapje toch vooruit gaat. Over 2 weekjes heb ik een cursus en daar hoop ik veel van op te steken zodat ik beter door krijg hoe ik in deze omstandigheden mijn camera moet instellen en waar ik op moet letten etc :j :)
Dus ik hoop dat je er over een week of 2/3 op terug wil komen met me en we eens kunnen kijken of het beter gaat! :D Want ik ben nog lang niet uitgeoefend en ik gok zomaar dat mijn foto voor komende week ook een plaatje als mijn week 2,3 en 4 gaat worden :p Mijn katten die slachtoffer zijn, met weer een ander kleurtje achtergrond :=

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:34

Afbeelding

Mijn potw

Niobe

Berichten: 8016
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:56

Week 4
Afbeelding

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:57

Mijn foto komt er aan, heb een beetje upload problemen := (En had niet gezien dat het alweer bijna 10 uur is)

Edit;
Mijn week 4
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 28-01-18 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

caaramel

Berichten: 755
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:59

Dankjulliewel allemaal voor de feedback!!! :D
Deel van het probleem met de kleuren heb ik al gevonden... (mijn eigen scherm) is nog niet opgelost, dus ik weet niet of het in deze foto ok is, maar dat komt wel goed. Waar ik meer mee in zit is de scherpte... Ik heb het gevoel dat al mijn foto's nét niet scherp zijn... Iemand een idee waardoor het kan komen?
Ik heb een Canon 1200D en hier 50mm lens gebruikt.
ISO 400, f 7.1, 1/250
Mijn week 4:
Afbeelding

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:02

Helaas gaat het mij niet lukken om vanavond nog een foto in te zenden. Mijn internet is niet goed genoeg om een foto te uploaden. Ik hoop dat ik hem morgen mag inleveren. Nogmaals sorry

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 23:02

Zo. Week 4. Vandaag gemaakt en daarom ook een waardeloze foto. Ik ben met een studie bezig en ben dus meer tijd aan het studeren dan aan het fotograferen, daarbij ook mijn werk en mijn huisdieren. Ik zal mijn best doen te blijven inleveren, maar het zullen voorlopig flutfoto's zijn. :D

Week 4
Afbeelding

Lugea

Berichten: 1671
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:04

Hier helaas een beetje een drukke week gehad, dus een foto van twee weken geleden tijdens een fotomeeting.. :)

Bij deze dus mijn week 4

AfbeeldingMilla by [naam], on Flickr
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 29-04-19 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit de post verwijderd.