[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:56

Feedback Week 2

Als je er niet tussen staat vind ik het gewoon een goede foto en heb ik niets toe te voegen.
Bellatrix: Ik vind het harde ook wel mooi hoor, gave foto.
Luckyy80: Ik vind het niet echt een sprekende foto, had denk ik liever wat meer van het hoofd gezien.
S_imonee: Schattig dat voorplukje voor zijn ogen en ik vind dat de witte achtergrond en ondergrond goed gelukt is, dat legt de nadruk mooi op het paard. Wat ik wel jammer vind is dat het voorste been bewogen is.
Eefsel2109: Erg geslaagde foto, juist omdat alleen het midden scherp is, dat geeft een mooi diepte-effect.
Sanne_com: Ik word er een beetje duizelig van. Ik had liever een iets groter stuk scherp gehad.
Nayomie: Ik vind het zwart-wit ook goed werken hier, maakt er meer een geheel van.
Fading: Ik vind hem net iets te licht denk ik.

------------

peca, S_imonee, Marjoow, xMaxxiee, CastaMickey, Sicayes, JewEmm en Shiloh: Bedankt voor de feedback!
Ik vind zelf ook wat missen in de foto, maar kan mijn vinger er niet zo op leggen, behalve inderdaad meer (zon)licht.
@peca: Ik dacht schero, die fotografieterm ken ik niet, dat Google ik even. Haha maar toen bedacht ik dat het waarschijnlijk een typefout is. :')
@Shiloh, ik denk dat je links bedoelt? Dat kan ik ook nog proberen, dank je!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:06

ja sorry, links inderdaad :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:26

Thanks weer allemaal! Heb bewust voor zwart wit gekozen, anders zouden die kleuren in de foto wel enorm stuiterend zijn _O-

Ik neem me nu voor om gewoon de 's zondagslijst te gebruiken, zodat ik niemand over het hoofd kan zien :)

Week 3

Ik hoooop heel erg dat de kleuren niet te heftig geworden zijn. Mijn laptop vormt kleuren en licht heel anders dan mijn telefoon. Zo had ik laatst een foto bewerkt en bleek op mijn telefoon helemaal groen uit te slaan, wat op de laptop totaal niet het geval was, en gewoon soft mintgroen was :=

Afbeelding

Edit: oeh, hij is minder scherp geworden.

Neverland

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:51

Nayomie ik heb dat probleem ook. Kleuren lijken veel feller op andere schermen dan op mijn eigen laptop. Maar op deze foto lijken de kleuren goed :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:36

Week 3

Ik fotografeer eigenlijk nooit voorwerpen. Dit zag ik in mijn ooghoek toen ik weer een poging deed om sneeuwplaatjes van mijn paard te schieten. Ik vond het zelf wel een mooi gezicht met de opkomende zon op de achtergrond (ook al is die verstopt achter de bomen en de wolken).
Ik vind het nu ook minder mooi dan dat het in het echt was haha. Ik heb er niet veel aan bewerkt. Alleen de achtergrond iets zichtbaarder. Dat was een grote waas.
De stipjes die je ziet zijn de vallende sneeuwvolkjes uit de bomen. Ik vond het zelf wel een leuk effect geven.
Waar ik mij zelf aan stoor is het takje wat uitsteekt. Ik heb hem niet mooi weg kunnen werken, daarom staat ie er nog. (Ik had hem ter plekke ook wel gewoon af kunnen breken natuurlijk :+ )

De instellingen voor wie daar in geïnteresseerd is: Canon 70D, ISO 400, f5,6, 1/4000 sec(ietwat te snel, nie? hihi), 80 mm.
Ik weet niet meer waar ik hem op had staan, ik denk op diafragma zelf instellen. Ik wissel daar nog wel eens mee.

Flickr heeft de foto nog wat verscherpt zie ik...

Afbeelding

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:24

Mijn week 3 :)

Afbeelding

Iedereen bedankt voor de feedback :) Ik ga zo ook even feedbacken :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:32

Feedback week 2 vervolg

Pagina 14
IsaCalixa Mooie foto! Wat een mooi dier!

Pagina 15
Tivara Wauw! Meer kan ik er niet van zeggen.
horsesm Wat een schatje! Hij lijkt alleen wel wat ruis te bevatten of wat scherpte te missen. Ik zie het ook in je logo, dus het zal wel aan het uploaden liggen :)
xMaxxiee Mooie foto!
Ingvild Mooie foto. Ik had rechts nog wat meer ruimte gelaten dat het paard er wat meer op staat.
EskeGirl Mooie zonsondergang!
Deetjeeuh Mooie foto! Fijne kleuren.
jesicaaaa Leuke foto. Wel vind ik hem wat grauw van kleur.
magda_90 Heel gaaf Magda!
xmichxrocky Mooie foto!
Agossie Mooie foto!
Tigress Wat een leukerd! Mooie foto!
caaramel Mooi!

Feedback week 3

Pagina 16

Revanches Mooi portret. Wel vind ik het persoonlijk de twee witte puntjes in haar ogen erg jammer.
magda_90 Mooie foto! Heerlijk waterpret.
NESCAFE Mooi!
Bellatrix Mooie foto! Wat een knapperd!
Murosch Mooie foto!
Argai Leuke foto!
xMaxxiee Daar is ie weer. Wat een leuk dier! Schattig met het truitje. Leuke foto!
Lolleke Mooie foto!
Maaarije Leuke foto. Het enige wat ik op te merken heb is dat je jou ziet in de reflectie van de ogen van de kat ;)
k_m Mooie college. Ik vind de bovenste twee niet echt fijn om naar te kijken, maar het is wel de realiteit. Knap vastgelegd.
Fading Mooie foto.
MarijeR Leuke foto. Ik vind het persoonlijk niet zo mooi dat hij zo overbelicht is.

Pagina 17
horserider22 Mooie foto!
Peca Mooie foto! Mooie kleuren
Calice Leuke foto.
Luckyy80 Mooie foto
Mariett Mooi portret. Apart met die schaduw over haar.
kirsten4#1 Leuke foto. Jammer dat zijn hoeven afgesneden zijn en ik vind de achtergrond wat rommelig.
#2 Mooi vastgelegd.
#3 Mooie foto. Aan de onscherpe kant, de overkant zeg maar, lijkt hij scheef, maar als je naar de rand kijkt waar de hond staat, lijk hij wel recht.

Pagina 18
Shiloh Mooie foto!
GerdjeHoran Mooi landschap.
cathyenbeau Leuke foto!
Marjoow Mooie foto!

Pagina 19
Nayomie Mooie foto!
horsesm Wat een schatje! Mooie foto!

Er zaten veel mooie foto's bij, dus weinig zinvol (maar wel complimenteus) feedback dit keer hihi. :D

xMaxxiee: Bedankt voor je feedback!
GerdjeHoran: Bedankt voor je feedback op week 1. Het klopt inderdaad dat hij niet helemaal scherp is.
JewEmm: Bedankt voor je feedback! De foto van week 1 is inderdaad niet helemaal zoals ik hem graag gewild had.. Was ook mijn tweede keer met een menselijk model en grauw weer.
Dat paarse in de foto van week 2 klopt inderdaad ook, maar heb ik inmiddels aangepast. Ik zag het toen ik hem al geplaatst had.
Castamickey: Bedankt voor je feedback! Wat een compliment wat het uitstralen van vertrouwen betreft :o Ik heb dit paard nog maar 3 maanden en elke dag groeien we een beetje meer naar elkaar toe :D
Sicayes: Wat een leuk feedback! Thanks! :D
Appelstroop: Bedankt voor je feedback! Dat het been bewogen is, vind ik zelf ook jammer.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:23

Bedankt voor de feedback :D Zal ook gaan proberen om zelf feedback te gaan geven zodra de zondag lijst er is :)
Mijn week 1 foto is inderdaad rommelig, kon helaas niet anders. Was gewoon bij iemand thuis leuk wat foto's maken dus geen andere locatie oid in de buurt. Ben ik het dus helemaal mee eens haha, verder dankjewel :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:36

Aan het eind van week 3 ga ik mijn feedback weer geven, dan neem ik zo veel mogelijk mensen mee in die lijst ;)

Voor mij deze week een 'simpele' foto van mijn jonge spelende merrie <3
mijn Week 3
Afbeelding

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:18

Week 3
Net als vorige week weer een afscheidsshoot. Aan het hek was helaas niks te doen want het is een manegepaard en daarmee mogen we het terrein niet af. Afbeelding

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:49

Week 3

Helemaal anders, in de studio

AfbeeldingK-6388

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:55

S_imonee schreef:
Feedback week 3
Maaarije Leuke foto. Het enige wat ik op te merken heb is dat je jou ziet in de reflectie van de ogen van de kat ;)

Ik dacht eerst, hoe kan dat nou, maar toen ik de foto bekeek zag ik het.
Heb er met het foto's maken nog om gedacht en nu dus wel de verkeerde ingestuurd :+

Nouja kan gebeuren haha. Pas hem nu niet meer aan naar de goede.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:55

Nog een hond - in de sneeuw - foto :D

Week 3
Afbeelding

Ik ga proberen binnenkort ook feedback te geven!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:47

Week 3
Afbeelding

Nog bedankt voor de feedback van afgelopen weken. Ik zal binnenkort nog eens proberen die lichtjes op de foto te zetten en jullie tips daarbij te gebruiken. Hoop dat het dan wel gaat lukken.
Wat betreft mijn foto van week 1 (de roos en het boek), ik kan zelf prima onderste boven lezen, dus het was me eigenlijk niet opgevallen dat de tekst op de kop staat haha

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:39

Bedankt voor de feedback! :)
Kan ik wat mee haha!

Week 3:
Ook nog van de cursus!
De precieze instellingen weet ik zo 1,2,3 niet! Zal ik even moeten opzoeken!

Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:03

Week 3

Afbeelding

1 van mijn bijdehandjes :+ En ja ze zit in onze gordijnen. Het zijn niet echt dieren die ik even makkelijk op een andere plek kan zetten en laten zitten dus was een uitdaging!

Feedback plaats ik waarschijnlijk morgen.. ben vergeten mijn lijstje te uploaden naar de cloud :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:04

Mooi Yes!!! Fijne zachte kleuren. De achtergrond..tja...dat is niet anders. :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:07

Thanks! Haha nee inderdaad, aan de ene kant vind ik het er nog een soort van bij passen..maar dan had ik liever gewoon rechte strepen gehad. :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:08

Ik vind de achtergrond er juist bij passen! Mooi hoor :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:55

Jaa de achtergrond is echt mooi! De strepen geven een leuk contrast

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:15

Week 3:

AfbeeldingWeek 3 POTW by Evelien Kruis, on Flickr

Gisteren gefotografeerd bij een herder met zo'n 450 lammeren op dit moment ;) Het was alleen vrij donker in de stal dus niet zo geweldig qua kleur maar oke :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:44

Ik had even zin om feedback te geven. :')
Dit is vanaf pagina 15.

Tivara Mooie foto. Persoonlijk vind ik hem iets aan de donkere kant.

horsesm Ah wat een lief eekhoorntje. <3 Voor mijn gevoel mis ik wel iets scherpte in de foto.

xMaxxiee Mooie foto, hond springt er duidelijk uit.

Ingvild Vrolijke foto, paard kijkt erg blij. Gevoelsmatig kijkt het paard alleen net iets te veel naar links. De foto kijkt nu niet helemaal fijn bij de hals/borst als je snapt wat ik bedoel. :)

Eskegirl Jouw foto doet het helaas niet. :(:)

Deetjeeuh Mooie foto. Trekt op een fijne manier de aandacht en is interessant om naar te kijken. Ik twijfel alleen of ik de kleur roze miss net iets te hard vind.

Jesicaaaa Jouw foto doet het helaas niet. :(:)

Magda_90 Toffe foto! Misschien dat ik hem liever iets lichter had gezien bij het model en de boom, maar de foto is zeker interessant om naar te kijken.

xmichxrocky Gaaf paard! Ik mis alleen het ''spannende'' als je snapt wat ik bedoel.

Agossie Mooie close-up.

Tigress Mooie hond en mooie foto. Mooie scherptediepte.

caaramel Leuk geëxperimenteerd. Vind de foto goed gelukt. Volgens mij had de pony nog wat scherper gekund, maar vind hem al erg goed gelukt!

Revanches Mooie foto, leuke compositie.

Magda_90 Mooie foto, leuk zo met het opspattende water. :)

Nescafe Mooie foto, fijn beeld en sfeervol.

Bellatrix Die ogen. <3 Erg mooie foto Marlies!

Murosch Mooie wintersplaatje. De foto had van mij alleen iets spannender gemogen. Ik mis een echt duidelijk scherpte punt.

ArgaiHaha leuke foto, mooi getimed. Er zit links alleen een rare plek bij het paard. Het zijn denk ik manen, maar het lijkt nu net of die een bult heeft. Verder had ik misschien de felheid van de roze jas iets naar beneden gehaald.

xMaxxiee Knap hondje, mooie foto ook. Misschien volgende keer proberen de hond iets minder centraal te zetten.

Lolleke Mooie foto, leuk bewerkt zo.

Maaaarije Lieve foto, ogen mooi scherp. De ogen houden je mooi vast.

K_m Mooie reportage. Lijkt mij een erg leerzame dag? geweest.

Fading Mooie foto. Persoonlijk vind ik net even iets te veel body erop staan in verhouding met de ruimte rechts. Kleur gebruik vind ik wel heel fijn om naar te kijken en de scherpte is ook goed.

MarijeR Lieve foto. Bijzondere bewerking weet niet of dat helemaal mijn ding is, maar het maakt de foto wel interessant.

Horserider22 Mooi gespeeld met het licht. Ik mis persoonlijk wel een onderwerp in de foto.

Peca Mooie foto, leuke hond. Ik stoor mij alleen een klein beetje aan de paarse gloed die over de foto zit. Links bijvoorbeeld bij de overgang van de bruine naar witte vacht, tussen de ogen bij de tong en rechts van de hond.

Calice Mooie foto, goed uitgewerkt. Misschien alleen een iets donkere achtergrond? Denk dat de foto dan nog meer tot zijn recht was gekomen.

Luckyy80 Mooie foto. Misschien had de weerspiegeling alleen iets minder aanwezig mogen zijn.

Mariett Mooie foto. Persoonlijk stoort mij alleen de lichtval op haar rechterwang een beetje.

Kirsten4 Week 1 is een mooi getimede foto, persoonlijk vind ik het wel zonde van de afgehakte voorbenen en stoor ik mij iets aan de onrustige achtergrond. Week 2 vind ik knap gedaan in een binnen piste en week 3 is een mooi wintersplaatje met fijn licht. :)

Shiloh Mooie foto. De hond heeft een interessante blik waar je naar blijft kijken.

Gerdjehoran Toffe foto. Mooie diepte en de details in de lucht zijn echt prachtig.

Niobe Zag hem al langs komen op je fb. Mooie foto, vind de poppen zelf dood eng. :')

Cathyenbeau Mooie foto ik lijk alleen scherpte te missen.

Marjoow Mooie foto, leuk zo met de dromenvanger.

Nayomie Mooie foto. De stand van de rechteroog geeft mij het gevoel alsof ze elk moment gaat uithalen haha.

S_imonee Mooi wintersplaatje met een fijne lichtval. Paaltje had misschien wat minder centraal gekund om de foto nog iets interessanter te maken.

Horsesm Mooie foto. Vind de kleuren persoonlijk wat te hard. Leuk hondje.

pradadaan Mooie foto, blijft leuk die spelende paarden. Goed getimed.

rosslover Mooie foto, mis wel wat scherpte. Lichtval vind ik wel erg mooi.

Lynn85 Mooie foto, leuk gedaan.

IsaCalixa Leuke hond, mooie foto.

Gracezellaa Mooie foto, vind de foto wel erg druk waardoor ik niet zo goed weet waar te kijken.

xmichxrocky Mooie foto. Had boven iets meer ruimte mogen hebben en mis wat scherpte op het hoofd.

Socayes Mooie foto, fijne diepte. De achtergrond stoort mij helemaal niet.

Eefsel2109 Lief lammetje. <3 Foto is misschien wat aan de donkere kant, maar dat is ook best lastig in een schuur/stal.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:55

Jespri, klopt. Ik heb ingezoomd tot 100% en was echt verbaasd over wat ik allemaal kon zien. T geeft ook wel echt de drukte van deze locatie weer.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:56

Dank jullie voor de feedback en dankjewel Jespri! Jammer dat je de lichtval op haar rechterwang niet leuk vind. Dat was juist de bedoeling van de hele foto, dat die niet normaal was maar een patroontje had. Maar smaken verschillen! :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:36

Dankjewel Jespri voor je feedback & complimenten :o :D