[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:10

Wow, wat een inzendingen al! Ik wil ook graag weer meedoen dit jaar - en nu wel volhouden net als in 2013 :)) Nu even mijn foto uitzoeken voor deze week. Ik wacht ook even op de lijst alvorens ik feedback ga geven :)

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:19

Deetjeeuh schreef:
Lizaa, het gaat niet perse om het fotograferen van paarden in dit topic! Gewoon fotografie in het algemeen, dus ze kan altijd mee doen. :D
Misschien kan jij voor haar haar foto's posten? Totdat ze de 25 nuttige berichten heeft?

Ja dat klopt inderdaad, alleen het plaatsen van 25 nuttige berichten is misschien wat lastig als ze niets met paarden heeft.
Of mag je die berichten ook op andere onderwerpen dan paarden plaatsen?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:20

Die kan jij toch even voor haar plaatsen. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:20

Nee, die moeten onder het tabblad informatief...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:32

Ahaaaa, topic gevonden! :D

Vond het concept zo ongelooflijk leuk vorig jaar! Wil me dit jaar dus ook graag melden. Alvast mijn excuses als ik de eerste weken weinig/geen feedback geef, ik heb namelijk examens tot eind januari dus dat is best lastig :-)

Week 1
Niet 100% tevreden, maar het gaf zo'n leuk effect met die mist!

Afbeelding

Mijn foto's vind je hier terug!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:47

verography schreef:
Die kan jij toch even voor haar plaatsen. :)

Dit mag niet! Niet doen dus, want dan ga je tegen de regels in.

Wat ze wel kan doen, is haar zus helpen met wat wel en niet nuttige berichten zijn en haar zus leren hoe en waar dit kan. Maar haar zus moet ze zelf plaatsen.

Of misschien een mod even een berichtje sturen. (Niet mij, ik ga hier niet over :D)

billionache schreef:
Mijn foto's vind je hier terug!

billionache, ik kan de link niet openen. Ik kan hem er wel inzetten, maar het heeft dan geen nut, want we zien de foto's niet...

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:52

Bedankt voor de feedback! De volgende keer zal ik proberen hem iets lichter te maken, daar ben ik het wel mee eens ☺ Ik zal weer even bijwerken met feedback ☺

_Kiki_, mooie warme foto. Mooi idee!

MZorro, mooie kleuren en een erg sprekende foto! Zelf zou ik het mooi vinden als de koe (of wat het ook is, haha) er net iets meer op zou staan. Dus net het neusje iets meer en de hoorns ook erop.

Hanna_94, mooie foto, jammer van de schaduw op de buik

KimdeGroot94, mooi moment. Ook erg mooi dat het water op de achtergrond zo rustig is!

Caramel, mooi idee. Persoonlijk vind ik de hoek van de foto net een beetje maf. Misschien dat je net op een andere positie had kunnen gaan staan?

LOVESUSHI, ik vind de kleuren in de foto echt heel erg mooi. Zoals je zelf al aangeeft is het wel jammer dat de foto niet scherp is geworden.

Niene87, mooie en aansprekende foto. Hij lijkt alleen net iets scheef te staan?

Joysieee, mooie foto met zachte kleuren ☺

LinSa, mooie kleuren, maar zoals je zelf ook aangeeft is hij niet scherp, jammer!

Billionache, mooie foto! Ook mooi gedaan met het licht zo!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:04

sorsie schreef:
Niene87, mooie en aansprekende foto. Hij lijkt alleen net iets scheef te staan?

Klopt hij is scheef, ik werk met Adobe Photoshop CS5 en als ik hem recht wilde zetten was ik met dat programma een stuk van de manen kwijt en vond ik weer zonde.... Ik heb niet geprobeerd om hem nog met een ander programma recht te zetten... Dus uit luiheid zo gelaten :oo Heel slecht...
Werk overigens nog niet heel lang met CS5 dus kan nog niet alles ook goed vinden en zo.. Dus kan ook aan mij liggen dat ik een stuk manen kwijt zou raken.

Feedback is erg leuk! Ik zou het ook gaan proberen te doen :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:15

Bedankt hilly200 en weslyjune!
Ik heb een canon 1200D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:21

@Agossie: oeps! mijn excuses. Heb ff met flickr geprobeerd en hoop dat hij het nu wel doet := *klik*

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 13:22

Ja, die doet het wel! :j

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:23

rosslover schreef:
Ik heb een canon 1200D
oh dan kun je zeker nog veel meer uit je camera halen!

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:33

hilly200 schreef:
rosslover schreef:
Ik heb een canon 1200D
oh dan kun je zeker nog veel meer uit je camera halen!

Ja klopt maar ik heb hem pas 2/3 welen dus ik ben alles nog aan het uittesten :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:43

----- Te vroeg :D
Laatst bijgewerkt door Fellow op 05-01-15 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 14:49

Fellow, nog even wachten met Week 2 alsjeblieft. We moeten week 1 nog afmaken (tot 22:00 vanavond) en zo raak ik enorm in de war. Als de lijst korter is, is het niet echt een probleem meer, maar nu echt nog niet doen. Zou je je post willen verwijderen? Als dat niet meer kan, dan graag nog een keer posten ná vanavond 22:00 zodat ik hem niet vergeet mee te nemen voor week 2.

Dank je!! :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:52

Agossie schreef:
Fellow, nog even wachten met Week 2 alsjeblieft. We moeten week 1 nog afmaken (tot 22:00 vanavond) en zo raak ik enorm in de war. Als de lijst korter is, is het niet echt een probleem meer, maar nu echt nog niet doen. Zou je je post willen verwijderen? Als dat niet meer kan, dan graag nog een keer posten ná vanavond 22:00 zodat ik hem niet vergeet mee te nemen voor week 2.

Oohh oliebol ja, helemaal vergeten!! Sorry!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:20

Vorig jaar halverwege ingesprongen, nu wil ik een heel jaar gaan volhouden :)

Lig ziek thuis, net even snel een foto van katlief gemaakt, lekker veel ruis en niet helemaal tevreden maar iets beters gaat er toch niet komen, en stiekem vind ik hem wel gaaf :D

Week 1
Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:36

Ik doe dit jaar ook graag mee! Heb me voorgenomen om minstens een keer per week op pad te gaan met de camera en dit geeft me mooi net dat extra zetje om ook echt meteen te editten enzo :D Voor deze week een 'luie' foto, zit momenteel vooral veel thuis essays te schrijven, dus deze is vanuit het badkamer raam gemaakt := Ik ga proberen elke week feedback te geven, zolang ik daar tijd voor heb :)

Week 1
Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:45

hierbij week 1

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:49

:wave:

caaramel
Wellicht zou je de foto nog recht kunnen trekken? En waar wilde je de focus op leggen? Op de klok zelf? Want dan had ik nog meer ingezoomd/gecropt. Op het gebouw? Juist het tegenovergestelde. Wellicht had je vanaf een statief kunnen werken en daardoor ietwat langere sluitertijd kunnen doen zodat de foto wat meer gaat spreken.
Concept is imo wel goed maar nog even de puntjes op de i!

horserider22
Nu ik "opnieuw" heb gekeken zie ik het andere pootje inderdaad! Stond je niet te dichtbij voor je lens wellicht dat hij daardoor niet helemaal scherp is?

juliaka
Een mooi moment in de natuur. Wel jammer dat je net op de grens van de schaduw zit gezien de kop van de gans nu in de schaduw zit en sowieso ook de achtergrond. Je kijkt ook tegen het achterwerk van de andere gans aan. Wellicht lukt het de volgende keer om een gunstiger belichte plek en moment te kiezen? Qua scherpte en helderheid buiten de schaduw om, vind ik hem netjes!

binky
Heb je al geprobeerd om foto's te maken vanaf een statief? Als die ook niet scherp zijn, kan het aan je apparatuur liggen namelijk. De foto die je nu plaatst vind ik leuk gedaan, een leuk moment goed vast gelegd. Wellicht zou je de oogjes nog iets op kunnen lichten.

sorsie
Bedankt voor de feedback op mijn foto.
Jouw foto: ik sluit mij aan bij jouw eigen commentaar. Daarbij zou ik hem ook ruimer gekaderd willen zien. De staart staat er niet helemaal op en rechts is hij ook erg krap. Wellicht ook een tintje meer licht.
Verder inderdaad een een winterse sfeer.

_Kiki_
Die vind ik echt heel tof gedaan. _O_ Ik ben er voor mijzelf nog niet voor over uit of ik het mooi vind dat je het onderwerp rechtsboven in de hoek hebt gedaan of niet. En dat is het enige eigenlijk ook.

MZorro
Een heel leuk borstelig portret. Wellicht nog wat te krap aan de onderkant en misschien nog wat meer licht. Heel stiekem heb ik ook een beetje moeten lachen om dat koppie. :P

Hanna_94
Dat vind ik een hele mooie winterse actiefoto's waar ik niets op aan te merken heb.

KimdeGroot94
Een mooi waterportret van de hond, dit soort uitschudfoto's vind ik altijd geniaal. De kleurbewerking vind ik alleen niet zo geslaagd, in dit geval had ik niet voor sepia gekozen. Wellicht meer voor zwart/wit?

juliaka
Bedankt voor de feedback op mijn foto.

hilly200
Bedankt voor de complimenten en feedback op mijn foto. Zo moeilijk is analoog niet in vergelijking met digitaal. Je moet nu alleen meer van te voren bedenken en niet achteraf pas wijzigen/rechttrekken.

LOVESUSHI
Niet zo streng zijn voor jezelf. Desondanks vind ik het een hele mooie sfeer die je daar hebt gehad. Nouwja dat hij niet helemaal scherp is, in dit soort situaties zal ik al lang blij zijn met deze foto. :j Volgende keer beter!

weslyjune
Bedankt voor de feedback op mijn foto. Het huisje was juist de bedoeling. :j

Niene87
Een snorretje, geweldig altijd. <3 Dit vind ik een heel leuk en spontaan bericht en ik kan er eigenlijk niets meer van zegen.

Joysieee
Als ik iets zou moeten zeggen, dan zou ik kunnen zeggen dat het onderste grijze gedeelte wat jammer is. Voor de rest vind ik het een hele mooie detail foto. :j

LinSa
Opzich een mooi en spontaan portret, maar wel eentje met wat verbeterpunten. Hij staat nu in de schaduw en daarbij had ik wat meer bovenlichaam willen zien. Ook oogt hij niet helemaal scherp.
Je hebt nu een sluiter van 1/80 ik denk als je richting de 1/250 gaat hij al een stuk scherper zou zijn.

billionache
Jij schrijft dat je niet 100% tevreden bent, wat had je anders willen zien? Ik vind hem namelijk erg tof. Echt leuk die blik zo, van "kannielangerwachten".

SharonPlugge
Ook jij moet niet zo hard voor jezelf zijn. Ik vind hem namelijk erg mooi gelukt en kan niet echt verbeterpunten vinden. :)

Killyenn
_O_ Wauw! Haarscherp, prachtige kleuren, mooi maantje erbij, echt prachtig!
Die drie flats maken het ook mooi brekend, echt goed gedaan.
Als ik dan iets zou mogen zeggen, die flat links loopt vast niet in een boog? Zo nee, dan heb je daar wat lensvervorming dat zou je nog recht kunnen trekken.

SternPhoto
Nog een bekend gezicht, leuk!
Voor mijn smaak heb je bij deze vuurwerkfoto een te lange sluitertijd gebruikt. Het zou nu ook zo'n bol met gekleurde bliksem (die dingen die ze bij de Expo verkochten) kunnen zijn, snap je? Het vuurwerk-element is er nu wat uit.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:52

Ik wil ook weer gaan beginnen. Heb het al netjes in mijn agenda genoteerd.
Alleen van wanneer tot wanneer berekenen jullie de weken? In mijn agenda is het al weer week 2.
Beetje verwarrend dus?

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:55

Super bedankt voor je feedback Magda! Ik was ook niet helemaal tevreden met de kleur maar kreeg het ook niet helemaal naar m'n zin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:56

Week een duurt tot maandag 22:00
Week twee begint diezelfde maandag na 22:00 (Vandaag dus)
Snap je het zo?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:57

Week 1 is vanavond dus afgelopen :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:00

Top :D

Week 1.
Afbeelding