Edit: en kijken op wat je metingen staan, de beste instelling hiervoor is meervlaksmeting
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lipydo schreef:@ Jaimy_: ben nog nooit iemand tegengekomen die mij niets inruil gaf voor mijn foto's. Het is dan wel een (inmiddels uit de hand gelopen) hobby, maar je krijgt een product van iemand. Waarom geen vergoeding? Is heel normaal gebleken binnen mijn ervaring, ookal hoefde het echt niet altijd).
XiiaaooNaa schreef:Ik ben pas geld gaan vragen toen ik het niveau had wat ik nu nogsteeds heb denk ik.
Eerder deed ik gewoon alles gratis. Maar dan krijg je echt niks hoor ... alleen een 'super bedankt' etc.
Maar sowieso ben ik er gewoon tegen, geld vragen terwijl je nog geen vaste kwaliteit kan garanderen.
KoudbloedKim schreef:Als je voor JPG+Raw kiest, krijg je dan van elke foto 2 bestanden? Eén in JPG en één in RAW?
lifaya schreef:Ernstig haha. Er gaat een hele wereld open als je in RAW fotografeerd! Overbelichting en onderbelichtend kan netjes aangepast worden zonder rare vlekken en ruis kan je veeeeel beter verwijderen.
Maar dit is off-topic. Ik denk persoonlijk dat TS nu ook wel genoeg tips etc heeft gekregen om te kijken wat ze nu het beste kunnen doen voor hun 'onderneming'
Bij landschappen doe ik het wel. Het gaat in elk geval bij shoots helemaal prima zo in JPG dus ik blijf het ook lekker zo houden

(die paarse randen om je onderwerp, vooral als je tegenlicht hebt)