Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:38

Wauw prachtige foto's komen er langs!

Ik ben niet helemaal tevreden, maar ach beetje experimenteren is leuk. :) Mijn week 3.
Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:03

Ik had er al wat over gelezen, wat een super leuk idee is dit project.
Ben er zelf ook al mee bezig geweest, maar wist niet dat hier dit topic over was!
Ik zou graag mee willen doen :) ik ben (nog maar) een beginner dus ik hoop dat ik hier veel kan leren!
Wat is het beste, gewoon verdergaan met jullie in week 5,
of ook mijn eerste 4 zelfportretten plaatsen?

lieke123

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:39

Wat je zelf het fijnste vind :D sommige zitten nog in hun project van vorig jaar maar gaan gewoon mee met de rest :)

@Sodeletuut; Ik vind het jammer van de rodige nabewerking omdat ik die niet echt bij de sfeer vind passen en zelf vind ik de woorden let it snow een beetje cliche maar het idee is leuk :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:39

Momenteel kan ik even nergens goed op reageren (zie alles via mijn mobiele scherm) ben inmiddels ook druk bezig met inhalen mijn week 2 en 3 vond ik eigenlijk maar niks en dan meteen maar bezig met foto 4 en 5 :o
Hoop eind van de week weer wat actiever te zijn!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:34

Wauw wat een gave foto's allemaal zeg! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:16

Examenweek is over, ik zal snel tijd zoeken om jullie feedback te geven!

Hier mijn week 5

Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:52

Bedankt voor je commentaar Lieke123! Ik ben het eens met je commentaar. :j

Ik lever ook gelijk mijn week 4 in, zodat ik weer op schema ben! Deze heb ik vanmiddag gemaakt. Opzich niet een heel creatief plaatje, maar ik ben er toch wel blij mee omdat mijn pony vreselijk angstig is, en hij toch heel braaf meewerkte vandaag, en omdat de foto ook nog scherp is. :)) (best lastig, handmatig scherpstellen op niks en dan met de zelfontspanner aan naar de goede plek rennen haha).
Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:27

Irene96 schreef:
Examenweek is over, ik zal snel tijd zoeken om jullie feedback te geven!

Hier mijn week 5

[ Afbeelding ]

Die vind ik heel gaaf! Ik had ook een idee met een beer haha :D

Sodeletuut schreef:
Bedankt voor je commentaar Lieke123! Ik ben het eens met je commentaar. :j

Ik lever ook gelijk mijn week 4 in, zodat ik weer op schema ben! Deze heb ik vanmiddag gemaakt. Opzich niet een heel creatief plaatje, maar ik ben er toch wel blij mee omdat mijn pony vreselijk angstig is, en hij toch heel braaf meewerkte vandaag, en omdat de foto ook nog scherp is. :)) (best lastig, handmatig scherpstellen op niks en dan met de zelfontspanner aan naar de goede plek rennen haha).
[ Afbeelding ]

Dat is knap gedaan idd met zelfontspanner!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:35

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:35

Dankje Lieke haha! :) Mijn camera kan niet met afstandsbediening helaas. ;(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:03

Ik ben net druk bezi geweest en omdat ik eindelijk heel erg tevreden ben met het resultaat show ik nu mijn foto's tot nu toe. Ik ben er deze week ingevallen, maar ik vind het wel leuk om met de weken van het jaar samen te vallen. Ik heb voor week 1 vier foto's gekozen die ik al gemaakt had voordat ik bedacht om hier mee te doen. Ik heb expres deze foto's gekozen omdat ik hoop dat ik in die 52 foto's straks een stijgende lijn zie in creativiteit en kunstzinnigheid:
week 1:
[knip]

Mijn week 2 foto heb ik wel speciaal gemaakt voor het project, maar wel nog voordat ik het hele topic door gelezen had. De foto's kreeg ik niet scherp en de belichting niet zoals ik wilde. Ik vind het te grijs, te vlak om het zo maar te zeggen. Ik heb hier ook voor het eerst photoshop op losgelaten om contrast en dergelijke mee an te passen. Dat wordt nog flink doorstoeien!
Week 2:
[knip]

Week 3 heb ik gemaakt nadat ik het hele topic door gelezen had. Ik las veel mensen die wilden afvallen en dat ook vast hoopten te leggen en zo kwam ik erop om een privémomentje vast te leggen: wegen! Omdat ik dat altijd een huiselijke privé aangelegenheid vind heb ik ervoor gekozen om het zo te maken alsof je net per ongeluk binnen komt lopen
week 3:
[knip]

De foto voor week 4 heb ik net gemaakt. Hier zit eigenlijk niet een heel diepzinnige gedachte achter. Ik vind van die stoere foto's met scherp contrast altijd erg mooi en dat heb ik geprobeerd voor elkaar te krijgen. Ik heb hierbij in mijn achterhoofd gehad dat er sinds 1 januari niet meer bij ons binnen gerookt mag worden en dus heel wat vrienden buiten staan/hangen te drinken. Het beeld dat ik neer wilde zetten is een beetje een eenzame drinker/roker.
Week 4:
[knip]

Ik verzamel mijn foto's op mijn facebook: [knip]

[edit] mijn foto's zijn veeeeeeeel te groot, dus ik heb de eerste drie in link geplaatst
Laatst bijgewerkt door Meloen op 27-05-16 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link foto's verwijderd

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:16

Nou, dan zal ik mijn foto's ook maar plaatsen :)
Ik ben normaal niet zo'n iemand die veel foto's van mezelf alleen plaatst,
dus dit is best spannend. Misschien dat dat na een stuk of 35 foto's over is :')

Week 1:
Afbeelding

Week 2:
Afbeelding

Week 3:
Over deze ben ik het minst tevreden. Ik weet niet wat het precies is, maar er klopt gewoon iets niet.
Of er mist iets... Ik kan alleen niet vinden wat. Daarom even een linkje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BYQ4GOLT.jpg

Week 4:
Afbeelding

Hier verzamel ik mijn foto's: http://www.pinterest.com/mariamaaiked/5 ... s-project/

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:18

Wow ik vind ze allemaal erg goed zeg! :D

Hierbij mijn week 5!

Ik ben er zelf niet tevreden over.. ik ben de inspiratie kwijt.. de dagen zijn grauw, waardoor mijn camera het licht niet goed kan vangen en met het gevolg dat de foto's ruizig of donker worden..
Ik hoop dat volgende week de dagen wat lichter zijn..

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:50

Steefvicky, ik vind dat je elke keer qua kwaliteit prima foto's hebt, maar ik mis telkens 'iets'! Probeer eens een gekke compositie, een andere blik of een extremere bewerking. :) Vind tot nu toe je week 2 het meest geslaagd, omdat het een 'vreemdere' blik is dan de normale lach en dat maakt hem juist gaaf om naar te kijken.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:15

xLoki schreef:
Steefvicky, ik vind dat je elke keer qua kwaliteit prima foto's hebt, maar ik mis telkens 'iets'! Probeer eens een gekke compositie, een andere blik of een extremere bewerking. :) Vind tot nu toe je week 2 het meest geslaagd, omdat het een 'vreemdere' blik is dan de normale lach en dat maakt hem juist gaaf om naar te kijken.

Dankjewel voor je reactie!! Het probleem is dat ik nogal slecht ben in het verzinnen van een andere compositie.. Dan zie ik ergens wel een leuke voorbeeld foto, maar dan mislukt mijn foto helemaal óf het wordt precies dezelfde waardoor het lijkt alsof ik m na-geaapt heb.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:53

Aap maar eens een keer na, daar leer je alleen maar van. :j
Een echte kunstenaar heeft ook niet nooit zonder voorbeeld getekend. :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:58

Okee, daar heb je gelijk in, dankjewel!! :D

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:58

Zou ik me hier ook mogen melden :D?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:09

Mijn week 2!

Afbeelding

Edit: Ik kan mijn werkelijke kleur niet zo snel achterhalen, hoop niet dat hij te geel/oranje uitvalt.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:31

Rudina, ik vind hem technisch wel goed, maar door de pose/stand van je camera lijkt het alsof je een heel groot hoofd en klein lichaam hebt. Zou de volgende keer iets meer bovenlichaam opnemen in je foto óf de foto op ooghoogte maken!

Mijn week 5! :)
Weet nog niet zo heel goed wat ik ervan moet vinden.

Afbeelding

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:23

Steefvicky: Je foto's zijn helemaal niet zo ruizig hoor! In elk geval, het stoort mij niet :) ik zou wat meer kleur aan je foto toevoegen of hem helemaal zwart wit maken, en wat meer contrast + de helderheid wat opschroeven. Ik denk dat je de foto met nabewerking al heel wat spannender kunt maken!

Rudina: Idd wat loki zegt, wat meer bovenlichaam zal de foto al een stuk interessanter maken!:D

Loki: Prachtige foto! Echt heel mooi :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:25

Ik vind hem erg mooi, maar vind de achtergrond er niet bij passen. Ik had persoonlijk denk ik iets donkers gedaan.. Moeilijk. Maar ik vind de foto prachtig!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:25

Loki: Echt heel gaaf!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:37

Dank jullie!

Marit, dat is dus het gene wat ik ook vervelend vind haha. Het is voor een spierwit gordijn gemaakt waar van de achterkant zon doorheen scheen, dus donker kreeg ik 'm niet :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:54

Ja ik mis wat textuur op de achtergrond zegmaar :D