[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:53

Agossie schreef:
Ik ga pas commentaar geven als ik de lijst geplaatst heb, want dan staan alle foto's mooi onder elkaar en hoef ik niet iedere pagina af te struinen... :=

Overigens: respect voor die genen die nu al commentaar gegeven hebben! Super!

Dan over mijn foto... Ja, elastiekje is jammer, maar het zat er nu eenmaal. Paard was omgedoopt tot "PennyPony" en meisje had vlechtjes gemaakt. Ik had helaas geen naald en draad bij de hand (staat thuis), dus was aangewezen op stiekies... Verder zag ik de suggestie voorbij komen om de foto z/w te maken. Dit heb ik geprobeerd, maar dan verliest het zijn kracht. Persoonlijk vind ik het mooier om nèt even die kleur erin te houden. Contrast omhoog zou inderdaad nog kunnen.
Dank voor alle tips! :))

Dat is ook zo hoor, maar het is toch nét zonde. Verder zou ik hem zeker in kleur houden inderdaad!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:55

Bedankt voor jullie tips!! Ik ga inderdaad ook pas commentaar geven zodra de lijst er is.. Ik kan wel echt iets met jullie tips, ben er heel blij mee :D

Lizaa01

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:02

Bedankt voor jullie feedback!

Ik heb nog niet veel ervaring maar ik zal proberen om ook over alle foto's iets te zeggen. Al heb ik nog niet veel technische kennis, ik zal dan meer op mijn beleving gaan zitten.
Maar inderdaad ook als de lijst er is en als ik mijn tentamens heb gehad! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 15:04

Marit schreef:
Agossie schreef:
Ik ga pas commentaar geven als ik de lijst geplaatst heb, want dan staan alle foto's mooi onder elkaar en hoef ik niet iedere pagina af te struinen... :=

Overigens: respect voor die genen die nu al commentaar gegeven hebben! Super!

Dan over mijn foto... Ja, elastiekje is jammer, maar het zat er nu eenmaal. Paard was omgedoopt tot "PennyPony" en meisje had vlechtjes gemaakt. Ik had helaas geen naald en draad bij de hand (staat thuis), dus was aangewezen op stiekies... Verder zag ik de suggestie voorbij komen om de foto z/w te maken. Dit heb ik geprobeerd, maar dan verliest het zijn kracht. Persoonlijk vind ik het mooier om nèt even die kleur erin te houden. Contrast omhoog zou inderdaad nog kunnen.
Dank voor alle tips! :))

Dat is ook zo hoor, maar het is toch nét zonde. Verder zou ik hem zeker in kleur houden inderdaad!

Dat ben ik helemaal met je eens! :j

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:11

Yvonne_V schreef:
Waauw wat een ontzettend gave foto :)

Bedankt! :D

Leonyr schreef:
TammyVN Wat een imposante lucht. :wow: Wel mis ik wat detail in het gras door het hoge contrast. Ook hier kun je dat verhelpen door verschillende belichtingslagen aan te maken. Dat maakt je foto meteen een stukje aantrekkelijker.

Ik denk dat dit een kwestie van smaak is. Meer zichtbaar gras voegt imo niet veel toe aan de foto. Maar bedankt voor de feedback! :)

Irene96 schreef:
Tammy: Erg gave plaat! Ik ben meer van de portretten dan van de landschapfotografie, maar ik vind deze toch wel heel erg sprekend! De weg die in de horizon samenkomt geeft een duidelijke richting aan de foto en de wolken lijken richting datzelfde punt te wijzen. Erg geslaagd, wauw! _/-\o_

Wauw bedankt! :D :D

Marjoow schreef:
TammyVN: Waar is deze plaat gemaakt? Ik vind hem echt supergaaf!! Enorm sterke plaat :D

Thanks! :D Midden Frankrijk op het platteland haha.

Marit schreef:
TammyVN: Oeeeeeeeh dit is een prachtige en interessante foto! Deze is uitstekend om voor manipulaties te gebruiken. Je diafragma had ik persoonlijk wel iets kleiner gekozen, voor zo’n landschapfoto is het toch wel belangrijk dat alles scherp is, en nu lijkt de boom onscherp. En zeker omdat de boom en het pad ernaast het centrum van aandacht zijn. Voor landschappen zou ik altijd rond f8 gaan zitten om zeker te weten dat alles scherp is.

Thanks!! :D Mijn diafragma stond op 11 bij deze foto. De boom is op groot formaat ook gewoon scherp. Denk dat de dunnen takjes op klein formaat niet duidelijk overkomen oid?

Ik moet zelf nog even kijken of ik feedback ga geven, iets met veel huiswerk, ik wacht sowieso even op de lijst! :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:13

Marit schreef:
Showteam: Ik spiek mee in het andere topic waar je deze had geplaatst en ik vind hem geniaal _O- Ik zou hem opsturen naar de Facebook van Cameraland.nl, daar kunnen ze dit soort foto’s erg waarderen :’)
Nog even een technische tip, ik had het diafragma iets kleiner gemaakt zodat ook het bord scherp is. Maar super foto!

Thanks Marit! Ik kon helaas niks meer aan m'n diafragma prutsen ivm het al geringe licht in de huiskamer. Ik heb het geprobeerd haha maar ik snap je heel goed, had het zelf ook mooier gevonden :)

En Marjoow jij ook heel erg bedankt voor je commentaar!

Wat een werk zeg al die feedback, respect *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:32

Ehmm ik kan geen commentaar geven waar mensen iets van kunnen leren, kan zelf net normaal een camera vast houde :') maar ik zal het proberen!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:51

Marit, ook jij weer bedankt voor de feedback! Vind het wel leuk om alle verschillende commentaren te lezen, iedereen heeft echt een eigen stijltje haha! Ik vind het inderdaad ook iets te veel tak maar ik denk dat ik het anders weer te veel lucht zou vinden dus daar moet ik nog een beetje mee spelen. :j

Ik ga het wel proberen maar ik vind het wel moeilijk om feedback te geven, zeker omdat vrijwel iedereen hier professionele camera's etc heeft en ik er nog 0 verstand van heb. :+ Ik doe het wel pas als de lijst er is want ik denk dat er nog wat foto's moeten komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:52

Beide bedankt voor de lange posts, het iedereen commentaar geven en de moeite ervoor! :D Kan er veel mee, super. :)

Wanneer mag je weer foto's voor week 2 inleveren? :P

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:01

Mijn week 1:

Afbeelding

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:01

Ik ga mijn commentaar trouwens geven wanneer de hele lijst er is :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:04

Ik ook :j Bedankt voor het commentaar tot nu toe! Jullie zijn goed bezig hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:13

Zelfde hier! :D

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:45

tnx marjoow :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:54

Gub schreef:
Marjoow schreef:
Oke, hier dan mijn feedback! Wat een lijst jongens :')
Gub: Mooie foto al vind ik het jammer dat het meisje er arrogant op staat.

Respect voor al je reacties!

Mag ik je vragen waarom je vind dat ze er arrogant op staat? De houding? Of haar gezichtsuitdrukking?

Ik zie het namelijk niet, maar dat komt vast ook omdat ik weet dat ze verre van arrogant is.

Ja een beetje beide. Haar houding icm gezichtsuitdrukking komt vrij arrogant bij mij over :P

Asselruiter schreef:
Marjoow schreef:
Asselruiter: Leuke detailfoto! Ik zie alleen niet wat voor onderwerp je er nou in hebt gezet? Is het een luis? :P Hij heeft zeker wel wat!

Heel erg bedankt voor je feedback. Haha ik vind het echt grappig dat er gedacht wordt dat het een beestje is :D Nee het was gewoon de bedoeling de bladeren te fotograferen en ik zag eigenlijk pas achteraf dat er in 1 van de bladeren een gaatje zat :D Het is dus geen beestje maar een gaatje :P

Ik heb nog een vraagje (in het algemeen): mag iedereen feedback geven op de foto's? Ook als je (nog) geen professioneel bent? :)

Haha grappig! Ja joh, iedereen mag feedback geven! Je kan overal wel iets van meenemen toch? :) En het toont voor mij wel aan dat je echt naar andermans fotos kijkt ipv alleen zelf wat post :)

_Kiki_ schreef:
Mijn inzending

Week #1
[ Afbeelding ]

Ik ben niet helemaal tevreden, maar nog genoeg weken om verder te oefenen :D

De foto is onwijs mooi en je kunt er veel mee. Ik vind het alleen jammer dat je hem op deze manier hebt gecropt! Wellicht als je het brandende stuk hout had gecentreerd dat het dan al een ander beeld geeft :)

Robin_Rikkie schreef:
Bedankt voor je tip Marjolijn!
Heb het gister al een keer uitgeprobeerd en de foto is er meteen mooier door! :)
Marit, bedankt, ik snap wat je bedoeld :)

Ik ga straks met de lijst maar commentaar geven voor zover ik dat kan :)

Top! Fijn dat je er wat mee kan +:)+

TammyVN schreef:
Marjoow schreef:
TammyVN: Waar is deze plaat gemaakt? Ik vind hem echt supergaaf!! Enorm sterke plaat :D

Thanks! :D Midden Frankrijk op het platteland haha.

Hihi ik dacht al, kan nooit Nederland zijn :D Haha!

eclair98 schreef:
Ehmm ik kan geen commentaar geven waar mensen iets van kunnen leren, kan zelf net normaal een camera vast houde :') maar ik zal het proberen!

Maar je mening geven kan ook al heel erg helpen! Iets wat je bijvoorbeeld wel heel mooi aan de foto vind, maar ook iets minder :) Elk commentaar is commentaar :D

Nynke_Mandy schreef:
Mijn week 1:

[ Afbeelding ]

Opsich een hele leuke foto, pony kijkt attent en je hebt niet een hele drukke achtergrond. Toch zou ik er voor kiezen om meer van de foto weg te halen, hem dus meer croppen. En aangezien je al een redelijk donkere achtergrond hebt, kun je proberen er een blackfoto van te maken!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:04

Bedankt voor het commentaar Marjoow en Marit! baalde inderdaad ook erg van de achtergrond. Maar voor mij was het toch wel een beetje een 'speciale' foto, aangezien dit echt het moment is waar ik heel lang op gewacht heb, eindelijk mijn eigen paardje! :D Dit was de eerste keer dat ik hem echt zag spelen met zijn vriendjes (andere pony staat er niet op, die rende een stukje voor hem ), dus ik vond het heel fijn dat hij ook lekker in zijn vel zit op zijn nieuwe plekje!
Deze foto is dus meer bijzonder voor mijn eigen gevoel dan fototechnisch, in de toekomst komen er (hoop ik) ook zat foto's die wel een nette achtergrond hebben. :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:23

Ja, dat is soms het jammere van foto's, het gevoel dat erin kan een ander niet voelen. Wat voor de een een simpel plaatje is kan voor een ander zoveel betekenen!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:24

Marit schreef:
Ja, dat is soms het jammere van foto's, het gevoel dat erin kan een ander niet voelen. Wat voor de een een simpel plaatje is kan voor een ander zoveel betekenen!

Ja precies! Dat is het moeilijkste van fotografie, ervoor zorgen dat anderen het gevoel krijgen bij een foto wat jij erin probeerde te leggen. :j
Maarja, dat is natuurlijk niet mogelijk als er zo'n sidestory achter zit :+

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:29

Marjolein en Marit; heel erg bedankt voor jullie commentaar! Top! +:)+

Wat leuk om te lezen dat je hem geslaagd vind Marit, ik ben namelijk helemaal weg van jouw fotografie(stijl) en dan is jouw commentaar wel tof om te lezen natuurlijk. :D
Dierentuinen zijn inderdaad zo ontzettend leuk, helaas wel heel snel erg duur.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:39

Dankjulliewel Marit en Marjoow! :D :o
Respect ook inderdaad voor zo'n lange post! Ik ga het ook proberen als de lijst er is, maar weet nog niet zeker of ik er genoeg tijd voor heb met school enzo. :+

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:41

Bedankt allemaal voor de feedback alvast!

Scherpte mis ik ook heel erg hier op bokt, maar tja, dat heb je met uploaden!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:48

Marit schreef:
Asselruiter; Je logo lijkt wat pixelig en ik kan het niet lezen, wellicht iets om over na te denken? als ik je foto ergens zou tegenkomen zou ik nu niet weten van wie hij is1 Mooie foto met fijne kleuren en goed scherp.

Dank je wel voor je feedback! ik geef je helemaal gelijk wat mijn logo betreft, ik denk dat ik het vooral op de verkeerde manier heb aangemaakt. Maar ik wou daar nog eens voor kijken om het nu wel goed te doen :P (als ik eens wat meer tijd heb) Ook zet ik mijn logo er meestal kleiner op als ik de foto zelf niet heel goed vind.. :P Maar heel erg bedankt voor je feedback!

En Marjooow: hihi ja ik ga dan ook met veel plezier even mijn feedback geven voor iedereen, ben blij dat ik dat ook mag doen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:52

Hahahahaa dat trucje doe ik ook altijd _O- Mijn logo zo klein dat ik hoop dat niemand het kan lezen als ik echt een slechte foto heb :') :') Hahaha

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:46

Commentaar:
Ik heb geprobeerd bij iedereen een tip en een top te geven :) Is niet altijd gelukt helaas… Ook niet van iedereen de namen erbij kunnen vinden, hopelijk vinden jullie dat niet erg :)

Marina: Mooie close-up! Erg fijne kleuren, heb je de wazigheid eromheen met je camera voor elkaar gekregen of heb je dat bewerkt?

Anouk: Vrolijke foto, jammer dat hij niet zo scherp is en het paard valt een beetje weg doordat de foto iets donker is. Ben benieuwd naar je volgende foto!

Annette: Leuk! Jammer van het kleine stukje hand onderin, persoonlijk had ik dat weggehaald.

Asselruiter: Mooie focus, vind het wel apart :) ! Geen commentaar

Ashley: Gaaf, hij lijkt alleen in het midden van het vuurwerk wat onscherp te zijn… Vind het wel een leuke foto!

Babel: Echt een sfeerfoto! Jammer van de auto's maar ik had het ook zo gelaten.

Balou_k: Leuke foto, haha tot de nek schoon en daarna modderrr! Jammer van de achtergrond...

Bellatrix: Één woord: WAUW! Erg fijne sfeer.

Binky: Mooie foto, tekst is erg sprekend, mooie kleuren!

Bumblehorse: Aparte foto, erg leuk. Jammer van de roestende balk onderin, maar dat commentaar is al vaker voorbij gekomen ;)

Calice: Wat lief! Misschien nog wat croppen? Z/W staat er goed bij!

Chip: Mooi effect met die bomen erbij! Jammer van het stalen hek :( toch heeft het ook wel iets ;)

Deetjeeuh: Bijpassend ;)

DmNqUe: Volgens mij niet helemaal scherp, wel een erg leuke hond ;)

Devica: Sfeervolle foto, zoals ik al meer had gelezen bij het commentaar was dat het meisje een beetje weinig ruimte heeft, voor mij hetzelfde. Wel lekker winters!

Eclair98:Schattig :j , jammer dat de focus niet bij de neus ligt…

Faatxhorse: Erg mooi, het is net of het echt schittert! Geen commentaar :)

Fellow: Schattige foto, jammer van de achtergrond… Mijn aandacht wordt naar dat blok toe getrokken :( Verder erg leuk

Fennee: Grappige foto, allebei zo'n kont hihi, jammer dat hij wel onscherp is… Probeer daar de volgende keer aan te werken dan komt het helemaal goed :)

Fenneeee: Mooi effect van Z/W, 'k vind de ogen erg sprekend.

Gub: Mooie foto voor je eerste fotoshoot! :)

Sara: Mooi, vooral scherp bij het hoofdje :) Misschien iets meer ruimte moeten geven om met de richting van het paard mee te kijken? Verder erg mooi ;)

Marit: 'K vind hem wel apart hihi, geen commentaar

Irene: Mooi effect, van mij had denk ik het gezicht iets minder flets gemogen (behalve als de foto benadrukt is op het haar, dan geen commentaar :))

Froukje: Supermooi! <3 Geen commentaar, ben benieuwd naar de rest van je foto's!

JewEmm: Vrolijke foto zeg! Jammer dat hij niet zo scherp is :(

Jilinda: Leuk gedaan!

JNSW: Wat een creativiteit, heel erg leuk! Mooi scherp en de kleuren komen mooi uit.

Joey: Mooie focus op haar ogen en natuurlijk een ontzettend lief koppie. De ruis stoort mij niet… Misschien is het mooier als haar neusje ook helemaal scherp is maar dat weet ik niet zeker ;) Experimenteer gevalletje, echt lief!

Hanna: Gaaf, mooi scherp op het punt waar de foto scherp moet zijn!

Hinke: Schattig, hoort zijn oogje zo rood te zijn?

Jennifer: Mooie foto! Geen commentaar :)

Kani_ejj: Leuk moment, erg mooie zachte kleuren.

Kelsey: Beetje klein/weinig vuurwerk voor zo'n grote foto, wel bijpassende foto voor het jaar ;)

Kiki: Mooie foto, lijkt me best moeilijk om een mooie foto met vuur te maken, eigenlijk nog nooit geprobeerd. Het stuk hout in het vuur is wel heel erg mooi scherp!
Laura: Mooi met Z/W gewerkt en mooie scherpte op het oog.

Leonyr: Supermooi! Ik vind kikkers zo gaaf hifi, prachtig scherp en de achtergrond is ook mooi weg gevaagd. <3

Liza: Ik heb totaal geen van de regendruppels, hij is erg fijn om naar te kijken :) mooie foto!

Wendy: Wauw! Heel erg mooi bewerkt , had de rechthoekige foto gezien en verstandig dat je hem uitgesneden hebt :)

Denice: Leuk, jammer dat de foto onscherp is en niet recht met de horizon. Persoonlijk vind ik dat mooier maar dat is een meningsverschil denk ik ;)

Love_western: Naar mijn mening is het scherptepunt niet het hoofd van de hond maar iets eronder. Verder leuke foto.

Manon: Mooie foto, bijpassende kleuren, zou zelf de blauwe deken weggelaten hebben…

Marije: Je focus ligt heel erg op één besje, leuk gedaan. Misschien de volgende keer een groepje van drie? Ik vind dat persoonlijk iets mooier.

Marit: Erg origineel, leuk bedacht!

Marjolijn: Echt heel erg gaaf! Zo scherp, geen commentaar, wauw!

Monbyou: Mooie kleueren, jammer dat hij volgens mij niet helemaal scherp is maar ik vind het lastig om te zien dus kan het fout hebben ;)

MyHu: Lief, jammer van het takje dat ervoor zit…

Naomi: Beetje rommelig door de kleine takjes (maar dat had je zelf al onder je foto gezet)

Inge: Mooie foto, heel erg rustgevend :) de foto heeft een mooie sfeer!

Rachel: Mooie foto, misschien had je hem wat meer kunnen uitkaderen op het rechteroog ;) Maar zo ook erg leuk.

Rianne: Hele mooie focus op het oog, zo goed dat je jezelf in het oog ziet :) erg mooi hifi.

Robin: Leuk! Hoofd kleurt erg mooi met de achtergrond(boven).

Renee: Aparte foto, leuk bedacht! Volgens mij is het net niet helemaal het midden… Heb je hem zo bewerkt of gemaakt?

Sanne: zo'n foto zie je niet vaak voorbij komen, erg leuk! Mooi met de ruimte mee genomen/bewerkt.

Britney: Leuk, jammer van je achtergrond, je aandacht wordt dan minder naar het paard getrokken ;).

Showteam: Geniaal! Heb echt even zitten lachen om je foto! Geen commentaar.

Carmen: Erg lief! Jammer dat ze haar ogen dicht heeft maar dit geeft ook wel een leuk effect.

Sokje_6: Het effect tegen de zon heb je goed gebruikt :) Ziet er netjes uit!

Suzanne: Mooie close-up, ik vind je foto echt wat hebben. Verder geen commentaar, ga zo door :)

TammyVN: Wauw wat een foto zeg! Heel mooi, die weg in combinatie met de lucht, prachtig!

Tesseke: Mooie maan, misschien iets meer croppen?

Tinky12: Leuk, je brengt me op ideeën om ook eens kikkerperspectief te gaan gebruiken :), erg leuk gedaan.

XiiaaooNaa: Gaaf! Geen commentaar.

xLoki: Erg mooi, vooral heel erg sprekend! Geen commentaar.

Ymor: Erg schattig, jammer van die hand ernaast maar het is niet heel erg storend :)

Yvonne: Ik vind het een aparte foto maar wel mooi, misschien is hij iets te donker of iets te veel haar…(mijn mening hihi) Wel een hele sprekende blik!

Ik heb er niet veel verstand van maar ik dacht ik probeer het gewoon :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:52

Bedankt voor de feedback!
Ik zal de volgende keer meer op storende objecten letten :))

Ik heet trouwens Myrthe.