Marjoow schreef:Rianne_ schreef:Hier zeg je toch "is photoshop een groot deel van je fotografie" ?
En jij denkt dat "JE" gelijk is gericht op Femke?
Jep.. Je hele post ging nl over Femke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lipydo schreef:Thanks voor het openen van dit topic Bente, heb me vermaakt in de trein vandaagHad niet verwacht dat het optimaliseer-werk zo gevoelig ligt bij mensen
Ben daar niet de enige in denk ik, aan de hand van de vele voorbeelden in het topic.
Marjoow schreef:Lipydo schreef:Dat ligt er dus aan hoe er geadverteerd wordtAls er staat: "Wil jij ook zulke mooie foto's kunnen maken? Kom dan een workshop doen!" Dan kan je het interpreteren als dat je dan aan het eind van de workshop in staat bent om net zulke mooie plaatjes te schieten als diegene.
Mensen die logisch nadenken zullen ook wel begrijpen dat het enkel een opstapje is.
Maar dat is dus wél wat Ojajoh dus bedoelt. Je adverteert met foto's die jij gemaakt hebt, maar daar is dus overduidelijk photoshop aan te pas gekomen. Enkel, als jij net begint wil je ook zulke foto's gaan maken. Als je dan dus in de advertentie niet iets leest over dat er ook photoshop gebruikt word etc. dan is dat nogal een verassing als je dat op de workshop of pas achteraf hoort. Dan kan ik mij goed voorstellen dat mensen dat als oplichting zien.
Rianne_ schreef:Marjoow schreef:
En jij denkt dat "JE" gelijk is gericht op Femke?
Jep.. Je hele post ging nl over Femke
Lipydo schreef:Marjoow schreef:
Maar dat is dus wél wat Ojajoh dus bedoelt. Je adverteert met foto's die jij gemaakt hebt, maar daar is dus overduidelijk photoshop aan te pas gekomen. Enkel, als jij net begint wil je ook zulke foto's gaan maken. Als je dan dus in de advertentie niet iets leest over dat er ook photoshop gebruikt word etc. dan is dat nogal een verassing als je dat op de workshop of pas achteraf hoort. Dan kan ik mij goed voorstellen dat mensen dat als oplichting zien.
Beetje naïf, niet? Alsof je een kunst/ ambacht in 1 workshop kan lerenEen workshop is bedoeld om kennis te laten maken met, of net wat meer basis bij te leren. De rest moetje toch echt zelf doen. Zou mooi zijn, straks al die keigoede fotografen. Dan heeft Femke geen werk meer
Oh, en, ik neem aan dat als je een workshop bij Femke doet je ook wel weet dat Photoshop erbij hoort, al dan niet vanzelfsprekend is.
Marjoow schreef:Als ik lees hoe verbaasd vele Bokkers zijn op het gebruik van photoshop? Nee dan is dat niet vanzelfsprekend dat je dat weet
SalliBalli schreef:Frederieke_ schreef:Ik sta ook wel een beetje versteld dat het niveau van sommige fotografen lager is dan wat ik aanvankelijk had gedacht als ik al die prachtige foto's op facebook voorbij zag komen, ik moet nog even oefenen met photoshop denk ik zo!
Haha juist.. ik "keek" ook erg op tegen die mooie foto's.. dacht ik moet me meer verdiepen in fotograferen etc maar het is echt puur photoshoppen!
...
Als het topic eens goed leest is het niet alleen puur photoshoppen.
Femke schreef:Ik kan niet een nieuwe post lezen, terwijl ik op de bestaande reactie reageer Marjoow.
Die post kwam pas na je aanvankelijke post, waar ik op reageerde...
Dus ik had prima gelezen... jij bent degene die later iets toegevoegd heeft...
SalliBalli schreef:Ik heb het over dat "wauw factor" .. ik vroeg me altijd al af hoe zulke mooie foto's gemaakt werden want mij lukt het niet zo mooi door alleen te fotograferen.
Ik dacht eerst misschien moet ik me toch meer verdiepen in fotograferen zelf of een betere lens kopen maar het is toch echt dat stukje nabewerking die dat "wauw"factor eraan geeft en niet hoe je de foto genomen hebt. Maar goed als de klant er super blij mee is dan heb je het toch goed gedaan.
Tigress schreef:Wat voor effecten halen jullie er allemaal overheen?
Ik speel alleen met contrast, maar mis iets wat ik bij jullie wel zie, en zo graag bij mijzelf ook zou zien
Ben dus benieuwd wat ik mis in mijn nabewerkingen
Deetjeeuh schreef:Kan prima volgens mij. Maar ik vind jou foto's ook altijd een 'wauw' factor hebben, en dan ook een beetje in de zin van sprookjesachtig of speciaal. Zoals ik toen die foto's zag van met Sanne was het toch weer geheel anders.