[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:10

JuliaaahX schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de 17-85 mm lens van Canon? Ik heb nu de 18-55 en 55-200(/250, weet niet precies wat het is), maar ik ben op zoek naar een lens die daar tussen in zit voor stedenfotografie. Het liefst zou ik de 24-70 nemen, maar die zit in een iets hogere prijsklasse dan ik in gedachten had :+

Je zou misschien ook naar de Canon 15-85mm kunnen kijken. Deze is net tikkie beter dan de Canon 17-85mm.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 23:56

En daar gaat je objectief... -O-

Sani

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 00:01

Ik krijg een foutmelding -O-

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:20

Bagheera_206 schreef:
En daar gaat je objectief... -O-

[ Video ]

Ik zag m voorbij komen idd, in de nieuwsbrief van Photofacts..
Erg he! Zou je maar gebeuren -O-

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:24

Ik heb een probleem met mij 55-200 Nikon objectief. Deze is 2,5 jaar oud ongeveer, en nooit echt intensief gebruikt.

Ik nam deze vandaag vast, en hoorde dat deze rammelde. Toen ik er van het weekend mee aan het fotograferen was gaf deze af en toe ook wel 3 tikjes, maar eigenlijk toen niet verder op gelet.

Dus hij rammelt, als ik deze op mijn body zet (en deze opzet) blijft deze rammelen. Ook als ik mijn body nu opzet met dit objectief, geeft deze dezelfde 3 tikjes aan. De foto's zijn nog wel in orde.

Iemand hier ervaring mee?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:28

Geen ervaring mee nee :n hoop dat het niet al te erg is!

--

En ik zit met een grandioos probleem... Vandaag heeft m'n vriendje 2x mijn camera laten vallen op een betonnen vloer... Camera zat wel in z'n beschermhoes (2cm dik) maar toen ik die opendeed was mijn lensdop er wel af -die valt er wel vaker vanaf, m'n puppy heeft 'm is vastgehad :+ -

Zou mijn camera nu 'stuk' zijn? Ik heb 'm nog niet kunnen testen, de batterij is leeg en is nu aan het opladen, dus ga morgen even testen!
Maar zijn er bepaalde dingen die nu kunnen gaan blokkeren of? ... :=

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:04

LOLLYYwood schreef:
Geen ervaring mee nee :n hoop dat het niet al te erg is!

--

En ik zit met een grandioos probleem... Vandaag heeft m'n vriendje 2x mijn camera laten vallen op een betonnen vloer... Camera zat wel in z'n beschermhoes (2cm dik) maar toen ik die opendeed was mijn lensdop er wel af -die valt er wel vaker vanaf, m'n puppy heeft 'm is vastgehad :+ -

Zou mijn camera nu 'stuk' zijn? Ik heb 'm nog niet kunnen testen, de batterij is leeg en is nu aan het opladen, dus ga morgen even testen!
Maar zijn er bepaalde dingen die nu kunnen gaan blokkeren of? ... :=

Het zou eventueel kunnen dat je spiegel verschoven is (Tenzij je een SLT hebt) en als het objectief nog bevestigd was, kan het bajonet beschadigd zijn. Daarnaast kunnen er beschadigingen komen in de verschillende lenselementen of het glas zelf.
Als ik jou was gewoon rustig afwachten tot de accu is opgeladen en opstarten. Mocht er iets zijn wat anders loopt dan normaal, dan zou ik persoonlijk niet meer verder proberen en direct contact opnemen met de klantenservice. Het is toch elektronica, kleine mankementen kunnen al snel uitgroeien tot iets vervelends.
Succes in ieder geval!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:27

Heb 'm even getest en hij neemt nog foto's in iedere stand, glas vooraan is allesinds niet gebroken en voor zover ik zie is er ook niks mis aan de camera zelf, volgens mij heb ik echt geluk nu := mijn nieuwe lens is namelijk sinds eergisteren besteld in de winkel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:21

Wel even goed de focus testen. Het kan goed zijn dat na zo'n val de scherpstelling te ver naar voren of achter ligt.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:52

Nouks: STEL dat die niet meer goed werkt, ligt dat dan aan de lens of aan de camera zelf? :=

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:52

LOLLYYwood schreef:
Nouks: STEL dat die niet meer goed werkt, ligt dat dan aan de lens of aan de camera zelf? :=

Aan de lens. :) Het heet back- of frontfocus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:53

Dat is te kort door de bocht..... Front- of backfocus kan net zo goed in de camera zitten. De manier om dat te checken is door er een ander objectief op te zetten en te kijken of die net zo afwijkt, of juist wel goed werkt.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:55

Mijn andere objectief is besteld in de winkel, ze hadden 'm niet meer op voorraad en moest van ergens anders dus komen, was allesinds niet in België, aangezien ik zeker niet deze of volgende week wat ging horen. Dan pas kan ik gaan vergelijken. Daarnet nog even alles geprobeerd, van dichtbij en veraf, .... en alles werkte zoals voorheen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:59

Zo lang je zelf geen problemen bemerkt in focus of functioneren of dingen die wiebelen ofzo, niet te druk maken :) als je later alsnog problemen opmerkt kun je er altijd nog iemand naar laten kijken.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:29

Ik weet dat dit eigenlijk een topic is voor objectieven maar hoop dat ik mijn vraag hier ook kan plaatsen.
Welk reflectiescherm zouden jullie aanraden? (evt een linkje). Voornamelijk voor paarden (een enkele keer fotografeer ik honden en heel soms mensen).

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:21

Hoi allemaal, kan iemand mij helpen? :)
Ik ben opzoek naar een niet al te dure nieuwe lens voor erbij. Heb nu de 18-55 en 70-300.
Ik zit te twijfelen tussen de Tamron AF 55-200 mm F/4-5.6 en de Sigma 18-200 mm F/3.5-6.3
Welke lens kan ik het beste nemen? Welke geeft de beste kwaliteit foto's?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:45

Waarom wil je een nieuwe lens? Wat mis je in de huidige lenzen die je hebt?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:55

Ik ben het telkens moeten verwisselen van mijn lenzen een beetje zat.
Dit probleem zal ik met die 2 lenzen niet hebben

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:01

Met een brede lens verlies je naar wat ik weet behoorlijk wat kwaliteit.
Een stapje naar achter kan niet ipv lens wisselen?
Als je echt een nieuwe lens wil, zou ik voor de 55-250 gaan, maar ook Dan zul je moeten blijven switchen.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:16

Met een stapje naar achteren red ik het niet.
En hoezo zou ik kwaliteit verliezen? (het technische deel is niet echt mijn ding)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:34

Als je niet wilt wisselen zou ik eerder gaan voor een 18-200 lens. Dan kun je kwa bereik beide andere lenzen t grootste gedeelte van de tijd in de kast laten liggen :)

Maar gebruik je beide lenzen veel? Heb je zowel bijv de 18 mm als de 200/300 mm vaak nodig?

Ik ben van een zoomlens (55-200 geloof ik) overgestapt naar een 50mm lensje (vast brandpunt/prime dus) en in het begin was het gebrek aan zoom functie even wennen maar ik heb nu echt nog zelden dat ik het zoombereik mis. (Maar nu moet ik erbij zeggen dat ik ook geen paarden/honden in beweging meer fotografeer, dat is t enige wat ik zou kunnen bedenken waarbij ik die zoom echt weer nodig zou hebben).
En kwa kwaliteit vind ik mijn super simpele (en goedkope) zoomlensje echt zo veel beter en fijner dan die zoomlens! Een prime lensje hoeft natuurlijk niet veel te 'kunnen' .. Dus je krijgt veel minder kwaliteits compromissen dan wanneer een lens over een groot bereik moet kunnen 'zoomen' bijv

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:45

Oke bedankt ! :)

Ik gebruik toch wel het meest mijn 70-300, inderdaad voor paarden en honden in beweging.
En het verschil van kwaliteit van Tamron en Sigma?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:55

Wat vinden jullie van de canon 50mm 1.8f :) ?
Ik twijfel om deze erbij te kopen :D ..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:37

xChantal94 schreef:
Wat vinden jullie van de canon 50mm 1.8f :) ?
Ik twijfel om deze erbij te kopen :D ..

Dat is een leuk portretlensje om met scherptediepte te kunnen spelen en ook goed inzetbaar voor binnen. :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:42

Hoi, hoi hier iemand met verstand van ND filters?

Ik zit met een dilemma, ik zoek een ND filter van 6/8 stops voor op mijn 24-70 f/2.8 USM II welke een filtermaat heeft van 82mm. Nu kan ik werkelijk nergens een vaste ND filter vinden van 6/8 stops in dit filtermaat. Nu bestaan er natuurlijk de "draaibare" ND filters, maar ik heb een paar jaar terug een Light crafter ND Mark II aangeschaft en hierbij kreeg ik kringen op mijn foto's bij 24mm (wat ik het liefst gebruik) dit heeft dus ook absoluut niet mijn voorkeur. Nu heb ik gelezen over de Cokin filters, maar daar lees ik weer over dat er kwaliteit verlies op treed. Ik weet dus nu echt niet wat ik het best kan aanschaffen, kan iemand mij helpen?

Ik wil een ND filter om te gebruiken bij het fotograferen van o.a watervallen. Ik zat zelf aan 6/8 stops te denken omdat ik voor mijn vorige objectief een 10 stops had maar die vond ik net aan de donkere kant. Voor 82mm zijn wel 2 en 3 stops te koop, maar deze lijken mij niet donker genoeg?