[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 02:07

leuk (en leerzaam) topic! Bijna alles doorgelezen, dat HDR klinkt wel heel gaaf :j
Ik ga er van de week eens voor zitten om opbouwende kritiek te leveren, hier alvast mijn bijdrage van deze week:

Afbeelding
Ruuiiss... -O-
De dames hadden meer tijd nodig voor het kleding kiezen dan voorzien, plus dat het echt baggerweer was, dus zelfs met f2.8 had ik echt te weinig licht... We gaan het dus komende lente mèt zon nog eens herhalen :D
Ben maar net begonnen om mensen zónder paarden te fotograferen, ben dus nog zoekende naar composities, pakkende verhalen voor ín de foto's. :)

Lunaeekie

Re: [FOTO] Picture of the week!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:39

Jolijn, zoals ik al had gezegd vind ik het een erg mooie foto :j vooral met dat idee erachter
Amanda: mooie stoere foto, ik vind alleen het hek? op de achtergrond storend

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:05

Amanda: Stoere foto! Erg jammer van de ruis. En ook vind ik de achtergrond storend. De heg is erg leuk, maar daar achter zit nog een hek, een hele vage hond en een lelijk huis. Zulke foto's vind ik altijd wel gaaf op landweggetjes of op een dijk bijvoorbeeld. Dat de personen er echt uit knallen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:08

Ga binnen kort beoordelen. :)
Komt er weer een lijstje met alle foto's? Beoordeeld makkelijker.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:24

Oh en Amanda, ik heb het idee dat je logo scheeft staat :P Weet dat het niks foto technisch is, maar het valt mij op!

Ash: Ja Agossie maakt aan het eind van de week weer een lijstje. Zal waarschijnlijk zondag gebeuren als alle foto's ingeleverd zijn.

Ik ga morgenmiddag even bezig met mijn zusje. Hiervoor fotograveerde ik vaak dieren en landschappen. Maar merk dat ik het fotograveren van mensen steeds leuker begin te vinden. En dan vooral de close ups.
Zit er ook aan te denken om een serie te maken van de eerste foto die ik hier plaatste, van het halve gezicht. En dan allemaal verschillende kleur ogen/haar. Zou dat leuk zijn denken jullie?

Hoop dat ik er morgen aan toe kom. Want ben morgen jarig *\%/*

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:31

Top, sorry als het al vermeld was, zo druk overal mee. Zucht. Wat een gestress en gedoe.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:19

Zijn al weer aardig wat foto's voorbij gekomen...leuk :) HDR is een interessante techniek,zal ik mij ook eens op gaan storten tzt.

Monster,ik ben druk aan het stoeien met je foto hoor :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 11:31

Samenvatting week 2, versie 2:

Ingezonden:

Ash_ verzamelt hier
Blacky
carice
F_Orumster
Iejoorr verzamelt hier
ismy
Jolijnn verzamelt hier
Lara verzamelt hier
_l_amanda_l_
__Lauraa verzamelt hier
NatassJa
Nefertarie
RobinBuck verzamelt hier
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa
xliisaaverzamelt hier

Nog niet ingezonden:

Agossie verzamelt hier
BlackDancer
brandylove2 verzamelt hier
Gianti verzamelt hier
hazira
Jacobeho
KirstenVosje verzamelt hier
Leonyr
Lipydo
lovey_ou
Lunaeekie verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
Monster_tos verzamelt hier
Nooor verzamelt hier
xMayo

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:59

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 12:04

Mooi, het staat erbij, Natasja, de volgende samenvatting is met de link haar jouw verzameling erbij! :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:25

Mijn feedback, hooBlacky: Jammer van de storende achtergrond, wel een leuk moment. Als je het touw weg zou werken zou ik hem wel mooier vinden.

Carice: Erg mooie foto! Mooi dat licht en zwart wit.

F_orumster: Mooie foto. Voor mijn gevoel is de horizon niet helemaal recht maar ik twijfel daarover. Vind hem persoonlijk alleen niet spannend (persoonlijk)

Iejjoor: Vind de foto niet zo. Mis scherpte en de ruiter kijkt heel boos.

Ismy: Mooie foto, jammer van het elastiekje om haar pols. Had hem net iets hoger willen zien. Zodat het gehele hoofd en haar erop zou staan.

Jolijnn: Mooie foto vooral die schaduw en waarspiegeling in de stenen. Persoonlijk iets te veel ruimte aan de zijkanten.

Lara: Mooie foto zo met de licht. Mis alleen de vorm van het hoofd in de foto. Die is nu niet zichtbaar waardoor het een groot vlak word.

_l_amanda_l_: Mooie foto/sfeer/kleur, jammer van het hek op de achtergrond.

__Laura: Zou spannender zijn als de kat in de lens zou kijken. Wel erg leuk moment.

NatassJa: Erg mooi

Nefertarie: Leuk moment. Kat had ik er liever helemaal opgezien en de arm wat minder.

RobinBuck: leuk moment, jammer dat de achterhand er niet volledig op staat.

tesseke: Onwijs Gaaf. WAUW!

Tinky12 : Mooie foto, stoor me alleen een beetje aan de lensflare. Verder erg mooie sfeer.

XiiaaooNaa: Erg gaaf! Persoonlijk vond ik de andere versie (anders uitgesneden mooier)

xliisaa: Mooie foto, mooie scherpte. Stoor me alleen aan het blaadje rechtsonder in beeld.
p dat jullie het niet als kritiek zien!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:02

Ik zal ook wel een pagina op m'n site maken waar ik elke inzending in zet(:

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:57

Ik heb al even niet gereageerd i.v.m. drukte met school. Ik zit nog maar net weer een weekje op school en kom al weer bijna om in het huiswerk. Tjaa, examenjaar.. Maar ik vind het nog wel leuk om even het commentaar op mijn foto, vooral voor mezelf, even op een rijtje te zetten. Kan ik dat later altijd makkelijk terug zien, door op geplaatst te klikken. :) Iig Iedereen bedankt voor het commentaar! Ik zal het zeker meenemen in volgende foto's.

F_Orumster schreef:
Feedback:
Jacobeho: je achtergrond leidt een beetje af. Ik vind het verder wel een leuk momentje en de bewegingsonscherpte (het pootje) vind ik er wel bij horen.

De bewegingsonscherpte van het pootje is ook één van de weinige dingen die ik wel leuk vind aan de foto. xD Fijn om te horen dat er meer mensen zo over denken!

lovey_ou schreef:
Jacobeho vind de kat niet zo bijzonder sorry. Wel mooi scherp.

Haha, daarvoor hoef je geen sorry te zeggen hoor! Ik vind hem zelf ook niet bijzonder. :P

Ash_ schreef:
Jacobeho: Mis wat scherpte, leuke compositie

Grappig om te horen, ik was zelf niet helemaal tevreden over de compositie.

Jolijnn schreef:
Jacobeho: jammer dat hij iets bewongen is, verder wel leuke beweging

Dat is waarschijnlijk ook een kwestie van smaak. Vind zelf de bewegingsonscherpte wel leuk. :)

Nooor_ schreef:
Jacobeho: Leuke foto, jammer van het oortje! Vind hem mooie kleuren hebben voor een foto die binnen is gemaakt, maar jammer van de ruis (; Daarom is buiten fotograferen toch vaak handiger (:

Jaa, klopt. Dat oortje vond ik zelf ook wel een minpuntje. Ik ben meestal ook niet zo van binnen fotograferen, maar soms moet je keuzes maken. Hoop binnenkort weer mooie foto's buiten te maken. Het sneeuwt hier nu, hopen dat het een beetje blijft liggen en ik nog leuke sneeuwfoto's kan maken dit jaar.

Tinky12 schreef:
Jacobeho :Commentaar heb je zelf al gegeven :D

haha, oeps, dat is denk ik een beetje een tik van mij. Zal de volgende keer minder/geen eigen commentaar geven. :P

Ik zal vandaag of morgen ook weer proberen commentaar/opbouwende kritiek, of hoe je het maar wil noemen, te geven.
Dan begin ik denk ik gewoon weer bij de foto's van week 2. Heb alweer mooie foto's voorbijkomen!
Ik weet trouwens nog niet hoe en waar ik mijn foto's ga verzamelen. Moet ik nog maar even naar kijken, maar denk gewoon hiero in het topic. :P

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:49

Zo zie je maar dat veel mensen een andere kijk hebben over een foto. Grappig

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:45

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:00

_l_amanda_l_ schreef:
leuk (en leerzaam) topic! Bijna alles doorgelezen, dat HDR klinkt wel heel gaaf :j
Ik ga er van de week eens voor zitten om opbouwende kritiek te leveren, hier alvast mijn bijdrage van deze week:

[ Afbeelding ]
Ruuiiss... -O-
De dames hadden meer tijd nodig voor het kleding kiezen dan voorzien, plus dat het echt baggerweer was, dus zelfs met f2.8 had ik echt te weinig licht... We gaan het dus komende lente mèt zon nog eens herhalen :D
Ben maar net begonnen om mensen zónder paarden te fotograferen, ben dus nog zoekende naar composities, pakkende verhalen voor ín de foto's. :)

Jou foto doet me denken aan een fotograaf waarvan ik de foto's altijd supergaaf vind!

http://www.ducodevries.com/?content%2FP ... ouders.jpg

Hij vertelt altijd een verhaal in de foto, wat jij dus zoekt.
Het idee van je foto vind ik goed, je kunt volgende keer wat meer op de details letten inderdaad.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:03

F_Orumster schreef:
Loontjes tutorial ;) Ik zie steeds vaker foto's voorbij komen op bokt die met die tut gewerkt hebben.
Superlief van haar dat ze het zo heeft gepost, maar tegelijk gaat ook haar stijl gekopieerd worden.

Zou ik wat morgen vrgen:
Wat is tut precies? En wat voor een foto's zijn dat?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 00:10

Tutorial. Dat is een "les". Ik zoek me helemaal te barsten naar hoe ik 3 foto's moet samenvoegen in diverse tuts!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:12

Zoals in hdr agossie of probeer je wat anders?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 00:15

Ja, zoals in HDR. Ik heb al op youtube gezocht maar kan alleen maar heeeeele technische dingen vinden en in het engels (heb de NL versie van PSE11). Ik had de vraag ook al in het HDR topic gevraagd, maar nog geen antwoord.

Ik heb wel ontdekt dat ik 3 lagen overelkaar kan leggen en dan de "dekking" op 50% of zo.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:17

O oke, ken die hele stijl niet :n
zal morgeneens gaan zoeken :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 00:20

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:33

In photomatrix is het erg eenvoudig, wat gebruik jij dan?

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 08:02

A bedankt :j

ik vind het wel mooi opzich, maar ben geen held in bewerken xD

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 08:25

Interessante tut :j