Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Helemaal blij ben ik me nu aan het orienteren in het doolhof van camera's en objectieven. De vraag die het belangrijkste is; wat wil je ermee? Voor mij is dat paarden fotograveren, natuurfoto's maken en familiefoto's. Helemaal niet professioneel, want daar zijn anderen voor. Eigenlijk had ik mijn beslissing al gemaakt en kwam ik uit op de Canon 1100D, maar nu zag ik ook de Sony SLT A35. Heeft daar al iemand ervaring mee? Ik zag hem nl nog niet in de eerste pagina.
Ik liep hier in het begin ook tegenaan, mijn olympus is een héle fijne camera, maar niet zoveel keus in dingen en daardoor ook duurder..
En tevens vind ik daarbij de D70 een prima body, omdat deze tenminste iewat logisch is ingedeeld. Die instap modellen kan ik echt geen hoogte van krijgen. ISO verstopt in rare plekken, nee, word er niet vrolijk van.
Korstje schreef:Omdat ik qua werk echt wel een FF wil hebben. De 60D vind ik geen optie. Ik ben van mening, en met mij nog een hoop fotografen, dat de 60D veel te duur is voor wat je ervoor terug krijgt.
En FF is echt een vereiste voor een nieuwe body. Al mijn glaswerk is daar ook op gemaakt. (70-200 F2.8 L IS USM, 24-105L enz).
Nannepannie schreef:@roosje78: Ik denk dat je het beste even naar een winkel bij jouw in de buurt kunt gaan, en gewoon even wat camera's proberen. De een vindt een Nikon beter in de hand liggen, en de ander zijn voorkeur gaat toch echt uit naar een Canon. Gewoon even wat camera's voelen en proberen, en in de winkel kunnen ze je ook advies geven. ; )
Alwiene schreef:Goed advies, maar wat betreft dat dikgedrukte deel, alsjeblieft alleen bij een echte goede fotowinkel. Mediamarkt bijvoorbeeld geeft ook graag advies, maar tenzij je héél veel geluk hebt met de persoon die je treft kan je het gegeven advies meestal flink in twijfel trekken. Vervelend als je zelf nog niet de kennis hebt om dat te herkennen en je dus blind gelooft in het mooie verhaal van de verkoper
Ik hoor graag je bevindingen. Aangezien de 5D Mk3 de goedkoopste is uit de nieuwe FF serie ga ik daar denk maar voor. De 5D Mk2 is nu helemaal goed betaalbaar als instap FF, maar ik ben bang dat ik mij alleen maar zal gaan ergeren aan de beperkingen van de AF van de 5D Mk2.
Weer een stapje dichterbij mijn 5D Mk3.