[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Korstje

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 14:45

Omdat ik qua werk echt wel een FF wil hebben. De 60D vind ik geen optie. Ik ben van mening, en met mij nog een hoop fotografen, dat de 60D veel te duur is voor wat je ervoor terug krijgt.

En FF is echt een vereiste voor een nieuwe body. Al mijn glaswerk is daar ook op gemaakt. (70-200 F2.8 L IS USM, 24-105L enz).

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:49

Voor mijn verjaardag krijg ik van vriendje een spiegelreflex *\o/* Helemaal blij ben ik me nu aan het orienteren in het doolhof van camera's en objectieven. De vraag die het belangrijkste is; wat wil je ermee? Voor mij is dat paarden fotograveren, natuurfoto's maken en familiefoto's. Helemaal niet professioneel, want daar zijn anderen voor. Eigenlijk had ik mijn beslissing al gemaakt en kwam ik uit op de Canon 1100D, maar nu zag ik ook de Sony SLT A35. Heeft daar al iemand ervaring mee? Ik zag hem nl nog niet in de eerste pagina.
Ik twijfel nog enorm, want ik wil wel een goede beslissing maken voor een camera waar ik nog jaren mee vooruit kan.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:52

Je hebt bij een Canon véél meer verschillende keuzes aan lenzen en accesoires, bovendien zijn Canon en Nikon dé merken voor spiegelreflexen, hier zul je dus in allerlei merken verschillende soorten accesoires vinden, zelf zou ik dan dus voor de Canon kiezen.. :) Ik liep hier in het begin ook tegenaan, mijn olympus is een héle fijne camera, maar niet zoveel keus in dingen en daardoor ook duurder..

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:56

Dank je, daar heb ik wat aan. Ik ga eens kijken bij Nikon wat zij allemaal hebben.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:59

Bij Nikon is de D3100 het instapmodel als ik het goed heb, die is te vergelijken met de 1100D van Canon :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:41

Ik ben geen Nikon fan, vind de body's vrij vervelend ingedeeld qua buttons etc.

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:29

@ Courses dat is een kwestie van wennen. Ik werk zelf alleen met Canon, maar veel collega's zweren bij Nikon en die ondervinden geen hinder van de knoppen en vinden ze zelfs logischer geplaatst dan bij de Canon varianten.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:42

Jep, ieder zijn voorkeur. Ik werk met Nikon en zat met de Canons op m'n werk altijd te klooien, puur omdat ik mijn eigen camera ben gewend natuurlijk. Over smaak valt niet te twisten en heb de mijne dan ook gekocht omdat hij me beter in de hand lag.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:44

Er staat ook 'ik vind' :) En tevens vind ik daarbij de D70 een prima body, omdat deze tenminste iewat logisch is ingedeeld. Die instap modellen kan ik echt geen hoogte van krijgen. ISO verstopt in rare plekken, nee, word er niet vrolijk van.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:51

Ik heb zelf geen ervaring met de instapmodellen van Nikon, wel met modellen vanaf de D70s (hoger+nieuwer). Bij deze camera's vind ik zelf de bediening dus juist erg fijn, met name de draaiwieltjes aan de voorkant. :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:15

Die heb ik bovenop zitten, vind ik persoonlijk veel fijner :')

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:35

Ik heb op mijn body een wieltje bovenop en één aan de achterzijde. Ideaal.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:44

Korstje schreef:
Omdat ik qua werk echt wel een FF wil hebben. De 60D vind ik geen optie. Ik ben van mening, en met mij nog een hoop fotografen, dat de 60D veel te duur is voor wat je ervoor terug krijgt.

En FF is echt een vereiste voor een nieuwe body. Al mijn glaswerk is daar ook op gemaakt. (70-200 F2.8 L IS USM, 24-105L enz).

Dan snap ik je overstap naar FF ook wel hoor. Niets mis mee. :D

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:47

@roosje78: Ik denk dat je het beste even naar een winkel bij jouw in de buurt kunt gaan, en gewoon even wat camera's proberen. De een vindt een Nikon beter in de hand liggen, en de ander zijn voorkeur gaat toch echt uit naar een Canon. Gewoon even wat camera's voelen en proberen, en in de winkel kunnen ze je ook advies geven. ; )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:14

Nannepannie schreef:
@roosje78: Ik denk dat je het beste even naar een winkel bij jouw in de buurt kunt gaan, en gewoon even wat camera's proberen. De een vindt een Nikon beter in de hand liggen, en de ander zijn voorkeur gaat toch echt uit naar een Canon. Gewoon even wat camera's voelen en proberen, en in de winkel kunnen ze je ook advies geven. ; )

Goed advies, maar wat betreft dat dikgedrukte deel, alsjeblieft alleen bij een echte goede fotowinkel. Mediamarkt bijvoorbeeld geeft ook graag advies, maar tenzij je héél veel geluk hebt met de persoon die je treft kan je het gegeven advies meestal flink in twijfel trekken. Vervelend als je zelf nog niet de kennis hebt om dat te herkennen en je dus blind gelooft in het mooie verhaal van de verkoper :j

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:22

Ben het met Alwiene eens,
Ik ging mijn camera kopen bij de saturn waar dus een speciale man was voor de foto en video afdeling.
Ik had gelukkig geen advies nodig maar er moest wel een bon aangemaakt worden inv. actie.
De set met 18-55 IS lens was in de aanbieding maar die kon ik echt nergens vinden dus wij aan die man vragen pakt hij de 18-55 IS II dus ik zo zeggen vandat is een ander. En er stond ook een hogere prijs in zijn computer maar hij zei dat het een fout was van de computer. XD
Dus nu heb ik de 18-55 IS II voor de 18-55 IS prijs. Het scheelt niet zoveel kwa prijs mar het gaat erom dat die man niet snapte dat het een andere versie was.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:27

Whuahahaha ach zo kan je er ook eens een keer geluk mee hebben Myou, dat is wel lekker natuurlijk. :))

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:30

Alwiene schreef:
Goed advies, maar wat betreft dat dikgedrukte deel, alsjeblieft alleen bij een echte goede fotowinkel. Mediamarkt bijvoorbeeld geeft ook graag advies, maar tenzij je héél veel geluk hebt met de persoon die je treft kan je het gegeven advies meestal flink in twijfel trekken. Vervelend als je zelf nog niet de kennis hebt om dat te herkennen en je dus blind gelooft in het mooie verhaal van de verkoper :j

Je hebt helemaal gelijk! Er lopen in de mindere winkels inderdaad echt af en toe van die mensen rond.. Het verbaast me toch altijd dat ze die daar gewoon aan nemen, maarja. Bedankt voor de aanvulling haha!

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 07:53

Bagheera_206 schreef:
Dan snap ik je overstap naar FF ook wel hoor. Niets mis mee. :D

Nee toch :-D Maar ik ben er dus nog steeds niet uit. Bij mijn vaste leverancier kan ik vaak apparatuur eerst een weekje testen. Dus ik denk dat dat een optie is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:04

Dan zou ik eerst uitproberen. ;) Ik hoor graag je bevindingen. Aangezien de 5D Mk3 de goedkoopste is uit de nieuwe FF serie ga ik daar denk maar voor. De 5D Mk2 is nu helemaal goed betaalbaar als instap FF, maar ik ben bang dat ik mij alleen maar zal gaan ergeren aan de beperkingen van de AF van de 5D Mk2. -O-

Deze maand valt de 15e op een zondag dus volgens mij is het dan vandaag Sint Salarius. *\o/* Weer een stapje dichterbij mijn 5D Mk3. :+

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 08:48

Dank jullie wel voor jullie adviezen. Ik ga zeker eerst naar een speciaalzaak toe, en ben nu nog aan het orienteren welke het wordt. Het liefst wil ik er eentje bij mij in de buurt, maar ik ben bang dat ik beter naar Breda of Den Bosch kan rijden.
Ondertussen lees ik lekker met jullie mee :D

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:02

@Bagheera Als ik getest heb zal ik het zeker laten weten. De 5D MIII is inderdaad goed betaalbaar geworden, maar mijn argument om die niet te kopen is net als wat jij al aangeeft.

Maar de keus blijft wel moeilijk. Als ik dan een keuze gemaakt heb komt een ander weer met argumenten voor de afvaller en ga ik WEER twijfelen. Weet je, bij dit soort bedragen wil je geen verkeerde keus maken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:54

Neem aan dat je 5D Mk2 ipv Mk3 bedoelt? :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:30

Voor als je nog twijfelt tussen de Nikon D800 en D4. _O-

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:18

Bagheera_206 schreef:
Neem aan dat je 5D Mk2 ipv Mk3 bedoelt? :=