Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Heb je wat voorbeeldfoto's? Je foto's moeten natuurlijk wel wat kwaliteit hebben wil je shoots gaan doen. Als je voorbeeldfoto's hebt kunnen we misschien een idee krijgen wat mensen ervoor zouden willen geven..
Aantal foto's verschilt vaak behoorlijk per fotograaf, kijk eens op de websites van een aantal fotografen.. Daar kun je een beeld uit vormen..
Trouwens, bedenk me net dat hier een speciaal topic voor is: [HK] Je prijzen bepalen als paardenfotograaf: gezonde discussie
Sappos schreef:Dan nog maar een keer hier
Ik heb steeds vaker dat mijn foto's bij gewoon daglicht zwaar overbelicht zijn. Mijn iso zet ik op 200 (en die #$%T camera staat op iso-auto dus wil m nog wel eens flink omhoog gooien tot 1600) en de sluitertijd bij beweging 1/500 of 1/1000 maar de foto's blijven slecht. Ook heb ik om de een of andere reden steeds meer onscherpe foto's terwijl ik echt per foto scherp stel. Wat doe ik fout? Haarscherpe foto's die enorm overbelicht zijn en zeer wazige foto's waarbij het licht goed is. Ik word er echt gek van
Sappos schreef:Ja we hebben een DVD bij de camera maar dat duurt zooo lang. Verder heb ik nog een spiek "sheet" maar heb nog weinig verstand van instellingen. Hiervoor had ik een Nikon D80 en dat was gewoon automatisch en schietenHeel slecht ja maar nu moet ik de camera echt goed instellen wil ik goede foto's krijgen.
8nnemiek schreef:Heeft iemand hier ook nog tips voor extra scherpe foto's?
Ik heb een oude Nikon D50 met een nieuwe lens, maar de foto's worden nooit echt haarscherp, ook niet met mijn andere lenzen..
Ik schiet normaal RAW, 200 ISO, automatische scherpstelling, maar zelfs met een sluitertijd van 1/500e wordt de foto nog niet haarscherp. Ook met sharp-filters er overheen is het me nog nooit gelukt om een foto zo haarscherp te krijgen als foto's die je hier op bokt bv wel eens tegenkomt, van hypofocus enzo..