Julia stelde me de 70-300 4.5.-5.6 voor. In hoeverre verschilt dat voor je foto met de 70-200 F2.8 van Sigma?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Simba_ schreef:Maar die Sigma, past die wel op bovenstaande body's?
Julia stelde me de 70-300 4.5.-5.6 voor. In hoeverre verschilt dat voor je foto met de 70-200 F2.8 van Sigma?
kikkygirl13 schreef:@Simba: Wat amanda zegt is helemaal waar. Ik heb zelf de 75-300 van canon.
En als het zonnetje weg is of als het een beetje donker word is het lastig fotograferen.
Maar ik heb er zeker erg veel plezier aan. En hij is goedkoperVeeel goedkoper.
Amanda schreef:Simba_ schreef:Maar die Sigma, past die wel op bovenstaande body's?
D60 en D80 dacht ik wel. De D5000 ken ik niet, dus dat weet ik niet.
De 70-300 is veel minder lichtgevoelig. Daar kun je binnen en met schemering weinig mee.
Plus het effect van je scherpte-diepte is veel minder.
Amanda schreef:D60 en D80 dacht ik wel. De D5000 ken ik niet, dus dat weet ik niet.
De 70-300 is veel minder lichtgevoelig. Daar kun je binnen en met schemering weinig mee.
Plus het effect van je scherpte-diepte is veel minder.
pros_zero schreef:ik heb een kitlens van canon op mijn 1000D en heb nu een sigma 55-200 gekocht.
de canonlens heeft een 58doorsnee en de sigma een 55, nu hoorde ik dat je daar een speciaal lensje voor kunt kopen dat je kleine voorzetlensjes op allebei kunt gebruiken?
pros_zero schreef:pros_zero schreef:ik heb een kitlens van canon op mijn 1000D en heb nu een sigma 55-200 gekocht.
de canonlens heeft een 58doorsnee en de sigma een 55, nu hoorde ik dat je daar een speciaal lensje voor kunt kopen dat je kleine voorzetlensjes op allebei kunt gebruiken?
nog maar een keertjeiemand enig idee?
kikkygirl13 schreef:@nicoletje: EF 75-300 mm f/4-5,6 III USM
http://www.pixmania.nl/nl/nl/3080/art/c ... iii-f.html
Die heb ik. Ik heb hem alleen voor iets meer dan 200 euro gekocht.
WildChild schreef:Ik ben op zoek naar een zoomobjectief voor een Canon 350D, welke superscherpe foto's geeft, bijna met een 'serene' uitstraling. Ik weet dat dit deels aan de fotograaf en instellingen ligt, maar ik heb nu een Tamron 70-300 F4.5-5.6 en daar ben ik echt niet tevreden over. Wellicht komt het door de lage lichtsterkte maar ik krijg zelden een superscherpe foto met deze lens, ook als de camera goed ingesteld en scherpgesteld was.
Ik wil er best wat aan uitgeven, de prijs moet niet te gek worden. Iemand een idee, evt. met voorbeeldfoto's?