[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:33

Horsy_Lover schreef:
Oke, Gewoon als de mensen opafstand zijn. En zachtjes lopen neem ik aan.
Eigenlijk hoort dit in Tops en Truc's.
Gewoon wachten tot de combinatie van je af rijdt en altijd wat afstand houden. En natuurlijk niet gaan rennen ed. Als je dan een keer te laat bent is het jammer maar helaas. Gelukkig rijdt je buiten toch meestal 2 proeven dus heb je in de ring ernaast nog een kans. Het gaat mij ook vaak dat ze niet eens in de gaten hadden dat er foto's gemaakt zijn. En ik blijf zowiezo een aantal meters bij de ring vandaan. Ik denk dat je meer last hebt van paarden in de andere ring. Die zijn dichterbij daan ik. Maar belangrijkste is toch wel wachten tot de combinatie van je af rijdt dan heeft die er het minste last van en geen plotselinge bewegingen.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:56

Kokomo schreef:
Hij is gemaakt door een webdesigner die op dit moment nog bezig is met een nieuwe versie. Maar die heeft het vrij druk, dus zal nog wel even duren. Maar wat vind je er lelijk aan dan. Kan die daar misschien rekening mee houden. Op zich vind ik hem op dit moment niet eens zo slecht. Maar goed dat is smaak. Ik schriok trouwens even toen ik de foto's in jouw profiel zag.

Heb hier een rijtje "tips" en dingen wat me opviel! Misschien heb je er iets aan! Dat hoop ik althans! Knipoog
(zeker niet aanvallend bedoeld)
Toen ik jouw website bekeek, had ik ook meteen zoiets van: nee.. dit ziet er niet aantrekkelijk uit..
De kleuren... Zwart en rood met geel maakt erg donker (boos) en hard. Zijn misschien wel jouw kleuren, maar anderen kijken er naar.. zij beoordelen of jij hun fotograaf wordt.
Zelf zou ik zoiets hebben, kies je een donkere achtergrond, houdt de rest dan "rustig"..
Die rode balk links kijkt heel erg vervelend.. mensen hebben vaak geen zin om daarvoor hun hoofd om te draaien..
Die balk rechts snap ik niet helemaal, past niet bij de rest van je compositie en heb meer het idee dat het reclame is.. op het eerste ogenblik dan! Knipoog
Persoonlijk zou ik kiezen over een stukje biografie, wat doe je precies, wie ben je.. lijkt mij fijn om te weten wanneer ik een fotoshoot voor mijn bruiloft wil hebben..
Als je naar jouw portfolio gaat, zie je kleine afbeeldingen.. de manier van het systeem spreekt me niet aan. Als ik een afbeelding wil zien wil ik hem meteen zien, en niet 10 seconden hoeven wachten!

Vind het een beetje jammer, want je foto's spreken me erg aan!

Edit; ooops offtopic! Bloos Voor één keertje dan!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:59

Ladynaath schreef:
Als je de Canon EOS 350D koopt bij de mediamarkt, wat moet je er dan allemaal bijkopen om van start te kunnen gaan ?

In ieder geval een lens! Tsja, het is maar net wat je wilt gaan doen...
Cameratas en geheugenkaart zul je ook nodig hebben, maar je kan er van alles bij doen..

Flitsers, een standaard.. *naamkwijt, zonnekap! Noem maar op Knipoog

Ladynaath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:59

Kokomo schreef:
Ladynaath schreef:
Als je de Canon EOS 350D koopt bij de mediamarkt, wat moet je er dan allemaal bijkopen om van start te kunnen gaan ?

Denk dat je deze vraag bedoelt.
Het enige is een geheugenkaart. Als je tenminste een KIT koopt met een camera en objectief. Die kun je al kopen vanaf 10 euro ofzo afhankelijk hoe groot die is.

Oke ja je krijgt er een 18-55 mm lens bij geloof ik ..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:02

Kokomo schreef:
Er zij wel meer fotografen die zo'n beetje continue op de burst schieten met 3 of 4 beeldjes per seconde. Het probleem is dan meestal dat je net iedere keer het goede moment mist. Wil je het goede moment wel pakken moet je dat doen met een 10 beeldjes per seconde en dat kan maar met 1 toestel die zo snel kan. Dus kun je het beste gewoon op het goede moment indrukken. bv. met de middendraf moet je precies op het moment de foto maken dat het been helemaal gestrekt is. Ik zelf maak meestal per middendraf 2 foto's. 1 met het linkerbeen gestrekt en een met het rechterbeen gestrekt. In totaal schiet ik tijdens 1 proef ongeveer 10 foto's. Dan heb ik alle goede momenten. Mensen die er meer dan honder schieten weten meestal niet wanneer ze een foto moeten maken. daarom schieten ze maar heel veel, dan zal er altijd wel een goede bij zitten. Zelfs zijn er professionele fotograrfen die dat doen. Ik vind dan ben je geen goed fotograaf.

Ik weet niet of je website up-to-date is. Bloos
Maar ik vind veel foto's onder het kopje paardenfotografie ook echt niet professioneel te noemen. Bloos
Bijvoorbeeld deze:
http://paardenfoto.fredgols.nl/Remezida ... 186b-b.jpg
Die zou ik persoonlijk niet op een website plaatsen.

Misschien mag ik zelf geen commentaar leveren, ben nog erg beginnend.
Maar toch viel het me op.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-05-07 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link van foto gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:04

Marliesje schreef:
Maar ik vind veel foto's onder het kopje paardenfotografie ook echt niet professioneel te noemen. Bloos
Bijvoorbeeld deze:
Moderatoropmerking:
Foto verwijderd, men mag zonder toestemming van de fotograaf geen foto's plaatsen.

Die zou ik persoonlijk niet op een website plaatsen.

Of dit nu een fotografisch hoogstandje is of niet, of dit paardje hier nu heerlijk loopt of niet, of dit nu hét moment is of niet... Hier straalt wel plezier vanaf. En daar is ook wat voor te zeggen.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:04

Misschien kunnen alle off-topic reacties over websites en dergelijke via de PB afgehandelt worden? Lachen

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:07

Tis maar een voorbeeldje, gewoon omdat ik naar aanleiding van zijn reactie erg nieuwsgierig was naar zijn foto's. Lachen
Niks ten nadele van de fotograaf.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:10

Ooh Dani.. Over jouw keuze van die camera's S9500 of S9600.. Maakt echt zo weinig verschil uit!

Zou gewoon gaan voor degene die je tegen komt hoor Haha!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:30

Marliesje schreef:
Kokomo schreef:

Mijn website is in het geheel niet up to date. Dat heb ik hier dacht ik ook al ergens geplaatst. Die foto's zijn testshoots toen ik net was overgestapt op digitaal. Ben nl. erg lang analoog blijven fotograferen. Daardoor moet ik ook opnieuw gaan verzamelen, want gescande foto's van mijn analoge foto's vind ik zelf niet mooi genoeg. En een deel blijf ik analoog fotograferen ivm de kwaliteit van grote vergrotingen. Die vind ik analoog mooier. De kleuren van de site wordt erg verschillend over gedacht. Heb dus erg verschillende reakties daarop. Maar er stond al een nieuwe website in de planning. Ben er nog lang niet uit hoe die moet worden. Moet ook meer aandacht voor video komen, want dat is een belangrijk onderdeel van mijn werk. Wat wel uptodate is, is bv de foto's van de wedstrijd in Marum

Zou je wel die foto willen verwijderen, daar heb ik geen toestemming voor gegeven.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:43

Kokomo heb je mijn stuk bovenaan nog gelezen?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:44

Hoooooooii!!
Ik heb even een vraagje voor de FujifinePixers onder ons Haha! Ik wil graag een S5600! Nou wou ikj even weten waar je die knt kopen en hoe duur ze ongeveer zijn! Van google word ik iig niet wijzer (of ik kijk er zo blond als dat ik ben overheen...) Haha!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:52

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:01

Ashleey_ schreef:
Kokomo heb je mijn stuk bovenaan nog gelezen?

Zal het meegeven aan mijn webdesigner. Ikm zelf vind een volledige flsh site op zich erg mooi maar die zijn nog trager als nu het geval is bij de mijne. Het systeem wat ik heb bij wedstrijden waar ik gebruik heb gemaakt van Jalbum zijn wel erg snel, maar die layout vind ik ook niet echt mooi.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:14

Hmm oke! Ik zou het in ieder geval wel meegeven..

Het is niet alleen hoe ik het graag zou hebben, maar gewoon wat mensen over het algemeen meer aanspreekt!

Hoop dat het uiteindelijk een mooie site wordt, want ik merk aan mezelf dat je daar wel het eerste naar kijkt Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:38

Mijn grote probleem is het vol maken van mijn portfolio. Doordat ik moeilijk loop en sta en daar heel wat pijnstillers moet slikken om zoiets vol te houden kom ik niet meer overal zo gemakkellijk. Duurt dus vrij lang voor ik weer voldoende digitale foto's heb om mijn potfolio weer te vullen met goed werk. En natuurlijk kun je niet maar willekeurig werk gaan plaatsen. Daar moet ik apart voor op pad, want ik vind het niet netjes om foto's te plaatsen van wie dan ook als ik die in opdracht heb gemaakt. Voor mijn gevoel hoort dat niet. Je bent vaak in de privesfeer bij mensen, maar ook bedrijven laten je in hun keuken kijken. Dan vind ik niet dat je dat op het internet moet plaatsen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:40

ONTOPIC!

Handel het via pb oid af!
Dit is een camera topic, geen website topic!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:20

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:51

Je kunt kijken op www.mediamarkt.nl en dan de flyers per filiaal bekijken. Daar staan de aanbiedingen in.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:52

Ik zie het inderdaad ik ga fftjes kijken.. dank je!!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:46

Nerootjeh schreef:
ONTOPIC!

Handel het via pb oid af!
Dit is een camera topic, geen website topic!

Had het al bij mijn eigen stukje vermeld.. het hoeft niet afgehandeld te worden zijn gewoon tips Knipoog

Suus_: Kan goed zijn hoor dat ie in de Mediamarkt ligt, zou ik gewoon even gaan kijken daar Ja

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:24

bij mij werkt de site van mediamarkt voor geen meter.
kan iemand anders wel zien wat een 400D daar kost?

edit: nu doet ie het wel. zie dat alleen de 350 in de folder staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:38

Momenteel heb ik een Samsung Digimax U-CA 5, 5 megapixels, maar ik ben zo stilaan aan het uitkijken om misschien toch wat anders aan te schaffen. Ik denk dat ik eruit haal wat erin zit qua foto's, maar toch ben ik er niet zo tevreden mee. Het beestje kan gewoon niet beter Clown (en is ook een jaar of 3 oud).

Aangezien er zoveel aanbod is zie ik door de bomen het bos niet meer echt. Ik heb dan ook geen flauw idee wat een geschikt toestel voor mij zou zijn, misschien kunnen jullie mij daarmee helpen?

Mijn eisen die ik momenteel heb (misschien vergeet ik wel wat):
- moet handig en compact zijn
- moet een oplaadbare batterij hebben
- moet tegen een schokje kunnen (die van mij staat momenteel vol krassen Nagelbijten / Gniffelen maar werkt nog altijd evengoed)

Het toestel zal vooral gebruikt worden om paarden te trekken (eventueel eens honden of familie bij gelegenheid) en ik wil het ook graag meenemen als ik ga rijden en op wedstrijd ga enzo, dus vandaar niet te groot. En natuurlijk moet het een goede kwaliteit qua foto's heben, nu merk ik dat de kwaliteit (vooral bij bewegende foto's of als het wat donker weer is) redelijk ver te zoeken is ... Nagelbijten / Gniffelen

Heb jij een idee wat wel iets voor me kan zijn?
Laat het me weten! (eventueel via pb).
Héél belangrijk is de prijs, dus zet die er aub ook bij als je die weet Vork

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:46

Iemand zei dat je spijt krijgt van een Fuji omdat je op gegeven moment toch een DSLR wilt.

Nikon is mij aanbevolen..
Welke van de 3 is het beste?
D40,50 of 70?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:46

ik vind persoonlijk canon ixus toestelletjes erg leuke camera's.

ze zijn klein, maken goede foto's en kunnen best wat hebben.