[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:02

lieke123 schreef:
Oh ik zie het nu :D vanaf het 3e kwartaal! Is het de bedoeling dat ik nu tot week 14 probeer in te halen ?

Dat hoeft niet! Je kan gewoon vanaf nu je week 14 insturen en dat dan de rest van het jaar (proberen) vol (te) houden. :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:10

EskeGirl Leuke foto, de haf lijkt echt geconcentreerd naar iets te kijken :) Fijn ook dat je de achtergrond zo rustig gekregen hebt!

GerdjeHoran Erg interessante foto, de hond lijkt een soort droevige blik in zijn ogen te hebben die mijn aandacht vasthoudt. Mooie DoF ook, maakt het geheel echt rustgevend ;)

Ash_ Wat een dropje! Veel sterkte met je verlies :(:) Het hondje lijkt ondanks zijn hoge leeftijd toch nog een levendige blik in zijn ogen te hebben, erg mooie foto!

Kanzi Erg gave foto, ik vind het effect van die gekleurde lichtjes echt heel leuk!

NathalietjeB Welkom hier! Erg leuke foto, je hebt de duif heel netjes vastgelegd vanuit een interessant perspectief. Sterke compositie ook, en door de onscherpe achtergrond krijg je een rustiger geheel :)

SharonPlugge Wat een ontzettend grappig aapje! := Erg gave foto, de ogen trekken echt de aandacht van de kijker en de blik is interessant. Heel mooie DoF ook, knap werk hoor!

Maaarije Heel erg gaaf, de foto straalt echt kracht uit en de kraai heeft een heel interessante blik. Ontzettend knap gedaan, geslaagde nabewerking ook :)

Ingvild Wat een ontzettend gave foto zeg, leuk gedaan! Erg sterke compositie die nog versterkt wordt door het feit dat de houding van het kalfje gespiegeld is aan die van de mama :) Knap werk!

Dandy200 Interessante foto, er hangt een leuk onheilspellend sfeertje in de lucht :) De ruis lijkt best mee te vallen of zie ik dat verkeerd?

quartel Erg knap gedaan, interessante foto! Een bril is inderdaad geen geschenk voor een fotograaf maar je hebt het heel netjes opgelost. Handig trouwens, zo'n man die een studio voor je maakt ;)

SternPhoto Leuke foto, de compositie is heel sterk doordat beide honden in dezelfde houding zitten :) Hij lijkt hier alleen niet helemaal scherp, jammer!

Cioccolato Gave foto, wat een bijzondere ogen heeft die kat! :)

goriginal Wat een leuke foto, heel gaaf hoe je die hond midden in zijn geeuw hebt vastgelegd! :D Mooie DoF ook!

MarijeR Fijne foto, gaaf hoe die ene net wil gaan landen in het water :) Goed opgemerkt en perfecte timing!

XiiaaooNaa Erg leuk gedaan, de foto straalt echt kracht uit en het paard lijkt heel gefocust. Erg fijne DoF, je hebt een mooie rustige achtergrond met zelfs wat bokeh erin ;) Mijn enige opmerking is dat hij rechts en boven misschien wat krap afgesneden is, verder is hij heel geslaagd!
Oeps, wat klote van je danbo :o Gevaarlijke dingen aan het uithalen? ;)

IsaCalixa Leuk concept, heel gaaf idee ;) De uitvoering is ook best geslaagd, mijn enige opmerking is op vlak van de kleuren. Je kleuren liggen allemaal aan dezelfde kant van je kleurenspectrum, wat heel gaaf kan zijn, maar naar mijn gevoel zijn ze ook allemaal ongeveer dezelfde helderheid. Wanneer de helderheid onvoldoende verschilt krijg je over het algemeen betere resultaten met complementaire kleuren, in dit geval cyaan/blauw.
Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt zodat je snapt wat ik bedoel, het is zeker niet bedoeld om je foto af te breken maar eerder om te tonen hoe je je foto's nog nét iets sterker kan maken :) Klik

taarss Wat een leuke en spontane foto :D Erg gaaf gedaan, de liefde tussen het meisje en het paard straalt er echt vanaf :j

monbyou/b] Vrolijk pasen! :D Ik word spontaan helemaal blij van je foto, erg leuk idee en fijn uitgevoerd :j

[b]binky
Wat schattig zeg, heel gaaf hoeveel emoties je in een foto van knuffels kan leggen :D

elle108030 Erg gave foto's! Week 12 is mijn favoriet, de hond lijkt echt kracht uit te stralen en met je onscherpe achtergrond wordt alle aandacht naar hem getrokken :) Gaaf!
Week 14 vind ik qua compositie iets minder, het zand contrasteert niet zo mooi met de vacht van de hond en de donkere vlek linksboven leidt de aandacht wat af. Verder heb je de hond wel weer heel knap vastgelegd! (Als je de donkere vlek wegwerkt en de gehele achtergrond wat oplicht krijg je al een compleet ander beeld :) )
Week 13 is natuurlijk een heel ander soort foto, maar ook erg geslaagd!

Kimmetjee04 Hmm, ik weet niet zo goed wat ik van je foto vind. Je lijkt echt in een heel onnatuurlijke positie te liggen met je hoofd, ik denk dat het 'echter' was overgekomen als je je camera iets hoger gezet had en net wat minder achteruit had gelegen met je hoofd. Verder weet je wel een heel intrigerende sfeer te creëren! :)

MZorro Ik vind het een heel gave foto, maar schuin is toch niet zo aan mij besteed := Het paard ziet er daardoor wat overbouwd uit, iets wat je net liever niet ziet in een paardenfoto denk ik. Verder is de foto wel leuk :j

----------

Reacties

hilly200 Bedankt voor de feedback!

Jespri Bedankt voor de feedback, ik snap wel wat je bedoelt ;) Ik had de compositie ook graag wat ruimer gezien, maar ik was met een vast objectief aan het fotograferen dus mijn mogelijkheden waren wat beperkt. En snel even wat stappen achteruit gaan lukte niet want ik had zelf een hoop bagage mee :=

Tivara Ik blijf hem heel gaaf vinden, haha ;) Ik ben regelmatig een paar dagen in de UK voor mijn baan, maar normaal gezien ga ik er volgend jaar een aantal maanden wonen := Bedankt voor je feedback trouwens, daar kan ik wel wat mee :)

Cioccolato

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:12

Bedankt voor alle feedback!

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:50

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:28

Week 14!
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:57

Eline91 schreef:
IsaCalixa Leuk concept, heel gaaf idee ;) De uitvoering is ook best geslaagd, mijn enige opmerking is op vlak van de kleuren. Je kleuren liggen allemaal aan dezelfde kant van je kleurenspectrum, wat heel gaaf kan zijn, maar naar mijn gevoel zijn ze ook allemaal ongeveer dezelfde helderheid. Wanneer de helderheid onvoldoende verschilt krijg je over het algemeen betere resultaten met complementaire kleuren, in dit geval cyaan/blauw.
Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt zodat je snapt wat ik bedoel, het is zeker niet bedoeld om je foto af te breken maar eerder om te tonen hoe je je foto's nog nét iets sterker kan maken :) Klik

Haha, ik dacht eerst, ohjee iemand heeft mijn foto bewerkt :+ Maar ik vind wel dat je het goed hebt gedaan. Ik wilde de foto een beetje een warme/zachte sfeer overbrengen, maar ik zie nu dat de foto idd nog meer gaat leven, door het kleurverschil groter te maken. Bedankt voor de tip!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:32

Zo, mijn paas-creatie :+

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:03

Echt leuk gedaan Marit :D Ben al benieuwd naar je blogbericht hierover in de loop van de week :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:04

Heb hem net gemaakt! Komt donderdag online :D Heb hem binnen gemaakt, dat kan ik vast verklappen, haha.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:19

Spannend :D

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:38

Week 14

Afbeelding

Fijne paas allemaal :D

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:33

Deetjeeuh schreef:
lieke123 schreef:
Oh ik zie het nu :D vanaf het 3e kwartaal! Is het de bedoeling dat ik nu tot week 14 probeer in te halen ?

Dat hoeft niet! Je kan gewoon vanaf nu je week 14 insturen en dat dan de rest van het jaar (proberen) vol (te) houden. :D

Dat word al een hele uitdaging :') maargoed vandaag voor week 14 dan maar insturen :D

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:36

@ ismy; Ik weet niet helemaal wat ik van de uitsnede vind, daarbij is de foto erg ruizig jammer genoeg. Voor veulen foto's hou ik vaak juist van frisse platen. Ik zou zelf hebben gekozen voor of veulen zonder moeder in beeld of een totaalshot van mam en veulen

@ Marit; Wauwwwww <3 echt geweldig haha! Ben ook benieuwd naar je blog :D

@ Showteam: Leuke compositie en mooie DOF. Echter vind ik het licht niet super mooi omdat het de foto zo plat maakt en je vooral dezelfde kleuren krijgt. Misschien zou tegenlicht de foto interessanter hebben gemaakt ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:38

Mijn inzending voor deze week! :))Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-04-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:46

@marit, ik had zelf de lens flare van danbo weggeshopt...
Ik vind hem leuk gedaan! :D

Over mijn Danbo....zn hoofd is er weer aan geplakt...hij doet het weer min of meer :D
Stevig dingetje hoor!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:50

Ja het is lang geleden dat ik weer lensflare had maar ik dacht, goh ik probeer het weer eens :D Maar misschien toch niet dus :')

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:53

Dankjewel Lieke! Ik ben het met je eens :D vind het zelf overigens juist wel leuk dat alles dezelfde kleurtint is, maar wat betreft het licht zou het evt spannender kunnen inderdaad :)
Leuk dat je mee gaat doen!

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:07

Vervolg feedback week 13:
showteam: Prachtige foto! Zowel baasje als hond staan er allebei goed op, achtergrond is erg leuk, compositie ook! Als ik dan een minpuntje moet noemen is het dat het witte van de vacht van de hond misschien een klein beetje overbelicht is
Jessica_1998[/b]: Scherpte is prima. Vind het jammer dat het schaap niet de kant van de camera op kijkt en dat het licht niet op de kop van het schaap valt, nu is de foto wat te donker naar mijn mening. Ook vind ik de achtergrond niet mooi, het schaap springt er nu niet uit
[u]Ingvild
: Leuk moment gekozen! Erg jammer van het korrelige en onscherpte en zoals ik kan zien ligt dat echt aan je upload want je logo is ook korrelig dus misschien een ander upload site kiezen?
crazyiris: Prachtige kleuren! Scherpte is ook erg mooi, het enige storende vind ik het blauwe aan de rechterkant en ook aan de linkerkant
Myhu: Lieve foto! Jammer van de schaduwen in het gezicht van het meisje, die zijn erg hard. Achtergrond is storend maar is soms niets aan te doen
Marit: Wauw, gaaf zeg! Lijkt me echt waanzinnig om een keer te kunnen doen! Erg mooie kleuren ook!
calice: Leuke en orginele foto! Verder niets aan toe te voegen
Iejoorr: Mooie foto! Niets aan op te merken
Hanna_94: Prachtige foto! Leuk standpunt heb je genomen en de foto is mooi scherp!
Murthul: Gave foto! Leuk moment heb je genomen
Verosjaak: Gaaf! Niet veel aan op te merken
Cioccolato: Mooie foto! Leuke compositie, had de lijntjes misschien even weggewerkt
Jewemm: Mooie foto! Blik van het paard heb je mooi weten vast te leggen. Mooi ook zo met die groene achtergrond, daardoor frist de foto echt op!
Deetjeeuh: Mooie foto! Had het kopje links misschien wel weggelaten maar niet erg storend
Suuszels: Wat een leuke en orginele foto! Leuk ook die mini nutella pot haha. Een minpuntje misschien dat de linker niet helemaal scherp oogt
Tesseke: Wauw, vind het echt een prachtige foto! De druppel is echt ontzettend goed scherp!
Robin_rikkie: Gave actiefoto! Jammer dat hij onscherp is
Jolijnn: Gave foto zeg, heel leuk bewerkt! Ik zie wel een soort van paarse gloed over het gezicht heen, weet niet of dat de bedoeling is?
MarijeR: Gave foto zeg! Had hem misschien wel van onder wat gecropt, nu vind ik dat er te veel loze ruimte aan de onderkant zit.
ponyaddicted: Wat een ontzettend lieve foto! Blik van de hond is prachtig vastgelegd, leuk standpunt ook! jammer alleen van de poot van de tafel (?) op de achtergrond
cathyenbeau: Vind het een gave foto maar de bewerking wel wat te heftig. De lucht is erg gaaf maar het zand van de bak is te blauwachtig en over het paard zit een soort van rare gloed
Kanzi: Wat een lief hondje! Niets aan op te merken
Lipydo: Wauw, gave foto zeg! Plaatje klopt helemaal!
Fellow: Mooie heldere foto! Scherptediepte is ook erg mooi!
Kimdegroot94: Mooie foto. Niets aan op te merken
Elke_: Mooie zwartwit omzetting, leuk spontaan moment ook
Revanches: Mooie spontane foto! Mooi scherp ook!

Rest komt later :Y)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:04

Ik heb ook een Danbo besteld *\o/* Hihi, kon het toch niet laten :D

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:21

Week 14! :D
Afbeelding

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:36

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:38

Voor mij ook een foto met een paastintje.

Week 14:
Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:56

Week #14: geen paastintje :+ Maar wel allemaal vrolijk Pasen!

Afbeelding

Ben niet helemaal tevreden, hij lijkt wat scheef maar dat komt voornamelijk doordat ik niet recht in de tunnel sta maar helemaal tegen de rechterwand (ivm met andere gebouwen die ik niet op de foto wilde). Ik vind hem ook iets te donker, maar krijg hem niet helemaal naar m'n zin. Ben wel benieuwd naar tips want ik ben normaal meer van de natuur/beesten e.d. dan gebouwen op de foto zetten.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:35

Ik was in de war met de weken en had bijna week 14 dubbel geplaatst. :) Maar week 15 staat dus nu al klaar.

Mijn feedback op week 14 (vanaf pagina 175):
Verosjaak werkelijk prachtig zo met die wolken. Heel mooi gedaan.
Heavenslove Mooie sfeerfoto van de kat. Ik vind het standpunt en de plaatsing van de kat in de compositie prima. Het is altijd wel heel moeilijk met een zwart witte kat om de details in het wit vast te houden en op zijn/haar neus zie ik ze ook niet meer.
Hilly200 Heel intens zo die blik. Ik vind de lichte stukjes links en rechtsonder iets afleiden. Ook is de foto net een beetje aan de donkere kant zodat de ogen een klein beetje wegvallen.
K_M Mooi!
Eline_91 interessante blik heb je gevangen. Ik vind het een mooie foto waarin de emotie van het meisje goed zichtbaar is. Ik zou hem alleen langwerpig hebben gemaakt, nu is er eigenlijk niet zoveel te zien aan de linkerkant van de foto. alles gebeurt rechts
Magda_90 Mooie foto!
Anouska_15 Prachtige lucht. Het zwarte stuk onderin vind ik iets aan de grote kant.
Eskegirl "Goed standpunt! Mooie foto, ik zou het oog wel nog wat beter zichtbaard willen hebben gehad. Daarnaast lijkt hij iets scheef omdat de achterhand oploopt naar achteren?
GerdjeHordan Netto foto. Ik houd meestal wel van laag contrast maar hier zou ik het net een beetje hoger willen zien in de hond in elk geval.
Ash_ Ik vind het geen "mindere" foto, juist een hele leuke. De hond kijkt echt naar je.
Kanzi Goed gezien, hij lijkt ietsje scheef maar dat kan ook door het perspectief komen.
Natalietje_b Nette foto, mooi scherp.
SharonPlugge Nette foto, mooi scherp en fijne kleuren.
Maaaarije Gave foto, ik vind de vogel iets te dicht bij de rand maar verder prima.
Ingvild Schattig en verder een nette foto. Misschien zou nog een klein beetje vignettering to kunnen voegen om de aandacht wat naar het midden te leidden.
Dandy200 Netto foto, misschien iets onderbelicht waardoor je net een beetje ruis ziet.
Quartel Leuke foto, ik vind hem heel netjes belicht. Zeker als het je eerste keer in de studio is.
SternPhoto Leuke foto, ik zie een beetje roze erin maar dat maakt hem wel mooi warm. Verder vind ik het persoonlijk mooier als de hond de camera in kijkt.
Cioccolato Nette foto, je zou nog een iets lager standpunt kunnen nemen dan zie je net iets minder van dieboom. Die grassprietjes trekken nu mijn aandacht.
Gorginal Gave foto!
MarijeR Prachtig. Gaaf dat je de actie te pakken had.
XiiaaooNaa Technisch een prima foto maar ik vind zijn nek er helaas niet zo voordelig op staan.
Isacalista Ik vind de kleuren niet zo mooi bij elkaar passen. Omdat ze ongeveer een gelijke toon hebben valt het paashaasje een beetje weg in de bloemen.
Taarss Charmante foto. Mooi.
Monbyou Schattig gedaan.
Binky Lol, de emotie wordt er mooi in uitgebeeld. :)
Elle108030 Wk 13 vind ik heel gaaf. In de foto van week 14 vind ik het altijd mooier als de tong niet zo prominent aanwezig is.
Kimmetjee04 Prachtige zwart wit omzetting. Voor mijn smaak iets teveel oogwit maar een gave foto!
mZorro Technisch een prima foto. Ik vind het scheve meestal ook niet zo geslaagd. Zeker niet als het scheve de achterhand "optilt" zeg maar.
Ismy "Een ongebruikelijke uitsnede maar ik houd er wel van. Mooi.
Marit Wat een mooie bokeh, de paassfeer is zeker gelukt!
Showteam Ik houd ook wel van 1 tint maar in dit geval valt de kip toch wat weg in de achtergrond. Ik zou in PS het contrast in de kip nog wat ophalen indien mogelijk :)
Deetjeeuh Sfeervolle foto. Ook hier is de paassfeer mooi gelukt.
Crazyhorses Mooie compositie maar de kleuren zijn op een of andere manier een beetje typisch.
Robin_Rikki Schattige foto. :)
Murthul Mooi gedaan. Misschien nog een kleine catchlight in haar ogen :)
Tivara Hele sfeervolle foto. Prachtig!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:48

Bedankt voor de feedback! Foto is misschien een beetje scheef, maar pony is ook overbouwd :)