Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Murosch schreef:Ik had een tijdje geleden al gevraagd of er veel verschil is te merken tussen de 50-200 en 55-250 mm van Canon. En zo ja, wat is dat verschil dan? Ik heb nu de 50-200 namelijk.
mindful schreef:Murosch schreef:Ik had een tijdje geleden al gevraagd of er veel verschil is te merken tussen de 50-200 en 55-250 mm van Canon. En zo ja, wat is dat verschil dan? Ik heb nu de 50-200 namelijk.
Voor zover ik weet, de prijs en je kan iets verder inzoomen.
Welke F heb jij? Daar zit ook enorm verschil op, met de f2.8 kan je mooiere foto's nemen bij slecht weer, je hebt meer lichtinval dan bv met de f4.0.
Bij portertfoto's ga je meer 'bokeh' krijgen, zoals ze zeggen, de achtergrond die vervaagt.
Op you tube vind je heel veel vergelijk filmpjes, dit is superhandig voor de juiste keuze te maken.
Anoniem schreef:De kwaliteit van de 55-250 is beter dan die van de 50-200.
Murosch schreef:Kun je misschien ook vertellen wat er dan beter/anders aan is behalve het stukje extra zoom? Ik wil hem overwegen als aanschaf, maar wel als het een stukje vooruitgang is ten opzichte van wat ik nu heb.
mindful schreef:Murosch schreef:Kun je misschien ook vertellen wat er dan beter/anders aan is behalve het stukje extra zoom? Ik wil hem overwegen als aanschaf, maar wel als het een stukje vooruitgang is ten opzichte van wat ik nu heb.
Wou nog effe meegeven dat de 55-250 van Canon een stabilisator heeft, wat ook al veel beter resultaat geeft als je in de hand foto's neemt. De goedkoopste 50-200 heeft dit niet. Ik gebruik de lens ook om te filmen en dat is heel handig dan met stabilisator
MarrieLeen schreef:Ik heb een Sigma 18-200 en een Canon 55-250. Beide bevallen erg goed! Ik mis bij de 55-250 soms echt wel de groothoek.
Voor portretfoto's en foto's op afstand is de 55-250 wel echt erg fijn en dan beter dan de 18-200.
Stral schreef:Ik heb de 55-250 besteld, en ipv de vaste kitlens deze:
Canon EF 50mm f/1.8 STM objectief
Ben erg benieuwd!
karlli schreef:MarrieLeen schreef:Ik heb een Sigma 18-200 en een Canon 55-250. Beide bevallen erg goed! Ik mis bij de 55-250 soms echt wel de groothoek.
Voor portretfoto's en foto's op afstand is de 55-250 wel echt erg fijn en dan beter dan de 18-200.
Voor dat budget zou ik kijken naar een Canon 70-200 2.8. Is een heel stuk beter nog dan bovengenoemde![]()
Zeker met een gecombineerde lens is zowel groothoek als telezoom gewoon niet goed in kwaliteit.
VanessaSH schreef:Hoi
Ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor mijn Canon eos 550D. Ik fotografeer vooral paarden en honden in actie en portret fotos. Ik heb nu een tamron 70 - 300 maar ik vind het beeld niet altijd mooi.
Welke lens raden jullie mij aan? Ik heb een budget van €1000 en €1500