[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:27

maaikemuis schreef:
De D7200 is de opvolger van de D90 en dat was al een enorm fijne camera. Weinig menuwerk, veel functies zitten op de knoppen op de body zelf.

Yup mijn grote liefde. :+:

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 09:02

magda_90 schreef:
maaikemuis schreef:
De D7200 is de opvolger van de D90 en dat was al een enorm fijne camera. Weinig menuwerk, veel functies zitten op de knoppen op de body zelf.

Yup mijn grote liefde. :+:

Tot ik een D300s kocht. Die vind ik nog fijner!!! Die heeft nog meer on-camera functies. En wat zo fijn is, twee knoppen die je specifiek in kunt stellen voor je favo menu items. *\o/*

Zoefken

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:15

De prijs is ook een verschil dan. :')

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:57

ik lees vaak mee in dit topic en heb er al een heleboel van opgestoken, evenals het topic over de objectieven.
nu zou ik graag van jullie kennis en ervaring gebruik maken door het stellen van mijn vraag.
misschien is deze hier niet helemaal op zijn plek, maar ik dacht hier zitten wel aardig wat fotograven verzameld, vandaar dat ik het toch hier probeer!

ik loop tegen het probleem aan dat mijn pc mijn nabewerk kunsten niet meer aan kan.ik gebruik vaak photoshop en/ of lightroom en ik zit of heel lang te wachten bij het opslaan/ exporteren van de foto's of hij loopt vast.
het is dan ook tijd geworden om op zoek te gaan naar een nieuwe computer. (mijn oude is een 32 mbit, met 2 gb intern geheugen)
nu zou ik graag jullie ervaringen horen!

- wat is handiger? pc of laptop?
- hoeveel gb intern geheugen is vereist voor nabewerken met photoshop en lightroom (liefst tegelijkertijd kunnen gebruiken)
- waar moet ik nog meer rekening mee houden?

het moet sowieso een windows systeem worden dus de apple's vallen af voor mij...
heb zelf een aanbieding gezien, maar weet niet of die 8 gb toereikend is of dat ik dan over een jaar weer wat nieuws zal moeten... (http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_to ... 06163.html)

ik hoor graag tips!!
gr maaike

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:04

@maaikysammy: wat is je budget? dat helpt al een eind in de richting. Een goede laptop vind ik vaak wat duurder dan een goede desktop.
Een pc zelf samenstellen is ook vaak wat goedkoper dan eentje die al samengesteld is.

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:27

Budget zal rond de 500,- liggen. Mag wat meer of minder zijn.... maar 1000,- is te veel...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:45

ikke schreef:
isabel_94 schreef:
Heb het met verschillende instellingen geprobeerd, maar ik heb óf bewogen foto's, óf onderbelichte foto's, óf veel ruis.

Diafragma is het toverwoord! Niets vervangt een groot gat.

Als ik het diafragma helemaal open heb zijn de foto's nog steeds onderbelicht of bewogen.. Maar het diafragma bereik van deze lens is dan ook niet heel fantastisch. Dus een lens met groter diafragma aanschaffen is de oplossing?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:51

Zoefken schreef:
De prijs is ook een verschil dan. :')

Marktplaats is mijn beste vriend ;)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:58

@maaikesammy dan zou ik voor een desktop gaan. Probleem met een laptop is dat het scherm lastig te kalibreren is (de mate van kantelen bepaald je kleuren) en dat je toch voor precies nabewerken weer een apart beeldscherm moet hebben.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 12:47

Ik zou dan ook voor een desktop gaan. Naast de redenen die maaikemuis benoemt komt je met een desktop voor 500-700 euro beter weg dan een laptopje. Een SSD helpt ook voor de snelheid met programma's (OS en 1 a 2 belangrijke programma's daar op installeren, al je files op een tweede schijf). Ik denk dat 8GB RAM wel voldoende is. En dan een 64 bit processor anders heb je niks aan die 8GB :+

Minimaal een i5 processor is wel fijn ook. :j

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:58

dankjewel voor jullie tips.
64 bit processor wist ik inderdaad!
de laptop in de aanbieding is dus geen aanrader vinden jullie?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 09:52

8 gb werkgeheugen is redelijk, maar 16gb werkgeheugen gaat je blijer maken (anders wacht je alsnog).

Maar Toshiba is hetgeen ik weg van zou blijven. Weinig sterke computers.

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:21

Amburtjoz, voor systeem zou ik niet zo gauw voor Sony gaan zelf. Eerder voor Panasonic of Olympus. Vooral omdat die twee een uitwisselbaar lenzen systeem hebben en dus ook het breedste lens aanbod ook van third parties. En meer aanbod van tweedehands lenzen op marktplaats en dergelijke.

Ik heb zelf de olympus omd em10 en daar echt heel tevreden over. Mijn moeder neigt naar de Panasonic G7 geloof ik.

Grootste voordeel aan een systeem camera vind ik het gewicht. Ik sleep met gemak mijn camera de hele dag mee op een wandeltocht met mijn drie lenzen, met ruim in mijn kleine sling rugzakje voor andere dingen. Zeker met het oog op foto's maken op vakantie.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:36

Hallo, ik kom even binnen vallen.
Momenteel ben ik in het bezit van een Sony a350. Dit is een wat oudere camera (nu ongeveer 5 jaar oud). Ik wil graag de overstap maken naar een andere spiegelreflex camera omdat de camera wat ouderdoms kwaaltjes heeft en omdat hij niet heel snel is (2,5 fps).
Nu heb ik gekeken naar o.a. De Canon Eos 700d en vroeg me af of dit een goede overstap zou zijn. Tevens is er deze maand nog bij Canon de cashback actie waar ik maar al te graag van profiteer.
De vraag is dus of dit een goede overgang is. (Andere voorstellen in de zelfde prijsklasse zijn ook welkom)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:38

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:49

Dankjewel :D
De snelheid van mijn camera stoort me nu. Ik heb het idee dat met actie foto's het goede moment er vaak net niet tussen zit( Natuurlijk moet ik hierbij ook gewoon oefenen met timen). En de camera heeft soms op de AF ook problemen met scherpstellen. Het duurt soms best lang voor het is scherpgesteld, en je zal zien dat het goede moment dan net weer voorbij is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:04

Dat laatste hoeft niet eens door je camera te komen, maar komt naar alle waarschijnlijkheid door de lens die je er op hebt zitten. Maar wanneer je voor een compleet ander merk gaat, dan zal je ook nieuwe lenzen moeten hebben, is dat probleem ook gelijk opgelost!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:43

Ik heb een vraagje:
Gebruiken jullie een reflectiescherm bij paarden fotografie? Zo ja, wat is een goede aanrader? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:38

't Kan. Ligt er aan wat je schiet en je moet altijd blijven uitkijken ermee bij dieren, het is toch een groot wit ding wat er 'op ze af komt'. Als je echt een goede wil hebben zou ik een Sunbounce halen maar die zit qua prijs ook wel in de 'goede' prijzen :+ Ik heb zelf een 5 in 1 en dat is een prima ding! :D

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:02

Zou ik jullie "kenners" iets mogen vragen? :D

Ik zit zeer zeer ernstig te twijfelen. Ik maak al een tijdje best aardige foto's en na een mooie aanbieding van een vriend heb ik een Canon 70-200mm f2.8 IS over mogen nemen voor 250 euro. Ja ding is puntgaaf haha, en ik heb hem ook overladen met bloemen en gebak voor dit lieve gebaar.

Nou heb ik dus een lens maar geen body, ik gebruik altijd de body van mijn zusje, Canon 650D. Nu wil ik me voornamelijk concentreren op honden. En merk toch wel dat de Canon 650d op sommige momenten in snelheid qua focus en scherpstelpunten een beetje tekort schiet.

Nu zou ik dus graag een 7D willen aanschaffen, maar zag ik onlangs de 7D mark ii ook voorbij komen. Alleen de prijs he. Kuch. Nou vind ik doorsparen geen enkel probleem hoor!

Maar wat zeggen jullie, koop lekker de 7D ga daar je mogelijkheden in ontdekken en oefenen, omdat je als beginnend fotografe toch niet tegen de knelpunten van deze camera aanloopt.

Of ga meteen voor het goede werk en schaf de 7D mark II aan! Ik zit namelijk onwijs in dubio.

Alvast bedankt :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:20

Wil je het NU? Koop dan de 70D ipv de 7D :j
Maar als je het geduld hebt, spaar dan door voor de 7D mk II
Spoiler:
Ik heb geen geduld en heb dus een 70D Whahah. Geen spijt van hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:23

Haha, ik twijfel juist tussen de 70D en de 7d mk II. Beide moet ik voor sparen, dus misschien is er tegen die tijd weer een andere optie.

Maar ik zou ook voor de 70D gaan als je NU wil. Het scheelt 1 fps geloof ik, dus dat is niet enorm. Tussen de 7d mk II en 70D scheelt het er 3, uit mijn hoofd.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:53

Maar! Wat zijn de voordelen ten opzichte van de 70D tegenover de 7D? Ik heb me nog niet echt verdiept daarin namelijk.

Kijk, ik betwijfel of ik ooit erg professioneel ga worden en het die 7D mark II dus wel waard ga zijn. Dat is het hem meer.

Daarom nieuwsgierig waarom ja tegen de 70D en dan de 7D achterwege laten. Ik ben vooral erg gecharmeerd van de 7D vanwege het robuuste materiaal van de body :D

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:04

Beide zijn ze volgens mij robuust. Maar de 70D heeft een flip-out touchscreen en meer wifi mogelijkheden dan de 7D. Beide zijn een beetje luxedingetjes, maar je kan bijvoorbeeld scherpstellen via je touchscreen of de camera buiten op een statief plaatsen en zelf binnen gaan zitten en zo foto's maken van vogels bij je voederhuisje. :brr:

http://thedigitalcamera.net/canon-eos-70d-vs-7d-whats-the-difference-between-them/
Laatst bijgewerkt door Tomaatje op 05-01-16 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:07

Ja ik weet eigenlijk niet of dat iets toevoegd voor mij als dat de pluspunten zijn :D

Ik fotografeer eigenlijk alleen jachthonden tijdens de training, met wild in hun bek of dummy's. Dus ik denk niet dat scherpstellen met het touchscreen dan zo goed uitkomt :D

Maar graag hoor ik ervaringen hoor, ik ben zo'n twijfel miep. Niet te geloven :D