[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 13:36

@jespri, alles plakte was vreselijk :') kan geen honing meer zien haha

Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en mijn foto naar Marc Jacobs gemaild. Ze hebben me doorverwezen naar de marketing dienst. Zou zo fijn zijn moesten ze hem delen op hun Facebook (dat had ik voorgesteld, haha) ben eens benieuwd! Ik verwacht er maar niet te veel van :p

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:06

Oude foto, er komen nieuw aan!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Meloen op 05-04-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stemverzoek verwijderd

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:25

Dit keer een foto in het thema van pasen :)

Ik heb een chocolade-paashaasje gepakt en die in de bosjes gezet. Was wel lastig met de belichting omdat dat pakpapier zo glanst. :+ Maar vind hem zelf ondanks dat wel geinig geworden :D

Week 14
Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:58

ik heb echt zojuist mijn danbo van het balkon laten vallen...hoofd eraf...

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:45

Week 14:

Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:50

Mijn week 14
Afbeelding

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:13

wk 14 ,nog 1 uit de knuffel sessie

Afbeelding

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:18

ik heb helaas een paar weken niet mee gedaan.
in overleg met aggosie hier mijn week 12 t/m 14.

week 12
Afbeelding
week 13
Afbeelding
week 14
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:36

quartel schreef:
Achtergronden....sja....daar zijn zo vreselijk veel soorten in alleen helaas ook veel hele dure.
Ik heb bedacht een grote plaat hout te nemen en die steeds opnieuw te bewerken tot achtergrond.
Voor nu heb ik zwart en wit-rollen papier en verschillende tinten grijs op de muren.
Maar eerst maar eens leren om te gaan met de studio op zich. :')

Ik ben benieuwd naar je nieuwe achtergrond straks :))

Ja die dingen zijn duur, vooral vinyl. :=
Heb nu gewoon een witte besteld om mee te beginnen.

k_m Dat geloof ik direct haha! Ben benieuwd of je nog wat te horen krijgt.

XiiaaooNaa Mooie foto. Vind het paard alleen net iets te recht staan voor mijn gevoel. Kijkt niet helemaal lekker, misschien komt het door de hoge hals/hoofd houding. Veder niets aan toe te voegen. Arme Danbo. :(:)

IsaCalixa Mooie foto, vind de diepte heel mooi en de kleuren prachtig. Konijntje lijkt een beetje onscherp, die had van mij er iets meer uit mogen knallen. Verder niets aan toe te voegen.

Taarss Hele leuke foto, niets aan toe te voegen.

monbyou Danbo viert pasen! :D Leuk gedaan, niets aan toe te voegen.

Binky Lief. <3 Vind deze veel fijner kijken dan je vorige, goed gedaan. Niets aan toe te voegen.

Elle108030 Mooie foto's. Bij week 12 vind ik het jammer dat de tong is afgesneden en de halsband uitsteekt. De diepte vind ik wel mooi en de kleuren kijken heel fijn. Week 13 vind ik een hele fijne foto om te zien. Mooie kleuren, mooie diepte. Super. Week 14 heeft een mooie compositie vind deze minder sfeervol dan je vorige 2, maar hij is wel gewoon goed. Verder niets aan toe te voegen.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:33

monbyou schreef:
Mijn week 14
[ Afbeelding ]

_/-\o_

erg leuk bedacht!
ik denk dat ik ook maar 1 of 2 danbo's ga aanschaffen.
waar heb jij deze gekocht? *\o/*

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:38

mijn week 14

"not every fairytail has a happy ending"

bewust rechterarm van mezelf / linkerarm op foto niet helemaal erop gezet, vond de uitsnede dan niet meer mooi (te veel ruimte boven en onder), en vind het door de takjes ervoor wel 'subtiel afgesneden'.

Ben benieuwd naar jullie mening *\o/*

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:02

Mooi Kim! Vind hem heel sterk. :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:07

@Agossie (en de rest); Ik heb m’n boktnaam veranderd, was eerst _Kiki_ :)

Bedankt voor alle leuke feedback op mijn week 13 :)
@Eline91; als je goed kijkt zie je denk ik wel een stukje vinger, ik heb het horloge vastgepakt aan de bovenkant, een iets langere sluitertijd gebruikt en hem toen van links naar rechts getrokken. Ben je trouwens op vakantie oid in de UK of woon je daar (hier)?

Vervolg feedback week #14:
Louiisaa; wat een prachtige kat zeg! Erg leuke foto, die focus van de kat vind ik erg leuk!

NESCAFE; mooie foto en leuk idee! Ik vind het interessante foto’s waar ik naar blijf kijken. Ik weet alleen niet of ik de linker foto er helemaal bij vind passen, die spreekt mij het minste aan. Ik denk dat ik hem net iets te donker vind zonder iets ‘speciaals’ in het plaatje zeg maar.

Verosjaak; wat een mooi plaatje heb je gemaakt met je telefoon! Die vogel erbij vind ik erg leuk. Kan begrijpen dat de lucht de moeite waard was om even te stoppen, prachtig. Jammer van het kleine stukje weg rechts.

HeavensLove; erg leuke foto, jammer van het stuk schutting(?) links onder in de hoek.

Hilly200; wauw, ik vind je drieluik erg mooi! (Omdat je die eigenlijk wilde inleveren kijk ik daar naar). Hele warme kleuren en die ogen!! Ik denk dat ik het alleen mooier had gevonden als de hond op de middelste foto net iets meer ‘neus’ zichtbaar had gehad. Dan liep het drieluik van links naar rechts af. Of ik had de rechter foto net iets hoger gezet denk ik. Maar ik blijf het erg mooie foto’s/hond vinden!

K_m; leuke foto en origineel bedankt! Ik vind hem alleen aan de rechterkant wel erg wit/overbelicht, dat trekt nu mijn aandacht een beetje weg bij de honing.

Eline91; ik vind het een sterke foto qua compositie en uitdrukking maar denk dat hij nog veel sterker kan worden als hij net wat meet ‘afgewerkt’ is. Ik vind het nu jammer dat je/haar (?) neus niet helemaal scherp is. Ben benieuwd hoe hij in zwart/wit met iets meer contrast is.

Magda_90; heerlijke lichte en vrolijke foto! Leuk uitgewerkt!

Anouska15; mooie kleuren in de foto zeg, dat moet in het echt ook prachtig geweest zijn!

EskeGirl; mooie heldere foto! Hij lijkt alleen een beetje scheef of het paard is heel erg overbouwd?

GerdjeHoran; wat een mooie foto/blik! Jammer van het hele lichte stuk op zijn/haar neus.

Ash_; heel veel sterkte! Wat een prachtige foto heb je even geleden nog kunnen maken.

Kanzi; he, er zit ook nog iemand! Was me eerst helemaal niet opgevallen, wat grappig.

NathalietjeB; wat een mooie foto, erg leuk gedaan.

SharonPlugge; wat een heerlijk koppie! Leuke dag gehad? Jammer dat de snor/”wenkbrauw”(?) :P haren niet scherp zijn.

Maaaarije; prachtig! Blijf ernaar kijken, erg mooie foto! Als ik echt piep zou ik kunnen zeggen dat ik het jammer vind dat een vleugel niet helemaal scherp is.

Ingvild; wat lief! Mooie foto heb je gemaakt. Jammer dat het kalfje er net niet helemaal op staat.

Dandy200; mooie foto, die verschillende wolken vind ik erg mooi. Vind het alleen jammer dat er rechts niet meer van de wolk erop staat.

Quartel; ik denk dat je heel trots mag zijn op je studio foto! Erg leuke en correcte foto in mijn ogen.

SternPhoto; mag ik vragen waarom je voor die uitsnede hebt gekozen? Vind het een leuke foto maar (even spieken) Stanlee lijkt niet helemaal scherp?

Cioccolato; wat een heerlijke foto zo in het zonnetje! Ik ben het wel met goriginal eens dat het witte een beetje grijzig lijkt te zijn. Vind je uitsnede erg leuk.

Goriginal; leuke foto, net weer eens wat anders. Ik weet alleen niet zeker of ik het filter helemaal bij deze foto vind passen.

MarijeR; mooie natuur foto zeg!

XiiaaooNaa; heerlijke foto! Hij zou van mij net iets meer ruimte boven mogen hebben, maar de foto spreekt me erg aan. Vind de ogen erg mooi scherp/helder!

IsaCalixa; leuke foto! Ik begrijp dat de weerspiegeling even lastig is geweest, leuk dat je die uitdaging toch aan bent gegaan. Voor mij is de hele foto iets te roze. Ik vind het idee wel leuk uitgevoerd. Misschien had ik beide ‘oogjes’ van het paashaasje laten zien.

Taarss; leuke heldere foto! Het enige wat ik kan piepen is dat ik het jammer vind dat de rechterhand van het meisje er niet op staat. Maar ik wil niet piepen en vind het echt en mooie foto! Voor aan de muur!

Monbyou; haha, heerlijke foto! Heb alleen het idee dat sommige paaskuikentjes aan de bovenkant net iets overbelicht zijn. Vind het idee en de uitvoering erg leuk.

Binky; leuk gedaan met de knuffels zo. De kleuren zouden van mij net wat sprekender mogen. Zeker de grote beer oogt een beetje flets.

Elle108030; mooie foto, niks op aan te merken.

Kimmetjee04; hele sprekende foto, erg leuk gedaan. Ik vind het alleen jammer dat je zelf niet helemaal recht ligt en je wel zo in het midden van de foto ligt. Hmm, ik ben niet echt duidelijk. Ik denk dat ik het que symmetrie mooier had gevonden als je van je lichaam op de achtergrond links als rechts net zoveel gezien had. Hoop dat het zo duidelijk is. :P

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:17

Bedankt voor de feedback.

Aan de rechter kant, ging de wolk over in een andere wolk en liep het in een lijn door in een groot wolkendek. Vond het verder dus niet heel interessant.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:20

@ tivara, ik snap wat je bedoelt ;p was zelf een heel gedoe om de foto met zelfontspanner te maken met goed scherpstellen (met f2.8). Maar had niet aan het "rechtliggen" gedacht. Vind het zelf niet echt storend, maar ik snap je punt :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:28

Tivara schreef:
HeavensLove; erg leuke foto, jammer van het stuk schutting(?) links onder in de hoek.

stuk muur :p

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:41

Kimmetjee04 schreef:
monbyou schreef:
Mijn week 14
[ Afbeelding ]

_/-\o_

erg leuk bedacht!
ik denk dat ik ook maar 1 of 2 danbo's ga aanschaffen.
waar heb jij deze gekocht? *\o/*

dank je wel :D ik heb mijn Danbo's gekocht op marktplaats

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 00:43

Ik heb twee weekjes geleden wat foto's gemaakt voor het portfolio, maar net pas bewerkt en ik vraag me heel erg af wat jullie hiervan vinden. Ik probeer heel erg te zoeken naar mijn eigen stijl, veel te proberen, lekker te bewerken en vooral te oefenen en spelen met composities.

Ik vind dat schuine in een foto vaak wel spannend en heb dus onderstaande foto gemaakt van het paard. De eigenaar vroeg vervolgens of ik hem wat minder schuin wilde maken (waar ik me wel in kan vinden), maar ik zou heel graag wat meningen van jullie horen over de schuinheid en gebruik daarvan.

POTW 14
Afbeelding

Dit is de versie die NIET meedoet aan POTW 14, maar de versie van de aanvraag zegmaar en tot zover heb ik hem kunnen bijdraaien. Ik denk sowieso dat deze foto beter is, doordat het meer beeldvullend is?
http://i1033.photobucket.com/albums/a41 ... om%202.jpg

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:15

Persoonlijk vind ik het niet mooi, zo schuin..
Had het dan mooier gevonden als je hem anders schuin had gemaakt, dus de voorkant van het paard hoger dan de achterkant.
Nu lijkt het paard heel erg naar voren te vallen, zo dat het eigenlijk niet natuurlijk is..
Heb je de foto zo gemaakt of heb je hem gecropt? Anders zou je kunnen kijken of je hem nog een beetje kan croppen, misschien verticaal oid.
Maar als jij het zo mooi vind moet je het natuurlijk zo houden, het zijn jouw foto's!
Alleen zul je er rekening mee moeten houden dat niet iedereen er van houdt :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:20

Ik had hem persoonlijk ook de andere kant op schuin gezet.
De billen omlaag en de borst omhoog.
Maar (en dat zal ook persoonlijke smaak zijn) vind ik dat ook alleen soms wat hebben als een ruiter het paard in beweging heeft.
Met een standfoto zou ik dat niet zo snel overwegen.
Verder vind ik het kwalitatief wel een goed geslaagde foto.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:28

Op paarden vind ik de schuine composities vaak minder geslaagd. Ik pas ze wel vaak toe op mensen.
De reden dat ik ze minder geslaagd vind is omdat het vaak alleen, maar nadelig uit komt voor het lichaam.
Volgens mij is het paard op de foto gewoon mooi gebouwd, maar door de scheefheid lijkt hij nu meer overbouwd. Als je het wil blijven doen kan je beter de voorhand hoger houden als de achterhand.
De foto zelf vind ik wel mooi, alleen de compositie wat minder. :)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:51

Oehhh mag ik me hier melden? :D of is het de bedoeling dat je echt vanaf week 1 hebt meegedaan ? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:52

lieke123 schreef:
Oehhh mag ik me hier melden? :D of is het de bedoeling dat je echt vanaf week 1 hebt meegedaan ? :))

In de openingspost staat dat je tot een bepaalde week mee mag doen, dus je kan nog mee doen. :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:52

Haha jij bent snel :') Maar nee dat mag :D

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:58

Oh ik zie het nu :D vanaf het 3e kwartaal! Is het de bedoeling dat ik nu tot week 14 probeer in te halen ?