[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:55

Moet het alsnog je hobby zijn :D

Weet alleen niet hoe je de lens mee krijgt in je handbagage. Heb regelmatig vluchten waar 8kg is toegestaan. Zit wel wat speling in als ze zien dat het camera's en lenzen zijn maar zo'n bakbeest wordt een probleem. Hij is ook 72cm lang.
Ben dus ook erg blij met m'n 500mm van 3200gram :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:04

MarijeR schreef:
Moet het alsnog je hobby zijn :D

Weet alleen niet hoe je de lens mee krijgt in je handbagage. Heb regelmatig vluchten waar 8kg is toegestaan. Zit wel wat speling in als ze zien dat het camera's en lenzen zijn maar zo'n bakbeest wordt een probleem. Hij is ook 72cm lang.
Ben dus ook erg blij met m'n 500mm van 3200gram :P

Maar die is geen f2.8 schat ik zo :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:09

4.0 en bruikbaar zonder statief ;)
Ik fotografeer namelijk ook veel op plaatsen waar je geen statief kunt gebruiken.
Volgens mij kan je eentje van 72cm en 15,7kg niet eens veilig vanuit een auto met beanbag gebruiken :=

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:10

Ik kom even overstappen van het camera-topic :)

Ik overweeg dus de aankoop van een spiegelreflex, heb geen ervaring, en het is de bedoeling mooie paardenfoto's te kunnen maken (voornamelijk op de wei, en eens op wedstrijden), en het ding ook op reis makkelijk te kunnen gebruiken.

Ik neig naar de Canon 750D
op mediamarkt vind ik volgende combi:
http://www.mediamarkt.be/nl/product/_ca ... 52992.html

Op kamera express deze:
http://www.kamera-express.be/product/12 ... mm-is-stm/

Wat is de mening/ervaring over deze lenzen?
De 55-250 f4-5,6 kost los op kamera express overigens € 188

Ik ben niet geneigd online via kamera express te kopen, toch zeker niet wat de body betreft (wil graag naar mediamarkt enkele toestellen vast houden ed.).
Zou ik eventueel durven de combi bij mediamarkt kopen en de 55-250 los bij kamera express, of zouden jullie dit nooit doen met (tere) lenzen? Ben ik juist aan het redeneren en kan ik mij met dergelijk materiaal als beginner goed uit de slag trekken of kan ik met dit budget mooiere dingen doen?

Bedankt voor het meedenken!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:58

De Canon 55-250mm STM is een prima telezoom voor bij je 750D. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:51

Bagheera_206 schreef:
De Canon 55-250mm STM is een prima telezoom voor bij je 750D. :j

Mocht iemand nog zo een te koop hebben, een collega zoekt eentje. :)

Ik ben zelf mogelijk ook geïnteresseerd maar dan de FD voor mijn analoogje.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:11

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:03

Mijn 70-200 Canon lens is dood gegaan :') , de motor maakt een raar geluid en mijn scherm knippert als ik wil scherpstellen. Scherpstellen gaat niet meer, in het begin herpakte de lens zich soms en kon ik nog manueel werken maar dit gaat nu ook niet meer...einde verhaal vrees ik.
Ik had hem 2 j geleden 2de hands gekocht dus heeft zijn werk al bewezen. Hij stond ook het meest op mijn toestel.
Ik had geen stabilisator, het goedkopere model dus.
We gaan dus op zoek naar een betaalbare vervanger en geen 2de handse meer. Ik dacht aan de Canon 200mm f2.8 II US. Prijs: 669,00 bij fotokonijnenberg. Is wel met vast brandpunt of prime lens.
Doen of niet doen? Andere suggesties?
Ik hou van 3D effect, wil hier mee zeggen, een scherp onderwerp en wazige achter/ of soms voorgrond.
Iemand ervaring mee?
http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-ef ... 8-l-usm-ii

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:04

Denk dat ik ook naar den 55-250mm van Canon ga kijken. Ben alleen bang dat ik teleurgesteld ga zijn wat het uitspringen van mijn onderwerp betreft. Ik had het liefst f2.8 gehad maar die zijn zo zot duur allemaal.
http://www.pbase.com/search?q=Canon+55- ... hotos&c=sp
Hier zie je er fotoresultaten van

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:49

Ik heb de 55-250 besteld, en ipv de vaste kitlens deze:

Canon EF 50mm f/1.8 STM objectief

Ben erg benieuwd!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:15

Anoniem

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:36

Ik kom even binnenvallen!

Ik ben op zoek naar een betere lens voor mijn Nikon D3100. Nu heb ik de standaard kitlens, maar die biedt mij niet wat ik wil.
Echter heb ik niet heel veel verstand van objectieven, dus daarom vraag ik me af welke lens ik het beste kan kopen.

Ik fotografeer vooral dieren; paarden, katten en vogels. Welke lens is daar het beste geschikt voor?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:47

Ik heb op nu voor mijn D3200 een Nikon 50mm 1.8 en Nikon 70-300mm naast m'n kitlens en ben tot nu toe erg happy met deze set :) Enige was ik mis is een goede groothoek, maar ik moet eerst meer fotograferen voordat ik iets nieuws mag :')
Ik droom nog wel van de 70-200 2.8 maar dat soort geld vind ik het nog niet waard...

De 50mm kan ik je sowieso aanraden, echt een topper. In combi met m'n body echt een compact, lichte set die je zo overal mee naar toe neemt

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:30

Stral schreef:

Ben erg benieuwd!

Zalig! Maandag krijg ik dezelfde met de post. Welke lens gebruikte jij voor je deze hebt gekocht?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:55

_Sillebil schreef:

Ik ben op zoek naar een betere lens voor mijn Nikon D3100. Nu heb ik de standaard kitlens, maar die biedt mij niet wat ik wil.
Echter heb ik niet heel veel verstand van objectieven, dus daarom vraag ik me af welke lens ik het beste kan kopen.

Ik fotografeer vooral dieren; paarden, katten en vogels. Welke lens is daar het beste geschikt voor?

Welke lens/lenzen heb je op dit moment precies?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:44

mindful schreef:
Stral schreef:

Ben erg benieuwd!

Zalig! Maandag krijg ik dezelfde met de post. Welke lens gebruikte jij voor je deze hebt gekocht?

Niets haha, ik ben een rookie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:56

maaikemuis schreef:
_Sillebil schreef:

Welke lens/lenzen heb je op dit moment precies?

Ik heb op dit moment enkel de Nikkor AF-S DX 18-55mm. :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:42

Wanneer je een klein budget hebt, maar wel waar voor je geld wilt, dan is de Nikkor 55-200 vr2 een hele goede keuze. Fijn lensje, voor een fijn prijsje. De 55-200 vr (zijn voorganger) is helemaal spotgoedkoop maar wel ietsjes minder.

Wanneer je iets meer geld te besteden hebt dan zou je kunnen kijken naar de Nikkor 70-300. Een fijne lens, groot bereik (er was een reden dat ik hem niet heb genomen, maar weet even niet uit mijn hoofd wat).

Ik heb namelijk de Nikkor 70-200 f4. Die is beter dan de 70-300, maar daar hangt wel een prijskaartje aan vast. Maar dan heb je ook wel wat!

De Nikkor 70-200 f2.8 is werkelijk de meest fantastische lens in het assortiment, maar met een nieuwprijs van zo'n 1900 euro een wat enthousiaste investering.

Wil je toch een binnenbaklens, maar voor een vriendelijker budget, dan moet je kijken naar third party lenses. Mijn top 3:
- sigma 50-150 f2.8. Een rare in het segment, je zou zeggen dat 150 mm een tekortkoming is. Ik ervaar het niet zo. Wel is dit echt de meest scherpe en snelle lens onder de third party lenzen. Lastig aan te komen.
- de sigma 70-200 f2.8 op nummer 2. Scherpe lens, maar een langzame autofocus die in het donker nog wel eens wil gaan jagen.
- op de derde plaats de Tamron 70-200. Deze heeft wel een snelle autofocus maar ik vind de kwaliteit van de foto's niet goed genoeg voor de toch hoge prijs. Boven de 100mm wordt hij erg zacht, vooral in de hoeken. Sommigen noemen het een mooie bokeh, ik vind het hinderlijk storend.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:57

Maaike, als ik de site van Sigma moet geloven, zou de 50-150 niet meer leverbaar zijn?

Kwam op de site van Cameratools wel een leuk alternatief tegen: https://www.cameratools.nl/lenzen-objec ... art-canon/ in het kader van binnenbakselen heb je hier tenminste een groot gat. Geen idee van de kwaliteit, overigens.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:35

Je moet geel goed zoeken. Sommige sites vinden er af en toe nog 1 verdwaald in het magazijn en tweedehands kom je ze tegen. Zonde hoor, want het is echt een mooie lens met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Alleen verkocht hij niet zo goed; 150 mm is een rare.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:18

Heb een beetje foto's genomen en ben best tevreden van mijn Canon 55-250mm lens, zal straks een paar foto's plaatsen als dit hier mag natuurlijk?
Ondertussen had ik ook nog een lensje op mijn verlanglijstje, de Canon EF 50mm F1.8 met vast brandpunt, deze is nog niet binnen...helemaal uitverkocht...blijkbaar zeer populair :j

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:42

Ik heb een sigma 50-150 2.8 voor de sony. En ik ben er erg tevreden mee, erg fijn bereik voor binnenbak! Ik moet wel opletten dat ik goed scherp stel, zeker als buiten ook donker is, en contrast tussen paard en bak slecht is. Maar hij is razend snel met scherpstellen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:59

Mag ik jullie advies vragen
Ik heb een canon eos 600D met een standaard 18-55 lens

Nu zag ik deze voorbij komen en vroeg mij af wat jullie van de lens vinden en hij vraagt er 150 voor dus wat vinden jullie van de prijsAfbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:11

Zo goed als nieuw dat geloof ik niet, deze lens wordt namelijk niet meer gemaakt. Deze is niet recentelijk verkocht aan deze persoon. Misschien heeft hij hem niet veel gebruikt, maar waarom...

Echt een hele goede lens is het niet. Zijn voordeel is het grote bereik en de macrofunctie lijkt wel redelijk te werken. Maar qua beeldkwaliteit zijn er betere varianten te verkrijgen op nog geen 100-200 euro meer spaarwerk. Erge distortie, erg zacht aan de randen en CA wordt ook als hinderlijk vermeld in een aantal reviews. Voor Canon weet ik dat de 55-250 van Canon zelf het erg goed lijkt te doen, voor een fractie meer.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:25

Ik zou hem ook niet kopen africanLady, voor een beetje meer heb je idd een fantastische lens van Canon.
Zoals maaikemuis al vernoemde, de 55-250. Is echt zijn geld dubbel en dik waard. Heb er al prachtige foto's van. Ik kom van de 50-200 en ben zeker niet teleurgesteld, niettegenstaande dat deze veel meer kostte. Bij fotokonijnenberg vind je hem aan een mooie prijs.