Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Vraagje: Kennis van mij heeft een 500D gekocht, en die beweerde bij hoog en laag dat hij de nikon-lens van een collega erop had gezet en dat dat prima wilde. Hij was nu van plan eens lens van een ander merk te kopen dan Canon, het zou hier gaan om een 40-80 ofzo?? Is dat iets nieuws/ouds ofzo?
Julia schreef:Glossi, van zo'n camera kun je niet verwachten dat hij binnen bruikbare foto's schiet, ongeacht alle instellingen. Wil je goed bruikbare foto's schieten in binnenbakken e.d, zit je al snel naar een spiegelreflex + een lichtsterke lens te kijken. Wil je dan ook nog het prettigste bereik (70-200), loopt de prijs al snel op richting 2000 euro of meer.
lifaya schreef:Ik heb een vraagjeniet voor mijzelf maar mijn vader. Hij overweegt misschien een Pentax K-R te kopen, hij heeft nu een Canon 500D. Ga je er nou echt veel mee vooruit?
Ik ben zelf echt een leek wat betreft Pentax camera's en weet dat er niet een groot assortiment is wat betreft lenzen (althans, toen ik rondkeek naar een camera) . Dus is het een echte vooruitgang van Canon naar de Pentax of niet?