[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:26

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:11

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:15

LINS schreef:
Beste mensen ik heb enige tijd geleden hier ook al een reactie gepost met een vraag welke lens ik het beste kan nemen, maar toen reageerde niemand echt :) Was toen ook nogal druk verkeer van berichten, maar ik ben dus nog steeds op zoek naar een zoomlens voor mijn Canon 350D.

Er zit nu een 18/55 kitlens op en ik zou graag een diepere zoom willen hebben welke geschikt is voor sportfotografie, het liefst met IS, maar zonder kan ook.

En aangezien ik een hobby fotografe ben en arme student zijn de dure telelenzen helaas geen optie voor mij...

Dus als iemand mij een niet heel dure lens kan adviseren die aan mijn bovenstaande eisen voldoet, graag!

lijkt je een Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM niks?
kost € 199,00
Info:
Geschikt voor zonsondergangen en plaatsen waar geen statief kan worden gebruikt
Het lichtste 4x telezoomobjectief in zijn klasse. Ideaal voor o.a. sport-, portret- en dierenfotografie. Door het tele-effect ziet de opname er gecomprimeerd uit of heeft deze een fraaie onscherpe achtergrond.

Kenmerken:
- Diagonale beeldhoek: 32° 11'-8° 15'
- Objectiefconstructie (elementen/groepen): 13/9
- Aantal diafragmalamellen: 7
- Minimum diafragma: 32-45
- Kortste scherpstelafstand (m): 1,5
- Maximum vergroting (x): 0,25 (op 300 mm)
- Filterdiameter: 58 mm

http://www.cameranu.nl/artikel/35/Canon ... I_USM.html

(top winkel trouwens)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:16

Ohja zelf heb ik een Canon EOS 40D met Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en een Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM en een flits en refectie scherm en een opberg tas waar het in kan op concours

Ik ben helemaal blij met mijn setje en hoef geen andere camera meer.. Alleen nog 1droom lens op het oog maar daar moet ik nog voor sparen dus die kan even wachten zit een redelijk prijskaartje aan het is namelijk de Canon EF 70-200/2.8 L USM IS.

Maarja ik ben altijd al voor Canon geweest is gewoon super snel vooral mijn 40D 6.5 f/ps

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:35

Hallo allemaal :) ik heb een paar vraagjes en hoop dat jullie die willen beantwoorden :)

Ik wil binnenkort voor een spiegelreflex camera gaan kijken, om dat ik met mijn compact camera niet verder kom, maar ik vind het zo lastig welke camera ik moet gaan aanschaffen...

M'n oog is op de Nikon D60 gevallen...
Daar schijnt uitleg, voorbeeldfoto's en bijvoorbeeld bij het instellen van diafragma een rondje op t scherm die dan groter en kleiner wordt bij het instellen zodat je je wat beter kunt voorstellen wat de instellingen doen..
Dit lijkt mij wel heel handig, aangezien ik nogal eens ruzie heb met het handmatig instellen van mijn compactcamera ...
Heeft iemand ervaring hiermee?

Verder zit ik nog te twijfelen over welke lens dan...
- 18-55 + 55-200 ...is goedkoper als bijv alleen een 18-200, maar die moet je dan gaan wisselen, en das niet handig als de bak bijv stoffig is denk ik ??
- 18-200 heb ik zowel goed als slechte dingen over gehoord, voordeel is dat je niet hoeft te wisselen, maar ik heb ook gehoord dat door het grote bereik de foto's snel onscherp worden?

Verder heb ik nog helemaal geen verstand van de lenzen dus ik hoop dat 1 van jullie mij dat uit kan leggen?
Wat voor soort foto's maak je nou met 18-55 en de 55-200 ... ik heb me laten vertellen met de 18-55 landschappen etc en de 55-200 om dingen dichterbij te halen :)
Is een bereik van 18-200 echt nodig of red ik het ook met minder? :)

Nou ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken hierover :o

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:41

Ik heb rond kerst mijn 1e DSLR gekocht, en ik heb toen de D60 gekocht.

Ik ben er zéér blij mee, echt geweldig ding.
Ik heb toen de kitlens 18-55 gekocht, en heb daar tot nu toe geen moeite mee gehad.
Ik ga nu een lens kopen met een bereik van 200mm/300mm.
Hier ben ik echt nu pas aan toe hoor. Ik denk niet dat je gelijk al aan een grote zoom moet beginnen.

Ik vind het handmatig instellen makkelijker dan ik had verwacht. Gewoon het boekje goed doorlezen en flink mee spelen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:53

Fantabulouss: Als ik het goed begrijp, ben je geïnteresseerd in de D60 omdat deze soort van 'uitleg' geeft over diafragma en dergelijke?
Ik denk - wanneer je eens goede uitleg hebt gehad over het diafragma - je deze functie eigenlijk niet nodig zult hebben. Persoonlijk vind ik dat je je keuze wat beperkt door enkel daar op af te gaan. Ik weet niet wat je in de toekomst allemaal met fotografie wil gaan doen? Op de D60 werken namelijk alleen AF-S lenzen, wat je keuze in objectieven beperkt.

Daarnaast zou ik inderdaad niet voor een 18-200 gaan. Waarom koop je eigenlijk een spiegelreflex? Juist omdat je zoveel keuze in lenzen hebt en deze kunt wisselen, lijkt mij? De 18-200 is kwalitatief geen erg goede lens. De 18-55/18-70 is prima voor landschappen en close-ups. Voor de paarden zul je (waarschijnlijk) alleen je 55-200 gaan gebruiken in verband met het bereik. Het lijkt mij dus niet dat je in de bak van lens gaat wisselen.
Met het wisselen van lenzen, krijg je toch wel een paar kleine stofjes op je sensor, maar deze zie je eigenlijk alleen wanneer je met een klein/dicht diafragma schiet. :)

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:43

Bedankt Nouks en Nicoletje92, hier kan ik zeker wat mee!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 06:49

Fantabolous, wat is je budget?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:05

Sorry voor de late reactie, morgen reageer ik nog even op de informatie van de anderen (heb het een beetje druk :o )
Maar mijn budget, ik ben nog aan het sparen, maar €700 is denk ik wel m'n max..
Why? had je nog een andere leuke camera voor me in gedachten ? :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:46

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:19

Elessar schreef:
Fantabulouss: Als ik het goed begrijp, ben je geïnteresseerd in de D60 omdat deze soort van 'uitleg' geeft over diafragma en dergelijke?
Ik denk - wanneer je eens goede uitleg hebt gehad over het diafragma - je deze functie eigenlijk niet nodig zult hebben. Persoonlijk vind ik dat je je keuze wat beperkt door enkel daar op af te gaan. Ik weet niet wat je in de toekomst allemaal met fotografie wil gaan doen? Op de D60 werken namelijk alleen AF-S lenzen, wat je keuze in objectieven beperkt.

Daarnaast zou ik inderdaad niet voor een 18-200 gaan. Waarom koop je eigenlijk een spiegelreflex? Juist omdat je zoveel keuze in lenzen hebt en deze kunt wisselen, lijkt mij? De 18-200 is kwalitatief geen erg goede lens. De 18-55/18-70 is prima voor landschappen en close-ups. Voor de paarden zul je (waarschijnlijk) alleen je 55-200 gaan gebruiken in verband met het bereik. Het lijkt mij dus niet dat je in de bak van lens gaat wisselen.
Met het wisselen van lenzen, krijg je toch wel een paar kleine stofjes op je sensor, maar deze zie je eigenlijk alleen wanneer je met een klein/dicht diafragma schiet. :)

Nee niet alleen door die uitleg, maar omdat ik om me heen wel veel erover heb gehoord van mensen die de D60 goed vinden bevallen.. en m'n tante heeft Canon en Nikon allebei gehad, heb ze allebei vastgehouden en vind Nikon denk ik toch wat fijner :)
Ik heb nu inderdaad de nadelen gehoord van de 18-200 lens en denk ik dat ik inderdaad voor 2 aparte lenze ga... :)
't schijnt met de 18-200 namelijker ook zo te zijn dat als je gaat flitsen met de interne flitser dat de lens daar te groot voor is en de flitser er niet overheen komt en dat je dan donkerdere plekken op de foto krijgt...? :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:20

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:30

Fantabulouss schreef:
Elessar schreef:
Fantabulouss: http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=26096
Ben je direct klaar, heb je een goede body en twee goede lenzen. :)

Of wil je alleen leuke foto's thuis + van de paarden e.d. maken?
Dan heb je hier in principe ook genoeg aan: http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=28154
Valt ruim binnen je budget.

thanks voor de link! die site ga ik in de gaten houden, heb nu nog niet genoeg geld, maar tegen die tijd ;)

Dan kun je nog het beste naar de mediamarkt gaan :) Daar is de Canon 450D nu 444.36 euro met de 18-55 IS lens.
Daar kun je de 55-250 IS lens bijkopen van Canon voor 249 euro. Dan zit je dus op ongeveer 693 euro :) dat scheelt al heel
veel met die 777 euro :P

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:40

Jah maar ik heb het nog niet bij elkaar gespaard hé ;) dus de aanbiedingen die nu zijn heb ik nu niets aan :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:45

Ja oke :)

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:21

Sinds vorige week een SLR-camera gekregen (Canon EOS 1000D met KIT-lens). Nu ben ik een beetje
rond aan het kijken en wilde graag een 70-200mm f2.8 objectief erbij kopen. Maar nu zit ik te twijfelen
tussen de Tamron- en Sigma-variant.

Informatie van beide objectieven:
http://www.kieskeurig.nl/productvergeli ... 73003DFCB7

Of misschien heeft iemand anders nog een suggestie?
Ik fotografeer voornamelijk paarden- & hondensport, dieren en natuur..

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:58

Zou de 70-300 van Tamron op een Canon EOS 1000D kunnen? :)
en hebben er meer mensen voorbeelden?
Hebben juillie nog een andere lens die een aanrader is? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:49

Het past in ieder geval, horsieslii. Wel opletten dat je een exemplaar voor Canon koopt (en niet voor bijvoorbeeld Nikon of Pentax).

Of die lens een aanrader is... Tsja, hangt van veel zaken af, o.a. wat je gewend bent, hoe kritisch je bent, wat je budget is. Ik zou er niet mee willen fotograferen (maar ik ben verwend), maar jij zou er best heel tevreden over kunnen zijn.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:09

Ik ben nu een kitlensje nog gewend, en mijn budget is niet heel hoog, iets minder dan €200,- verder wil ik hem dan voor paardenfotografie gebruiken, en soms voor andere dieren :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:07

Ik heb een aanbieding gezien van de Tamron lens 18-200.
Nu heb ik ook ergens de Sigma zien staan met hetzelfde zoombereik,
alleen voor een veel hogere prijs. Ik heb een Nikon D40.
Welke van de 2 lenzen zouden jullie me aanraden? Ik weet wel
dat de Sigma een iets betere kwaliteit is, maar is dat ook (bijna) 2 keer de prijs van de Tamron waard?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:00

hey
er is op dit moment een leuke aanbieden van de canon 450 D met de 18--55 en de 70-300 mm
objectiefen

de 18-55 is de standaard lens maar de 70-300mm waar wrodt deze voornamelijk voor gebruikt enz?
en hij staat niet in het topic mt voorbeeldfotos..iemand die deze lens wel heeft?

mijn doelstelling is namelijk vooral fashion, dus het creatiefere zeg maar en ook nog wel portret heb ik dan ook wat aan deze lens of is dit meer een lens voor sport,(dat dacht ik niet toch ? ..) heb namelijk niet echt verstand van verschillende lenzen :o

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:21

Welke merk 70-300?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:49

@Charlotte: Ik heb de CANON EF 70-300/4-5.6 IS USM Ik heb hem nu een jaar en ben er zeker wel tevreden mee. Maar ik heb toch liever een lens met F 2,8 oid. Want zeker als het iets donkerder word vind ik het lastig. Maar ik denk als je net een spiegelreflexcamera koopt dat het zeker fijn is. Althans, dat vond ik ;)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:06

welke lens zouden jullie nemen na de standaard kit lens 18-55

is voor nikon d60
wil wel graag meer zoom eigelijk

wie weet welke te kiezen daarna en welke site ze staan