Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geluksvogel schreef:De 100-300 4.0 is natuurlijk ook nog wel redelijk prijzigIk heb het idee dat je gewoon goed moet kijken wat je vriend ermee wilt doen en hoeveel hij eraan uit wil geven. Alles goed overwegen, het kost een boel geld
Anne. schreef:Ik heb een Nikon D60 en wil graag een leuk lichtsterk objectief om concerten mee te fotograferen. Denk aan f2.8 of lager.
Ik was zelf aan de Nikkor AF-S 35mm f1.4 DX aan het denken. Hebben jullie misschien nog suggesties?
geluksvogel schreef:Tsja dan is het natuurlijk wel een hele fijne lens heZeker als je hem ook nog eens gunstig geprijst kan kopen.. Benieuwd waar hij (of jullie) straks voor kiezen
geluksvogel schreef:Je mag het gerust niet met me eens zijnIk ben het met je eens dat met een 80 of 90mm lens je voornamelijk portretten schiet, klopt. Het gaat er maar net om wat Anne wilt fotograferen. Met een 50mm kun je goede foto's maken, ook incl de band. Met een 35mm zit je al snel met een storende achtergrond omdat je redelijk beperkt bent. De 50mm haalt je onderwerp dan net wat meer naar voren. Als je nou met een 105mm een concert zou fotograferen, oke dat raad ik ook niet aan. Maar portretten lukken daarmee wel beter in mijn ogen dan met een 35mm..
Simoon__ schreef:Ik heb nu een kitlens op mijn Canon EOS 1000D , maar omdat ik vandaag weer echt de zoom miste, denk ik er toch sterk aan een nieuwe lens te kopen..
nu zag ik de volgende op de site van camera nu ;
http://www.cameranu.nl/artikel/77/Sigma ... Canon.html
een Sigma 55-200 / 4.0 - 5..6 DC Canon
Iemand ervaringen?
Tutti_Frutti schreef:Jaa, dat bedoel ik dus
Ik wil wel graag de Autofocus houden
Heeft iemand nog tips welk objectief een goede lens is?
Ik wil graag een 200 mm zoomlens.
Welk merk heeft ook lenzen met autofocus?