[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:54

ismy Ontzettend gave foto, ik ben eigenlijk erg benieuwd naar het verhaal erachter :) De foto heeft een heel interessante sfeer, de belichting is fantastisch en hij raakt me echt op een bijzondere manier. Heel erg knap gedaan!

Ylvy ISO 3200 buiten overdag, dat is inderdaad niet zo best _O- De ruis lijkt me hier met de fantastische TL-verlichting van de Eurostar best mee te vallen, ik had die hoge ISO er echt niet uit afgeleid. Het is meestal wel zo dat je een stuk meer ruis krijgt als je lichtomstandigheden slecht zijn. Het voordeel van je hoge ISO is dat je de beweging heel mooi hebt weten te bevriezen, het resultaat is best geslaagd :)

LinSa Jammer dat je maar zo kort de tijd had in de studio, maar toch fijn dat je even met studiofotografie kon kennismaken :) Erg leuke foto trouwens, het model heeft een heel spontane lach en ik vind de belichting fijn :)

Gub Heel leuke foto, het meisje heeft een erg spontane en interessante blik en de onscherpe achtergrond creëert diepte in het geheel waardoor je aandacht naar het meisje getrokken wordt :) Knap werk!

TeSsZz Heel fijne foto, erg interssante sfeer heb je weten vast te leggen :) Knap werk!

Bumblehorse Heerlijke foto, ik vind hem echt erg gaaf! Indrukwekkend hoe je de blik van de hond hebt vastgelegd, het is of hij recht door je heen kijkt :) Ik lees heel veel emoties in de hond zijn blik, maar vooral het jachtinstinct komt erg mooi naar voren :) Heerlijke foto, mooie DoF ook!

Agossie Erg leuke foto, bijzonder effect zo met dat blauwe licht! :) Lastig licht inderdaad met die verschillende kleurtonen, maar ik vind het wel een interessant effect geven eigenlijk := Daardoor krijg je een mooier onderscheid tussen het koor en de solisten :)

_Kiki_ Wat gaaf gedaan zeg, heel erg actueel ook := Hoe heb je het horloge in het midden zo wazig gekregen?

magda_90 Heerlijke foto, je geeft heel erg knap de liefde tussen merrie en veulen weer :D Het grauwe lijkt best mee te vallen, ik denk dat het net wat rust in je foto brengt. Erg fijne compositie trouwens!

showteam Wat leuk gedaan, het meisje heeft een leuke spontane glimlach en je legt heel mooi de band tussen haar en de hond vast :) Interessante compositie en fijne DoF ook, knap werk!

Jessica_1998 Erg interessante foto, leuk hoe je het schaap hebt vastgelegd :) De compositie zou ik echter iets krapper maken, links kan er nog een stuk af want de nek van het schaap geeft veel 'loze' ruimte, en boven kan er gerust een groot stuk van het storende zeil af :) De rest van het zeil kan je misschien wel gewoon wegwerken, ik denk dat dat je foto een stuk rustiger zou maken :)

Ingvild Best een leuke foto hoor, jammer dat hij niet helemaal scherp lijkt. Heb je deze met een hoge ISO genomen?

CrazyIris Ontzettend gaaf gedaan, waauw :D Mooie DoF, de kleuren zijn erg fijn en de scherpte lijkt helemaal in orde :)

MyHu De achtergrond is inderdaad nogal onrustig, best jammer want voor de rest vind ik het wel een fijne foto :)

Marit Ontzettend gave foto zeg, wat bijzonder!

calice Leuk, het geeft me echt dat gevoel van een onbezorgde kindertijd terug :D Fijne foto!

Iejoorr Interessante foto, erg bijzondere compositie en best gave zwart-witbewerking :)

Hanna_94 Wat ontzettend gaaf, je bent er echt in geslaagd de hond in volle beweging vast te leggen, met al zijn enthousiasme en schattigheid :D Erg knap gedaan hoor, mooie DoF ook!

Murthul Grappige en interessante foto, ging de man echt het water in met de zeehonden?

Verosjaak Erg gaaf gedaan, heel interessant door de herhalende elementen en door de onscherpe voorgrond creëer je echt diepte :)

Cioccolato Heel erg fijne foto, je hebt mooie warme kleuren en het paard is heel netjes scherp :) De bijzondere lucht creëert een apart sfeertje. Je hebt de blik van het paard ook heel knap weten vast te leggen, ik word als kijker echt in de foto gezogen :)

JewEmm Erg gave foto, je hebt het oog heel knap vastgelegd en je DoF is erg fijn :)

Deetjeeuh Mmm, je inzending ziet er heel lekker uit := Leuk gedaan, maar ik vind de andere objecten op de tafel een beetje rommeilig ogen.

Suuszels Ach wat ongelofelijk schattig, heb je daar nou een mini-potje Nutella? :D Knap gedaan, je bent er echt in geslaagd een originele foto te maken met veel gevoel in :)

MZorro Enorm gave foto, de heftige emoties van het kindje en de kalmte die de hond uitstraalt vormen een heel mooi contrast, een beetje of de hond een veilige haven voor het kindje probeert te zijn. De foto weet me in elk geval wel te raken, fijne nabewerking ook!

tesseke Erg gave en bijzondere foto, heel erg knap gedaan en verrassend hoe je de druppel gebruikt om de structuur van de bloem scherp te krijgen :D

Robin_Rikkie Fijne foto, je weet de beweging echt heel mooi scherp te krijgen en te bevriezen :D

Jolijnn Erg bijzondere foto, ontzettend leuk concept en ik vind het resultaat heel geslaagd :)

MarijeR Erg verrassend dat je de vogel in volle vlucht zo dichtbij hebt kunnen halen en zo scherp hebt kunnen krijgen, ik vind het resultaat echt gaaf :j

ponyaddicted Bijzondere foto, de hond heeft een erg interessante blik :) Jammer dat de foto niet helemaal scherp lijkt!

cathyenbeau Wat een ontzettend gave effecten zie je daar terug in de lucht, erg verrassende foto :D

Kanzi Ontzettend grappige foto, heel erg spontaan en ik moest er echt oprecht door lachen :D Knap gedaan!

Lipydo Hoe blijf je het toch doen, je portretten zijn echt stuk voor stuk retegaaf! :D Erg leuk concept en fijne compositie, je weet een heel bijzondere sfeer vast te leggen en je hebt inderdaad een heel bijzondere en leuke stijl!

Fellow Leuke foto, er zit veel emotie in de blik van het model vervat en je maakt er echt iets interessant van! :) Leuke DoF ook!

iiSunshine Ik vind je compositie erg druk ogen doordat 99% van je beeld kat is, een close-up kan heel interessant zijn maar ik denk dat het enorm belangrijk is om 'balans' in je compositie te brengen.

KimdeGroot94 Erg interessante foto, ik moet direct denken aan een eenzame oude visser als ik je foto zie :) Ik denk eigenlijk dat een zwart-witbewerking echt niet zou misstaan eigenlijk :=

Elke_ Erg interessante foto, heel gave compositie en je nabewerking voegt een heel bijzondere sfeer toe :) Knap werk!

Revanches Wat een leuk en spontaan portret, gave kleuren ook! Knap werk!

Niece Ik heb vooral de indruk dat het muisje helemaal wegvalt tegen de achtergrond, een achtergrond in een meer contrasterende kleur was veel interessanter geweest :)

caaramel Je foto is gewoon ontzettend gaaf, wat een heerlijke sfeer! :D

WiancaR Leuk gedaan, erg spontane foto en de liefde spat er echt af :)

joeluna Erg gave foto zeg, waar is dat genomen?

Week 14

KimdeGroot94 Erg leuke foto, knappe compositie en erg gave sfeer met de zee op de achtergrond ;)

SuperLiesje Je week 13 vind ik best leuk, een beetje jammer van de omheining op de achtergrond. Week 14 vind ik dan weer erg gaaf, interessant sfeertje!

Asselruiter Wat een schattig dropje! Heel erg lieve en fijne foto :)

Mariett Wat bijzonder zeg, heel erg gaaf dat je deze hebt kunnen fotograferen! :D

Bellatrix Ontzettend gave foto, heel bijzondere sfeer en een erg fijne nabewerking!

S_imonee Heel erg lieve foto :) Maar ik vind het een beetje jammer dat het paardje schaduw op zijn hoofd heeft en dat het gezicht van het meisje er niet opstaat.

horserider22 Leuke foto, het hondje heeft een heel bijzondere blik :) De kwaliteit lijkt toch best mee te vallen?

louiisaa Wat een ontzettend gave foto! Je hebt de blik van de kat erg mooi vastgelegd :) Fijne DoF ook!

Verosjaak Leuk panorama zeg :) Het was toch de moeite waard om ervoor uit te stappen ;)

HeavensLove Erg interessante foto, leuk gedaan!

hilly200 Ontzettend gave foto, het lijkt of hij zo uit mijn scherm kan springen :D Erg bijzonder sfeertje!

k_m Erg leuk gedaan, ik vind het een heel sterke foto!

----------

Reacties

Racheel Bedankt! Het was een werkgerelateerd uitstapje hoor, ik was samen met 2 collega's uitgenodigd om te spreken op een conferentie naar aanleiding van onze tweede prijs in een wedstrijd :D Ik heb niet zoveel van de omgeving kunnen zien maar het was wel een heel interessante trip! (Ja, ik heb echt een heel leuke job := )

Brechtjee Ik zou je toch aanraden om het beeldscherm even te calibreren dan :) Het mijne is normaal gezien wel goed gecalibreerd en de kleuren lijken me toch lichtjes storend

taarss Bedankt voor de feedback, ik zie wel wat je bedoelt :)

binky Ik dacht ook dat iedereen elkaar in het ootje aan het nemen was _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:55

Bedankt beiden voor de feedback!

Ben het helemaal met jullie eens, helaas door de haast hem niet fatsoenlijk kunnen nabewerken en dus helaas een wat mindere foto...

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:01

Hè hè, ik ben eindelijk door de feedback geraakt! Het heeft me bloed, zweet en tranen gekost :') Waarom post iedereen toch op maandag?

Anyway, hier is mijn week 14 :D Opnieuw een foto genomen in een treinstation, London St. Pancras deze keer :)

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:29

Eline91 ; Elke_ Erg interessante foto, heel gave compositie en je nabewerking voegt een heel bijzondere sfeer toe Eline91 voelt groot jolijt Knap werk!

Bedankt voor je feedback, leuk :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:19

Bedankt voor de feedback!
Wat leuk dat jullie hem allemaal geslaagd vind, erg fijn!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:23

Eline91 schreef:
ismy Ontzettend gave foto, ik ben eigenlijk erg benieuwd naar het verhaal erachter :) De foto heeft een heel interessante sfeer, de belichting is fantastisch en hij raakt me echt op een bijzondere manier. Heel erg knap gedaan!

Wauw dat is een groot compliment bedankt! De foto is in Nepal gemaakt (een van de armste landen in Azië, waar ik mee was als fotograaf en journalist/verslaggever). De cameraman, begeleider van de stichting en ik wilden graag meer cultuur in beeld. We waren in een dorp met plaggehutjes en fietsten verder richting de jungle tot dat onze ogen stopten bij het ergst uitziende huisje van het dorp: https://www.flickr.com/photos/115177463 ... 001250341/
We schrokken ons werkelijk waar rot. De man kon geen engels spreken maar maakte met handen en voeten duidelijk dat hij een ongeluk had gehad in de jungle tijdens zijn werk en sinds dien niks meer kan. Dit kind was bij hem (vermoedelijk familie), en pakte de laatste boontjes die daar nog op tafel lagen. Ook met hem konden we niet praten.

Een week later hadden we hele heftige regenbuien gehad en moest ik alleen maar denken aan deze man in het arme lekke hutje. Samen met twee cameramannen en de eigenaar van het hotel als tolk zijn we toen terug gegaan naar hem en hebben we hem geïnterviewd. Ik ben nou bezig om alles van engels naar nederlands te vertalen en een verhaal over hem te schrijven. Dit wil ik later toelichten in mijn blog: http://www.froukjewilming.com .

Het interview vond ik zo heftig dat de cameramannen en ik zelf ons hele portemonnee leeg hebben gehaald en al ons geld aan hem hebben gegeven wat we bij ons hadden. Ik hoop dat hij zijn laatste wens nog in vervulling kan brengen en dat is iets achterlaten voor zijn vrouw, zodat zij nog een beetje fatsoenlijk in leven kan blijven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:27

Ik voel mij zo schuldig naar jullie toe, de bijlees komt er gestaag maar doordat ik plotseling moet werken, moet ik het weer wat uitstellen, dito met de statjes. -O- Ik hoop dit weekend echt de inhaalslag te kunnen doen. :j

I.i.g. alvast mijn week 14, zodat ik het door de drukte niet vergeet:

Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:44

Eline91 schreef:
MZorro Enorm gave foto, de heftige emoties van het kindje en de kalmte die de hond uitstraalt vormen een heel mooi contrast, een beetje of de hond een veilige haven voor het kindje probeert te zijn. De foto weet me in elk geval wel te raken, fijne nabewerking ook!

Heel erg bedankt voor de leuke feedback! Ik vind de foto eigenlijk ook een hele mooie sfeer hebben ^^

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:52

Thx voor fb *\o/*

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:54

Eline91 schreef:
Suuszels Ach wat ongelofelijk schattig, heb je daar nou een mini-potje Nutella? :D Knap gedaan, je bent er echt in geslaagd een originele foto te maken met veel gevoel in :)

Thanks, die was nog van de AH mini's.. Zijn ze toch nog ergens goed voor :9

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:54

Feedback pag 176 week 14
horserider; ik vind de hond wel echt heel schattig maar verder kan ik er niet zo veel over zeggen. Wel mooi zijn hoogte gekozen .
louiisaa; Intense blik, maar ik zou hem er dan wel graag helemaal op willen zien.
NESCAFE; heel gaaf! Mooie kleuren etc, nix op aan te merken
Verosjaak; Hele gave lucht zeg!!! alsof de wolken een trechter zijn.
HeavensLove; Mooie kat, niks op aan te merken. Mooi scherp.
hilly200; Wat een heerlijke blik. Ik heb dat ook wel es geprobeerd bij mijn hond. maar die kwam dan of naar me toe of likte mijn lens.. :S
K_m; mooie reclame foto.. past mooi bij elkaar . niets op aan te merken.

pag 177
Eline91 ; Mooi moment, merken de mensen niet dat je foto's van ze maakt op straat? ff iets anders; mag dat eigenlijk zomaar? hihi ;)
Magda_90; heel vrolijk. Zou zo in een magazine kunnen zeg. Heldere kleuren, goede keuze voor welke in het midden. Erg goed gelukt!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 05:39

Bedankt voor de feedback Eline91 :D

Eline91 schreef:
Verosjaak Leuk panorama zeg :) Het was toch de moeite waard om ervoor uit te stappen ;)

Enne uitstappen, ik ben niet gek :P hahaha. Auto stil, raampje (elektrisch) naar beneden en fotograferen maar :P .

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 06:09

@eline91, interessante blik heb je gevangen. Ik vind het een mooie foto waarin de emotie van het meisje goed zichtbaar is. Ik zou hem alleen langwerpig hebben gemaakt, nu is er eigenlijk niet zoveel te zien aan de linkerkant van de foto. alles gebeurt rechts :)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:35

Na een heleboel mislukte foto's te hebben gemaakt toch maar voor deze gekozen.
Week 14
Afbeelding

Vanavond zal ik de foto's van anderen even voorzien van feedback!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:38

Anouska15 schreef:
Week 14
[ Afbeelding ]

Mooie kleuren, maar het voorste stuk loopt schreef waar ik toch naar blijf kijken. Terwijl de horizon wel recht is. Interessant :)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:40

_Elke schreef:
Anouska15 schreef:
Week 14
[ Afbeelding ]

Mooie kleuren, maar het voorste stuk loopt schreef waar ik toch naar blijf kijken. Terwijl de horizon wel recht is. Interessant :)

Ja klopt, had hem eerst bijgesneden zodat je dat niet zag, maar dan wordt het een hele rare foto op de een of andere manier

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:26

magda_90 Wat een lieve en schattige foto's! Ik vind het een erg leuk drieluik, lekker vrolijk :D

Anouska15 Heerlijke foto, wat een gave kleuren in de lucht! Knap gedaan :)

--------------

ismy Op de één of andere manier ben je erin geslaagd al die bijzondere emoties in een enkel beeld te verwerken, ik vind het echt ontzettend knap gedaan :D

_Elke Bedankt voor de feedback! Als mensen het merken lach ik vriendelijk en bedank ik hen, als ze me aanspreken leg ik gewoon uit dat ik een hobby-project rond straatfotografie doe :) Sommige mensen kan je vanaf heel korte afstand fotograferen zonder dat ze er iets van merken, vaak zijn deze mensen (zoals dit meisje) helemaal in gedachten verzonken of met iets anders bezig. Anderen hebben er een ingebouwde detector voor en geven heel duidelijk aan het niet leuk te vinden, verontschuldig ik me en laat ik hen gerust. Af en toe zijn er ook mensen die het juist wel leuk vinden en speciaal voor de foto blijven staan :)
Wat de wet betreft: Ik heb onderaan deze post een stukje geschreven over de wet in België en Nederland :) Deze foto is echter genomen in de UK, waar de regels een stuk minder streng zijn. Het komt erop neer dat je daar de privacy niet mag schenden maar verder niet verplicht bent om toestemming te vragen voor het publiceren van foto's.

NESCAFE Bedankt voor je feedback!

Fotograferen van vreemden
Ik krijg af en toe de vraag of het wel legaal is om portretten te maken van vreemden, ik heb me daarover geïnformeerd voor ik dit project startte en misschien is het wel handig om daar even op in te gaan.
In België en Nederland mag je op openbare plaatsen foto's van mensen nemen voor persoonlijk gebruik zonder toestemming van de afgebeeldde personen. Het publiceren van deze foto's zonder toestemming is echter niet toegestaan als de geportretteerde redelijk belang zou kunnen hebben om zich daartegen te verzetten.
Zaken die zulk redelijk belang doen vermoeden zijn bijvoorbeeld:
  • Inbreuk op de privacy - afhankelijk van de mate van intimiteit van het portret en of deze wel of niet op een openbare plek is genomen.
  • Schending van het imago - foto's die mogelijk compromitterend kunnen zijn, gebruik van de foto's voor doeleinden waarmee de afgebeelde niet geassocieerd wenst te worden (bijvoorbeeld in een reportage over obesitas, ...)
  • Commerciële belangen - als de foto's de commerciële belangen van de geportretteerde kunnen schaden
Als je de foto's voor commerciële doeleinden wil gebruiken (verkopen, reclame,...) moet je echter altijd toestemmig hebben van de geportretteerden. Ook het fotograferen van militaire installaties is in geen geval toegestaan.
Ik let er erg op geen compromitterende foto's te nemen, geen intieme momenten of intense emoties vast te leggen en enkel op openbare plaatsen te fotograferen. Als mensen aangeven dat ze het niet leuk vinden om gefotografeerd te worden gebruik ik deze foto's ook niet. En als een geportretteerde zich tegen de publicate verzet ben ik verplicht de foto onmiddellijk te verwijderen.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:18

Handige verduidelijking Eline! Dank je wel daarvoor.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 16:48

Dank je wel, duidelijk ja

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:09

Week 14

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:10

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:21

Zeker niet mijn beste foto. Maar deze week echt geen tijd om een foto te maken, deze is van niet zo lang geleden. Afgelopen Dinsdag deze knapperd in moeten laten slapen. 13,5 jaar geworden. Omdat het een emotionele week is en er veel is blijven liggen kom ik deze week ook niet aan fotografie toe.
Week 14
Afbeelding

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:43

Mijn week 14, het centrum van Nieuwegein.

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:06

sterkte Ash_ :(

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 08:00

Veel sterkte Ash_! :(