Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Tomaatje schreef:Courses schreef:Zijn de 7D's al zo ver in prijs gezakt ja? Dan is 't nog wel een optie inderdaad. Anders is een budget van 500 euro vrij 'laag' zeg maarZodoende dat ik dat zei.
Ik kan nu een 7D body only kopen voor 475€, vandaar mijn vraag. Voordeel van de 750D is dan de hogere ISO, hogere megapixels en te koop met nieuwe standaard kit lens. Voordeel van de 7D is een betere camera en watervast.
In hoeverre ga ik die hogere ISO echt nodig hebben bij binnenbaken? Of krijg je dan toch teveel ruis?
Courses schreef:Tja, betere camera. Ik zou lekker investeren in glaswerk alsnog dus in dat opzichtIk vind een grotere body zelf erg fijn dus dat zou mijn eerste keuze zijn maar ik vind de 7D altijd het 'net niet FF' van Canon en zodoende niet echt een grote fan van die body. Maar hey, als 'ie heeft wat je zoekt en binnen je budget valt
ikke schreef:Courses schreef:Tja, betere camera. Ik zou lekker investeren in glaswerk alsnog dus in dat opzichtIk vind een grotere body zelf erg fijn dus dat zou mijn eerste keuze zijn maar ik vind de 7D altijd het 'net niet FF' van Canon en zodoende niet echt een grote fan van die body. Maar hey, als 'ie heeft wat je zoekt en binnen je budget valt
Ehm, de 7D is geen FF en heeft die pretenties ook niet. Daarnaast was het na de 1Dx de snelste camera. Als je dat wanna-bee wil noemen, best.........
Courses schreef:ikke schreef:Ehm, de 7D is geen FF en heeft die pretenties ook niet. Daarnaast was het na de 1Dx de snelste camera. Als je dat wanna-bee wil noemen, best.........
Dat zeg ik tochDe net niet 'FF'. Hij wil graag FF zijn maar is het niet. Geen body waar ik op zou kiezen gezien ik studio schiet en niks heb aan een body die voor sport gemaakt is. Lezen is een vak.
ikke schreef:Nee, jij zegt dat de 7D een ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet FF is. Dat is niet zo. De 7D is met een bepaalt doel gemaakt (snelheid) en dat dat niet jouw doel is, maakt het niet gelijk een wanna-bee FF body.........
Courses schreef:Tja, betere camera. Ik zou lekker investeren in glaswerk alsnog dus in dat opzichtIk vind een grotere body zelf erg fijn dus dat zou mijn eerste keuze zijn maar ik vind de 7D altijd het 'net niet FF' van Canon en zodoende niet echt een grote fan van die body. Maar hey, als 'ie heeft wat je zoekt en binnen je budget valt
Willeke_ schreef:Hallo! Ik ben aan het oriënteren op een fijne spiegelreflexcamera. Ik ben beginner. Wie helpt me op weg? Ik weet nog niet waar ik op moet letten en wat een fijn beginnerssetje (tweedehands?) is.
ikke schreef:Willeke_ schreef:Hallo! Ik ben aan het oriënteren op een fijne spiegelreflexcamera. Ik ben beginner. Wie helpt me op weg? Ik weet nog niet waar ik op moet letten en wat een fijn beginnerssetje (tweedehands?) is.
Canon heeft wat leuke acties op dit moment, ook op de 750/760D serie. Prima camera om mee te beginnen zonder gelijk vast e lopen als je er wat handiger mee wordt.
Lietje_1991 schreef:Misschien dat jullie kunnen heplenVan het weekend besloten een spiegelreflexcamera te kopen.
Nu hadden we een leuke aanbieding bij de Mediamartk gezien, daar omadvies gevraagd en nu twijfelen we er tussen 4...
Canon EOS 1200D DZK (wat dat ook inhoud) met EF-S 18-55mm f3 5-5.6 III en EF 75-300 3.5-5.6 III
Canon 700D met 18-55 stm (meer info stond niet op het kaartje)
Nikon D3200 VR II met 18-55mm f/3.5-5.6G VE II
Nikon D5200 met 15-55mm VR (F 3.5-5.6)
We vonden de Nikon eigenlijk net wat te klein voor onze handen, maar is wel fijner kwa gewicht.
De reden voor de 1200D, de 2 lenzen, maar vergeleken de Nikon valt de lichtsterkte (als ik het goed onthouden heb) van de Canon tegen. Bij de Nikon missen we echter een zoomlens en dan zou stabilisatie erg fijn zijn voor mijn vriend.
Owh en bij de Nikon zit ook nog een cursus dag, wat voor ons als leken toch wel fijn zou zijn. Andere goede cursus staan wij ook voor open.
Als laatste, we willen voornamelijk mooeie vakantie foto's maken. Komende vakantie naar Schotland, dus veel mooie natuur
Ik sta open voor alle goede adviezen
Bagheera_206 schreef:De Canon 1200D en Nikon D3200 zijn de instapmodellen. De Canon 700D en Nikon D5200 zitten er net 1 segment boven.
Die lenscombi die bij de Canon zit zou ik je niet willen adviseren. Zou er gewoon de 18-55mm en 55-250mm bij doen dan.
Lietje_1991 schreef:De 7D word mij iets te duur, vind de 760 al prijzigstraks maar even verder rondsnuffelen
Bagheera_206 schreef:De Canon 1200D en Nikon D3200 zijn de instapmodellen. De Canon 700D en Nikon D5200 zitten er net 1 segment boven.
Die lenscombi die bij de Canon zit zou ik je niet willen adviseren. Zou er gewoon de 18-55mm en 55-250mm bij doen dan.
Dat van de lenzen viel mijn ook pas op toen ik dat nericht aan het typen was![]()
Maar voor een andere lens, ben ik dan gebonden aan Canon of Nikon lenzen, of zijn er ook andere merk lenzen die goed zijn??
Ghostattack schreef:Ikke, je verkoopt je 70-200? Waarom? ! Nu wil ik hem