Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Art_Ificious schreef:Even een recente foto van mij.
Origineel formaat
http://i65.tinypic.com/wqx9qc.jpg
Webformaat
[ [url=m/CYyx0v.png]Afbeelding[/url] ]
Gegevens
[ [url=m/BNEGMD.png]Afbeelding[/url] ]
Edit: ik hoop dat jullie ze zien want ik zie mijn eigen.foto's niet indien via boktupload geüpload.
Janinevv schreef:Heeft iemand tips voor zwarte paarden fotograferen? Ik stel volgens mij niet goed in want het paard word erg donker je ziet amper details en de ogen ook amper.
Ik ben nog een beginner en nog 1 vraag wat zijn goeie instellingen voor fotograferen met sneeuw?
Zodat het sneeuw niet blauw word..
Ik fotografeer met een canon eos 700D en kitlens.
Femke schreef:Art_Ificious schreef:Even een recente foto van mij.
Origineel formaat
http://i65.tinypic.com/wqx9qc.jpg
Webformaat
[ [url=m/CYyx0v.png]Afbeelding[/url] ]
Gegevens
[ [url=m/BNEGMD.png]Afbeelding[/url] ]
Edit: ik hoop dat jullie ze zien want ik zie mijn eigen.foto's niet indien via boktupload geüpload.
Deze foto is niet ideaal scherp.
Ik verwacht dat je een wat snellere sluitertijd had moeten kiezen voor totale bevriezing van de hond.
Het is lastig inschatten, maar als ik zo naar de grond kijk (die stil staat), dan lijkt de scherpte hier net áchter de hond te liggen.
Voor je camera/lens is het extra moeilijk om een klein onderwerp dat snel recht op je af komt rennen te fotograferen. Voor sommige body's en lenzen gaat dat gewoon te snel. Hij zal dan bij de meeste foto's de hond niet kunnen volgen, waardoor de hond al vóór de scherpte uit is gesprongen op het moment dat je de foto maakt.
annikeee19 schreef:Hoi allemaal,
Ik zit te denken aan een nieuwe camera. Ik ben nu wat meer ervaren en heb nu de canon 100d.
Weten jullie misschien een goeie opvolger ?
Groetjes Annike
Pinici schreef:Hoi! Ik ben gevraagd om te fotograferen op een schoolfeest. Ik fotografeer altijd met natuurlijk licht, vaak buiten (met paarden) en portretfoto's van mensen maak ik ook binnen, maar dan ook met natuurlijk licht en een reflectiescherm. Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben voor flitsers of ander materiaal wat handig is als je binnen foto's gaat maken op zo'n feest. Het is totaal donker binnen en er is verlichting in allerlei kleuren, zoals meestal op zo'n schoolfeest is. Ik denk dat ik met de D300 of D7000 ga fotograferen, met 50mm 1.8, 18-70mm 3,5-4,5 of 18-135mm 3,5-5.6 lens. Welke lens raden jullie aan en zou ik nog een extra flitser moeten aanschaffen of zou de ingebouwde flitser in de camera genoeg zijn en ook prima voor simpele foto's van de personen op het feest? Er hoeft geen sfeer vastgelegd te worden, echt simpel de gezichten van de personen die het naar hun zin hebben en een leuke foto willen als herinnering.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken
terrabeertje schreef:
Janinevv schreef:Hoe hebben jullie eigenlijk ervaring opgedaan? Cursus online of wat anders?
Weet niet of online curcussen wat zijn?