Hier nog een flauw filmpje van DigitalRev over de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM:
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:Ik ben even opzoek naar 'advies'
Ik heb onderhand bijna het geld bij elkaar voor m'n 70-200, maar nu wil ik graag m'n 55-250IS verkopen. De lens zelf is vorig jaar begin zomer aangeschaft bij FotoVideoboom, en heb de orginele doos hier ook nog. Tevens zit er een zonnekap bij en de lens is verder in prima staat, zitten zelfs amper gebruikerssporen op.
Wat kan ik hier nog voor krijgen?
Bagheera_206 schreef:@NonaWen: Volgens mij is de Nikkor 17-55mm beter dan de Canon 17-55mm. Laat jij nu net Nikonian zijn.Die Nikkor kost geloof ik wel 1200 euro en die Canon kost "maar" 850 euro.
Die van Nikkor valt toch in de professionele serie? Die Canon namelijk niet. Bij Canon is het wel een van de betere standaardzooms die er is te verkrijgen voor een cropcamera. Ben er nog steeds super tevreden mee!
Bagheera_206 schreef:@Courses: Welke van de 5 gaat het worden en waarom?#nieuwsgierig Sanne_ gaat volgens mij een f/4.0L IS halen vandaag!
Courses schreef:Bagheera_206 schreef:@Courses: Welke van de 5 gaat het worden en waarom?#nieuwsgierig Sanne_ gaat volgens mij een f/4.0L IS halen vandaag!
De 70-200 F4.0 non IS. Ik denk niet dat ik de IS momenteel heel erg ga missen ( van mijn 55-250 gezien en verhalen + voorbeelden via internet etc ) en ik eerst even de lens wil gaan verkennen voordat ik de 2.8 pak ( en die veeeel duurder is ). Het is niet dat ik niet WIL investeren in m'n lenzen en apparatuur, maar ik kan 't gewoon niet( Paard, mobiel, school, vriend blah blah kost veel geld ) dus ik heb nu bijna het geld voor m'n 70-200 bij elkaar, en dan heb ik al heel wat meer lens dan dat ik momenteel aan m'n 55-250 heb
_Sanne schreef:Bagheera_206 schreef:@Courses: Welke van de 5 gaat het worden en waarom?#nieuwsgierig Sanne_ gaat volgens mij een f/4.0L IS halen vandaag!
Leer type![]()
Maar heb hem hoor!
Courses schreef:Bagheera_206 schreef:@Courses: Welke van de 5 gaat het worden en waarom?#nieuwsgierig Sanne_ gaat volgens mij een f/4.0L IS halen vandaag!
De 70-200 F4.0 non IS. Ik denk niet dat ik de IS momenteel heel erg ga missen ( van mijn 55-250 gezien en verhalen + voorbeelden via internet etc ) en ik eerst even de lens wil gaan verkennen voordat ik de 2.8 pak ( en die veeeel duurder is ). Het is niet dat ik niet WIL investeren in m'n lenzen en apparatuur, maar ik kan 't gewoon niet( Paard, mobiel, school, vriend blah blah kost veel geld ) dus ik heb nu bijna het geld voor m'n 70-200 bij elkaar, en dan heb ik al heel wat meer lens dan dat ik momenteel aan m'n 55-250 heb
Bagheera_206 schreef:Tja je moet er wat voor over hebben om even die lens op je body uit te proberen...Kost idd wel paar tientjes aan bezine ritje op en neer naar het land onder de grote rivieren.
Die lens die ik van HLPhoto heb overgenomen heb ik ook even getest op mijn body voor ik hem overkocht.