[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:46

Feedback week 14 pagina 175
- Kim de groot; Hele mooie foto, voor het zeurderige zit de staart net niet mooi. Maar verder nix op aan te merken. Horizon mooi recht, leuke plek voor het paard en dat je ook nog mooi uitzicht hebt.
- Superliesje; Ik heb het idee dat hij niet helemaal recht is? Verder wel mooie foto, leuk met die fiets :)
- Asselruiter; super lief lammetje maar ik vind de kleuren een beetje flets. Verder denk ik dat hij nog meer sprekender zou zijn als jij zelf nog lager zou zitten.
- Mariett; Ik zag de vogel in het begin helemaal niet!!! haha Heel mooi scherp!!
- Bellatrix; Mooi, niets op aan te merken.
- S_imonee; Heel mooie de emotie neergezet..

Volgende pagina weer verder :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:38

taarss schreef:
Heavenslove: Erg mooie foto! Blik in het paard de ogen is heel sprekend en vind de kleuren erg mooi. Heb je op deze foto een action gebruikt of iets?

Ik heb zelf enkele effecten toegevoegd :)
Ik werk met lagen in photoshop ;) kleurlaag, kleurbalans, contrast en helderheid, lenscorrectie (vignettering)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:03

week 14
Afbeelding

helaas weer veel kwaliteitsverlies

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:35

Feedback week 14

KimdeGroot94; leuke foto, jammer van de start van het paard maar daar kan je ook weinig aan doen.

SuperLiesje; wauw, wat een ave foto met een fijne sfeer zeg! Hij lijkt alleen niet helemaal recht? Ik vind de fiets erg leuk erbij op de foto.

Asselruiter; leuke foto en compositie. Ik vind hem alleen wat grauwig ogen.

Mariett; wat een indrukwekkende vogel, erg mooi! Jammer van die tak die onscherp door het beeld loopt, is voor mij een beetje afleidend.

Bellatrix; mooie blik heb je vastgelegd zeg! Ik denk dat ik net een stukje meer van de borst had willen zien, dan had ik de foto echt af gevonden.

S_imonee; wat een prachtig plaatje heb je kunnen maken voor zo’n shoot. Vind de uitdrukking van de pony en het meisje erg mooi. Ik had alleen iets meer, of juist minder, ruimte willen zien aan de onderkant.

Horserider22; wat een lieve foto! Ik vind het standpunt dat je hebt genomen erg leuk. Hij oogt alleen een beetje flets en donker op mijn scherm.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:37

Paard galoppeerde nogal hard. :') Had weinig tijd. _O-

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:09

:D Week 14
snel gemaakt :') kat van de buren
Afbeelding
*\o/*

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:35

Bellatrix: Ben ik wel met je eens wat de feedback betreft. Het is alleen het verhaal erachter dat ik hem daardoor zo bijzonder vind. Anders was het niet eens een potw geworden ;)

Mariett: Ah oke! Ik vind hem er wel op lijken. (Voor zover ik hem heb gezien op het nieuws) Leuk dat je hem vast hebt kunnen leggen!

_Elke; Bedankt! Het was ook een bijzondere shoot.

horserider22: Mooie foto! Is het al een oudje? Of niet?

_kiki_: Bedankt voor je feedback. Ben het met je eens wat de feedback betreft.

Louiissaa: Leuke foto van de kat!

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:47

S_imonee schreef:
ponyaddicted
Mooie foto! Hoezo waarschijnlijk de laatste keer als ik vragen mag? :oo

Dankje :)
Nogal eigenwijs beestje, die eigenlijk altijd boos is op camera's en ik denk niet dat daar ooit nog verandering in zal komen haha

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:12

ponyaddicted schreef:
S_imonee schreef:
ponyaddicted
Mooie foto! Hoezo waarschijnlijk de laatste keer als ik vragen mag? :oo

Dankje :)
Nogal eigenwijs beestje, die eigenlijk altijd boos is op camera's en ik denk niet dat daar ooit nog verandering in zal komen haha

Oh het is minder erg dan dat ik het las, dacht dat ie misschien wel ingeslapen werd of zo, van daar de vraag haha.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:47

Het werd ineens helemaal zwart buiten en daarna kwam de zon weer. Toch maar even een poging gewaagd het dramatische licht tijdens de storm vast te leggen met een drieluik.

Week 14:

Afbeelding

Vanwege de breedte past hij niet op bokt maar hier staat de grotere versie.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:48

S_imonee schreef:

Dat valt mee. Het hondje is net 7 jaar oud(kan natuurlijk jonger :j ).

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:13

Ik zag weer prachtige foto's voorbij komen van week 13. En uiteraard ook iedereen bedankt voor de feedback.

Ik ga het deze week in elk geval ook weer bijhouden:

KimdeGroot94 Wat een prachtige mooie zachte kleuren. Ik vind het ook altijd mooi als je een stuk strand uitzoekt dat niet helemaal kapotgelopen is.
Superliesje Wel een bijzonder gebouw en eigenlijk maar twee kleuren. De fiets ernaast vind ik wat toevoegen aan de compositie. Ik heb alleen het idee dat hij iets scherper zou kunnen zijn. Ook staat hij net niet helemaal recht.
Joeluna Goed actiemoment. Je zou de foto van een wat lager standpunt kunnen nemen en het paard iets groter in beeld kunnen brengen. Dat zou denk ik wel een sterkere compositie maken.
Asselruiter Schattig! Mooie foto.
Mariet Prachtig weer, ben elke keer weer een beetje jaloers op je mooie vogel foto's.
Bellatrix "Een sterke compositie zo en het paard springt er mooi uit. Misschien nog het zwart onder zijn keel iets lichter maken maar mooie plaat!
S_imone "De blik van het paard springt er echt uit. Lijkt mij heel moeilijk een afscheidsshoot. Het touwtje zou ik nog wegwerken.
Horserider22 Wat goed dat je de hond precies in de lens hebt kijken. Hij kijkt je nu echt aan. Wel heb je in erg vlak licht gefotografeerd waardoor hij wat weinig contrast heeft.
louiisaa Mooie kat en mooie zachte kleuren in de foto. Nette foto.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:52

horserider22 schreef:
S_imonee schreef:

Dat valt mee. Het hondje is net 7 jaar oud(kan natuurlijk jonger :j ).

Ik zie hem nu ook anders. Kan best zijn dat het scherm wat ik net had niet helemaal goed is. Leek net of hij wat grijzige haartjes had hihi.

Nescafé:
Mooi vastgelegd! Krijg er echt een herfstgevoel van... oh nee, dat had ik al :')
Bedankt voor je feedback. Ik vond het ook moeilijk.. vooral omdat ik zelf ook al mijn maatje in moest laten slapen, maar kon toen helaas geen afscheid nemen de dag van te voren. Ik vind het fijn dat ik voor de beide meiden nog mooie foto's heb kunnen maken :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:41

Feedback

Wk 13
Agossie: Je foto is qua horizon goed zo. Als je binnen fotografeert waar een hoek is (waardoor het altijd scheef lijkt) kijk dan naar de verticale punten. Zijn deze kaarsrecht, dan zit je goed en zo te zien staan ze kaarsrecht :) . Verder mooie sfeervolle foto.

Kiki:: leuk bedacht en mooi uitgevoerd!

Magda_90: Hele zoete foto, misschien zie je geen zon, maar echt grauw vind ik het ook niet.

Marit: Mooie foto!

Iejoor: Ik snap niet zo goed waar ik naar kijk en wat het verhaal is wat je probeert te vertellen. Desondanks wel een sterke foto en doordat je je die dingen afvraagt blijf je er wel naar kijken.

Hanna_94: Hahaha, hier heb k hard om moeten lachen, wat een pretbekkie. Mooie belichting, kleur en scherpte. Goed vastgelegd.

tesseke: Mooi, cool hoe de druppel als een vergrootglas werkt. Mooi gedaan zo.

cathyenbeua: De foto is hier echt veel te verzadigd. Persoonlijk vind ik dat niet mooi.

Kanzi: Hahaha briljant, heb hier hard om moeten lachen, zo schattig. Hele mooie foto.

Revanches: mooi foto!

WK 14

SuperLiesje: Is het de kathedraal of de toren van Pisa :') . Hij staat nogal scheef :)

Mariett: Mooi! Love wildlife. Goed vastgelegd.

NESCAFE: Prachtige foto's weer en sfeervolle drieluik. Mooi hoe je de juiste foto's bij elkaar weet te plaatsen en hoe je van (voor een ander oninteressante onderwerpen) zo mooi gevoels foto's weet te schieten.

Mijn week 14
Gisteren vlak na de storm zat ik in de auto naar de manege toen ik besloot de auto even aan de kant te zetten en deze telefoonpanorama te maken. Qua technische kanten natuurlijk ruk, maar een adembenemend beeld (in het echt nog intenser en ik vind het jammer dat die in PSP er echt uitziet zoals het hoort en na het opslaan de kleuren weer vlak zijn. :( ).

Afbeelding

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 08:04

Haha ik ben het echt helemaal met iedereen eens! Maar krijg m niet goed recht op mn telefoon, dus toch maar zo geplaatst :) Foto is overigens ook gemaakt met mn telefoon en ge-upload met bokt dus het klopt absoluut dat hij scherpte mist. Baal nog steeds dat ik mn camera thuis gelaten had!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:44

Hhahahaha het is natuurlijk 1 april _/-\o_ , dacht oprecht dat jullie hier met zijn alle mij in het ooitje namen :') of dat er een nieuwe lettertype was geïntroduceerd door ponnyaddicted {daarbij zag ik het voor het eerst} :o

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:24

Hahaha dat dacht ik dus ook wel leuk !!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:32

NESCAFE schreef:
Het werd ineens helemaal zwart buiten en daarna kwam de zon weer. Toch maar even een poging gewaagd het dramatische licht tijdens de storm vast te leggen met een drieluik.

Week 14:

[ Afbeelding ]

Vanwege de breedte past hij niet op bokt maar hier staat de grotere versie.

hij is echt mooi!!!!
een echt mooie drieluik! levert inspiratie op
Laatst bijgewerkt door HeavensLove op 01-04-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:33

Mijn week 14

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:03

Dank je wel Heavenslove :)

@Verosjaak: werkelijk prachtig zo met die wolken. Heel mooi gedaan.
@Heavenslove: Mooie sfeerfoto van de kat. Ik vind het standpunt en de plaatsing van de kat in de compositie prima. Het is altijd wel heel moeilijk met een zwart witte kat om de details in het wit vast te houden en op zijn/haar neus zie ik ze ook niet meer.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:35

Ik zal vanmiddag de feedback voor week 13 even afmaken. Maar hierbij mijn week 14. Moeilijke keus dit keer en wou eigenlijk een 3 luik insturen maar dat kwam niet goed tot zijn recht in de bokt formaten :). Dus die foto's kun je hier terugvinden!

Week 14

F3.2
1/400
50 MM
ISO 400

Afbeelding
Big Bad Wolf by HillyWest, on Flickr

Ikzelf had bij deze foto liever de ogen nog wat scherper willen hebben.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:50

Maaaarije Leuke foto. Misschien had je nog 1 stapje naar links kunnen doen waardoor er nog meer diepte in zou zitten. Verder niets aan toe te voegen.

Sanne_com Prachtige hond en foto. Niets aan toe te voegen.

Billionache Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Binky Ik vind de foto zelf goed gelukt, maar hij had wat speelser gemogen. Verder niets aan toe te voegen.

Goriginal Welkom. Mooie foto. De kleuren komen hier wel wat hard over. Verder niets aan toe te voegen.

Racheel Mooie foto. Jammer van de achtergrond, maar dat heb je niet altijd voor het kiezen. Je hebt een mooi moment weten te pakken. Misschien had hij ook iets scherper nog gekund bij de hoefjes.

quartel Mooie foto, niets aan toe te voegen.

It_is_me Leuke spontane foto, niets aan toe te voegen.

Astor Persoonlijk vind ik deze posities altijd wat ongemakkelijk kijken omdat ik het lichaam van het paard mis, maar dit is iets persoonlijks. De foto zelf vind ik wel goed en ook niets aan toe te voegen.

Horserider22 Mooie foto, misschien voor het mooie iets te veel voorgrond. Verder niets aan toe te voegen.

Dandy200 Prachtige foto, niets aan toe te voegen.

Jilinda Leuke schoenen! Ben er nog niet uit of ik het storend vind dat de linker niet helemaal scherp is bij de neus. Verder niets aan toe te voegen.

Nefertarie Mooie foto, niets aan toe te voegen.

SharonPlugge Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Ash_ Ja ik hou er van! De dreigende lucht, het prachtige gebouw. Mooi gedaan. :)

_Patriciaa Leuke foto. Hij had misschien wat lichter gemogen. Verder niets aan toe te voegen.

Kimmetjee04 Leuke foto. Ruis viel mij inderdaad ook op maar gezien je ISO zou dat wel door het uploaden komen. Niets aan toe te voegen.

Gracezella Mooie foto's. Ik vind week 13 echt heel mooi, niets aan toe te voegen.

Eskegirl Mooie foto. Er had iets meer hals op gemogen van mij, jammer van het donkere (hier zwart) oog. Verder niets aan toe te voegen.

Wendy1987 Leuke foto's. De overgang van de foto's had wat mooier afgewerkt mogen worden. Verder zijn ze hier wat donker.

LoveSushi Mooie foto, prachtige kleur blauw. Niets aan toe te voegen.

Manonfleur Mooie patroon, niets aan toe te voegen.

Marjoow Goed gelukt, niets aan toe te voegen.

Crazy_horses Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Brechtje Mooie foto, compositie en pose zijn goed gekozen. Ik vind de kleuren wel wat onnatuurlijk en fel overkomen.

IsaCalixa Leuke foto's. De eerste is het zelfde als de laatste toch? Misschien wat het leuker om deze te spiegelen zodat je de drieluik ''sluit'' als ware. Misschien was het ook leuk geweest om de lijnen te vervagen of weg te halen waardoor het meer 1 geheel word. Verder niets aan toe te voegen.

Monbyou Creatief gedaan, leuk! Niets aan toe te voegen.

ismy Mooie sterke foto, niets aan toe te voegen.

Ylvy Jammer van de ruis! Verder mooie foto, mooi paard ook. Niets aan toe te voegen.

LinSa Leuke spontane foto. Persoon had iets meer belicht mogen worden van mij. Verder niets aan toe te voegen.

Gub Mooie foto, mooie kleuren. Niets aan toe te voegen

TeSzZz Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Bumblehorse Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Agossie Mooie foto. Ik zie wat je bedoel. Kan zelf ook niet helemaal de horizonlijn vinden. Verder niets aan toe te voegen.

Tivara Leuk bedacht en goed uitgewerkt, niets aan toe te voegen.

Magda Wat een lieve foto! <3 Niets aan toe te voegen.

Showteam Mooie foto Leora, leuke pose ook. Niets aan toe te voegen.

Jessica_1998 Leuke foto.Mooi ruimte gelaten in de richting waarin het schaap kijkt. Foto had misschien wel iets lichter gemogen. Verder niets aan toe te voegen.

Ingvild Jammer van de ruis. Persoonlijk had ik nog iets langer gewacht voor het goede moment van het paard. Verder niets aan toe te voegen.

Crazyiris Mooie foto, mooie kleuren. Niets aan toe te voegen.

MyHu Leuke foto. De achtergrond geef je zelf al aan, persoonlijk vind ik de schaduwen en kleuren wat hard. Verder niets aan toe te voegen.

Marit Ik vind de kwaliteit nog best oké, maar in vergelijking met de kwaliteit die je normaal hebt zie je wel verschil ja. Als nog vind ik het een prachtige plaat!

Calice Leuke foto, maar had wat spannender gemogen. Verder niets aan toe te voegen.

Iejoor Leuke foto. Hij wekt mijn interesse. Tekst op het potje had misschien wat duidelijker gemogen. Verder niets aan toe te voegen.

Hanna_94 Mooie foto, leuke hond. Niets aan toe te voegen.

Muthul Voor een binnenruimte is die goed gelukt! Niets aan toe te voegen.

Verosjaak Mooie foto, hij had wel iets spannender gemogen. Verder niets aan toe te voegen.

Cioccolato Mooie foto. Hij is hier wel wat geel, verder niets aan toe te voegen.

JewEmm Mooie foto, niets aan toe te voegen. Vervelend van de staar. :(:)

Deetjeeuh Mooie foto. De foto had van mij nog iets sfeervoller gekund, verder niets aan toe te voegen.

Eline91 Bedankt voor het mooie compliment. :)

Taarss Bedankt voor je feedback. :)

S_imonee Bedankt voor je feedback. :)

De rest kom later.. Moet nu weer even verder. :)
Laatst bijgewerkt door Jespri op 01-04-15 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:50

Gave plaat! Ik vind hem ergens te donker, maar toch ook weer niet! Scherpte had beter naar de ogen gekund inderdaad :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:37

Week 14!

Wederom een schoolopdracht, doorzichtig flesje parfum in de studio. Honey van Marc Jacobs geworden! Was leuk met al die honing :')

Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:45

Bedankt voor de feedback tot nu toe!