Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mbkaatje schreef:Op dit moment heb ik een Canon 550D en ik gebruik voornamelijk mijn 18-200 lens. Ik weet dat dit niet de beste lens is, maar ik heb er toch al veel plezier van gehad. Bij het fotograferen van paarden in beweging komt hij wel tekort, is niet snel genoeg en ik zit al een tijdje te denken om een 70-200 f2.8 aan te schaffen.
Maar wat zouden jullie aanraden, wel of niet met IS. Scheelt bij aanschaf (nieuw) bijna de helft. Ik had hier al begrepen dat het voor bewegende paarden niet zo heel veel uitmaakt, maar kan deze lens zonde IS ook goed gebruikt worden voor potretfotografie (paarden).
mbkaatje schreef:Dankjewel voor je antwoord. Ik ben een klein beetje bang dat ik er spijt van krijg dat ik niet de lens met IS aanschaf. Naar een mooie tweedehandse zit ik inderdaad al te kijken. Maar daar staat dan vaak weer niet bij of het een I of een II is. II is toch de nieuwste versie? En is dat veel beter dan de I?
Anoniem schreef:mbkaatje schreef:Dankjewel voor je antwoord. Ik ben een klein beetje bang dat ik er spijt van krijg dat ik niet de lens met IS aanschaf. Naar een mooie tweedehandse zit ik inderdaad al te kijken. Maar daar staat dan vaak weer niet bij of het een I of een II is. II is toch de nieuwste versie? En is dat veel beter dan de I?
Zonder IS krijg je zeker geen spijt! Je moet wel de 2 versie nemen van de canon zonder IS
(Ik heb die trouwens te koop staan, 70-200 2-8 zonder IS)
mbkaatje schreef:Dankjewel voor je antwoord. Ik ben een klein beetje bang dat ik er spijt van krijg dat ik niet de lens met IS aanschaf. Naar een mooie tweedehandse zit ik inderdaad al te kijken. Maar daar staat dan vaak weer niet bij of het een I of een II is. II is toch de nieuwste versie? En is dat veel beter dan de I?