[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Likemaaike

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:43

Hoeveel zou ik normaal bij zn set kwijt zijn? Ik wil al zo lang een nieuwe set, en dit leek me wel een hele goeie optie :D

Ik weet die prijzen niet..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:47

De 70D is nu 829 euro, minus de cashback hou je dan 749 euro over. De tamron lens is geloof ik 600? Dus bij elkaar zou je dan uitkomen op 1349 euro :)

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:49

Ik behou mn eigen camera :) Ik denk dat ik deze deal niet voorbij moet laten gaan :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:09

Ik wil ook wel een tanron 2.8 voor 400 :')
Dat is echt een koopje!

Ik weet niet of het hier mag.
Ik wil een nieuwe cameratas. Nu heb ik de lowepro slingshot gezien, maar iemand daar ervaring mee?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:32

Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb echt raad nodig van buitenstaanders op dit vakgebied. :o

Ik heb vanaf mijn 14e gefotografeerd met een 1000D van mn ma, daarna kocht ik zelf een D3200. Die heb ik nu 3 jaar, heb inmiddels de standaard 18-55 3.5-5.6f kitlens, 35mm 1.8f en de 55-300 4.5-5.6, maar die laatste heb ik recent verkocht omdat ik het echt een schijtlens vond :')

Goed, loop nu stage bij een Hogeschool waar ik regelmatig moet fotograferen en daarnaast ben ik voor mijzelf ook erg bezig met mijn portfolio, maar... De dingen die ik er uit moet of wil halen, willen er niet uitkomen zoals ik voor ogen had. klein tot veel ruis boven de 800 iso, ik mis de snelle wijzigingsmogelijkheden als ik op M fotografeer. Automatische kleurbalans is een groot drama en kost veel tijd om iedere keer handmatig in te stellen.. Sowieso de gaten tussen de ISO's.. De weinige AF punten, die soms nog afwijken ook {:)-:(
Kortom veel nabewerking, gewoon klaar mee. -O- |( Ik wil echt meer kunnen, verder gaan in portretfotografie en landschap wanneer ik ga reizen.

Ik had eerst overwogen te investeren in goed glaswerk, maar aangezien de 35mm al een prima lensje is ben ik er van overtuigd dat ik misschien gewoon maar de body moet gaan upgraden voor wat ik wil.

Mijn oog viel eerste instantie op de D7200, de nieuwste beste cropframe camera in de serie, maar de twijfel slaat toe met het idee dat ik voor 200,- meer al de fullframe D610 kan nemen. Echter zou ik dan niets meer hebben aan mijn lenzen en wel alsnog moeten investeren in duurdere lenzen...Maar het is zo'n awesome camera..Maar ik weet niet of het slim is al zo'n investering te doen. Moet ik misschien eerst voor een goede cropframe gaan zoals de d7200 en daar op verder leren, of gelijk goed investeren? Is het kwaliteitsverschil tussen deze twee camera's echt zo extreem? De moeite waard om als student al in te investeren?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:54

ik heb een vraagje.
ik ben opzoek naar een camera (beginner). heb nu een oude spiegelreflex (Yashica fx-3) met een grotere lens.
Nu zit ik te denken aan een Nikon D3200 of een Sony alpha 57. als iemand hier meningen over het heeft hoor ik het ook graag. maar ik zit een beetje met de lenzen. ik vroeg me af of mijn oude lens van de yashica op een van de cameras zou passen? als dat zo is bestel ik misschien een camera zonder lens. zo niet dat met lens en kijk ik later naar een grotere.

hoop dat jullie kunnen helpen!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:24

Ik ben bliijjjjjj! *\o/* *\o/* *\o/*

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:28

mzara schreef:
ik heb een vraagje.
ik ben opzoek naar een camera (beginner). heb nu een oude spiegelreflex (Yashica fx-3) met een grotere lens.
Nu zit ik te denken aan een Nikon D3200 of een Sony alpha 57. als iemand hier meningen over het heeft hoor ik het ook graag. maar ik zit een beetje met de lenzen. ik vroeg me af of mijn oude lens van de yashica op een van de cameras zou passen? als dat zo is bestel ik misschien een camera zonder lens. zo niet dat met lens en kijk ik later naar een grotere.

Ik heb zelf de Nikon D3200 en ik ben er meer dan tevreden over! Voor een beginners camera is het een super ding! Ik weet niet precies wat je budget is, maar ik heb de mijne toen voor 550 gekocht. Daar kreeg ik een zonnekap, een extra lens en de gewone lens + camera bij!
Die actie is toevallig bij de Media Markt in prijs verlaagt en kost nu 469 euro!
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ni ... 73043.html

Van de Sony camera's weet ik helaas niets.. dus op dat gebied kan ik je niet verder helpen!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:57

Ik gebruik nu al een tijdje de oude EOS 300d van mijn moeder om voor de leuk sport te fotograferen, zowel indoor als outdoor. Omdat de 300d nu al meer dan 10 jaar oud is denk ik dat het weleens verstandiger kan zijn om voor een nieuwe camera in plaats van een nieuw objectief te gaan. Momenteel schiet ik met de standaard kit-lens, of met de 50 mm 1.8.

Zijn jullie het met mij eens, en zo ja, welke occasion raden jullie aan voor rond de 500€ (Canon)? En zo nee, verklaar je nader. :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:08

Kiki1995 schreef:
mzara schreef:
ik heb een vraagje.

Ik heb zelf de Nikon D3200 en ik ben er meer dan tevreden over! Voor een beginners camera is het een super ding! Ik weet niet precies wat je budget is, maar ik heb de mijne toen voor 550 gekocht. Daar kreeg ik een zonnekap, een extra lens en de gewone lens + camera bij!
Die actie is toevallig bij de Media Markt in prijs verlaagt en kost nu 469 euro!
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ni ... 73043.html

Van de Sony camera's weet ik helaas niets.. dus op dat gebied kan ik je niet verder helpen!

bedankt voor je mening! Ik heb er meer goede dingen over gehoord. mijn budget is rond de 300/400. toevallig stuurde mijn vader die advertentie vandaag door! eigenlijk ideaal omdat ik die grotere lens er uiteindelijke toch nog bij wilde.
ik neig heel erg naar deze camera nu. stiekem wil ik hem gewoon nu kopen :+

CoursesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:14

750D/700D?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:13

Wat is jullie ervaring met niet merk gebonden accu's?

Ik heb een OMD EM10 van Olympus en de originele accu is zo duur!

Ik vraag me af of het nu echt zoveel kwaad kan om een accu van een ander merk te gebruiken?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:40

In de duurdere bodies zijn de accu's ook voorzien van stukje elektronica. Mijn body geeft een waarschuwing als ik een merkloze accu erin stop. Hij kan dan van alles en nog niets niet meer bijhouden. Wat de status van de accu is en wat de conditie ervan is.

Ik weet niet hoe dit bij Olympus zit. :=

Heeft iemand nog zijn slag geslagen op Black Friday? Heel veel winkels hebben vandaag t/m zondag leuke aanbiedingen. Erg verleidelijk. :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:25

Mijn moeder had met haar oude olympus wel altijd gekloot met haar imitatie accu maar dat was wel nog een olympus SLR dus das best een tijdje terug :o Dat ding paste ook gewoon precies niet in de lader moest je altijd een kartonnetje tussen steken om de contactjes tegen elkaar aan te duwen, was ook een stuk sneller leeg.

Bij canon merk ik vooral dat imitatie accu's wel wat verschil maar ook tussen verschillende nep accu's zit nog wel verschil.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:47

Hier canon, geen verschil tussen mijn canon en niet canon accu's. Maar man uit de fotozaak had inderdaad wel bij verschillende merken andere ervaringen, dus gaat inderdaad niet altijd goed.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:39

Bagheera_206 schreef:
Heeft iemand nog zijn slag geslagen op Black Friday? Heel veel winkels hebben vandaag t/m zondag leuke aanbiedingen. Erg verleidelijk. :')

Bijna, haha! Stond gisteren bij de MM om nieuwe camera op te halen, maar natuurlijk niet meer op voorraad.. Nergens in noord NL, dus wordt toch maar bestellen dan helaas.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:42

Welke wilde je kopen Mlies?

Ik haal volgende week mn D7200 op, zo blij!! :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:58

Op advies van Courses, een 700d met een 70-200mm en een 50mm.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:34

Courses schreef:
750D/700D?

Was dit tegen mij? 750D vind ik zeker een leuke optie, maar ik kan ook een 7D kopen. Waarom raad je de 750D aan? :o?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:52

Tomaatje schreef:
Courses schreef:
750D/700D?

Was dit tegen mij? 750D vind ik zeker een leuke optie, maar ik kan ook een 7D kopen. Waarom raad je de 750D aan? :o?

Ik denk omdat je een budget van 500€ aangaf en de 7D occasions zijn rond de 600-700€ ;) zo uit het hoofd dan. Kan zijn dat je hem ergens vind voor 500€ maar daar gaan we in de eerste instantie niet van uit.

Verder: http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... non_EOS_7D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:56

Sicayes schreef:
Tomaatje schreef:

Ik denk omdat je een budget van 500€ aangaf en de 7D occasions zijn rond de 600-700€ ;) zo uit het hoofd dan. Kan zijn dat je hem ergens vind voor 500€ maar daar gaan we in de eerste instantie niet van uit.

Verder: http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... non_EOS_7D

Nope, met wat zoekwerk is een 7D op dit moment wel te vinden voor €500

CoursesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 12:40

Zijn de 7D's al zo ver in prijs gezakt ja? Dan is 't nog wel een optie inderdaad. Anders is een budget van 500 euro vrij 'laag' zeg maar ;) Zodoende dat ik dat zei.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 13:26

Courses schreef:
Zijn de 7D's al zo ver in prijs gezakt ja? Dan is 't nog wel een optie inderdaad. Anders is een budget van 500 euro vrij 'laag' zeg maar ;) Zodoende dat ik dat zei.

Ik kan nu een 7D body only kopen voor 475€, vandaar mijn vraag. Voordeel van de 750D is dan de hogere ISO, hogere megapixels en te koop met nieuwe standaard kit lens. Voordeel van de 7D is een betere camera en watervast.

In hoeverre ga ik die hogere ISO echt nodig hebben bij binnenbaken? Of krijg je dan toch teveel ruis?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:09

Net besteld, me toch maar laten verleiden tot een 750d. Morgen komt het setje binnen, helemaal zin in!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:36

Wow, die prijs voor een 7DI is dan ook niet een beetje gezakt ook. :=