Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jeannine schreef:Wij hebben vandaag de canon eos 400D besteld en we krijgen hem morgen. Ow, ik kan niet wachten gewoon. Hmm, maar dat wordt eerst een cursus volgen ben ik bang van.
Amsterdame schreef:Ja Kokomo, ik begrijp je punt. Maar ik ben dan ook niet op zoek naar een professionele camera.
Iemand? Compacte camera die het meest geschikt is voor indoor paarden fotograferen?
Nerootjeh schreef:Wat vinden jullie van de Fuji Finefix S9500 ?
Moirsa schreef:wat betekend 3 megapixel CMOS?
Want ik wou graag een camcorder kopen maar via Liveshop daar stond met op; 10 megapixel maar hij was te snel uitverkocht...
maar nu zoek ik hem op op internet staat er 3 megapixel CMOS resolutie?...
Is dat de qualiteit van het filmen ofzo?
Nerootjeh schreef:Nerootjeh schreef:Wat vinden jullie van de Fuji Finefix S9500 ?
passieX schreef:Hallo,
ik wil een camera kopen - anders was ik hier ook niet - ik wil graag een goedkope camera waar ik leuke kiekjes mee kan maken. wat ik met de camera wil doen:
Paarden fotograferen (persoonlijk niet zakelijk), potretfoto's etc. gewoon leuk fotograferen. ik een camera rond de €2oo,-
Kan dat? weet je er een?
zeg het hier of PM
Texas1 schreef:kunnen jullie mij vertellen waarop ik meot letten als ik een nieuwe lens koop voor mijn 400D?? ik wil iets van 55-200 of 70-300...
heb deze gevonden maar wat kunnen jullie mij vertellen over de verschillen??
Canon EF 90-300mm F 4,5-5,6 USM 58mm
Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM ø 58
Hackie schreef:Wat is dat (26x) erachter?
Texas1 schreef:kunnen jullie mij vertellen waarop ik meot letten als ik een nieuwe lens koop voor mijn 400D?? ik wil iets van 55-200 of 70-300...
Kokomo schreef:Texas1 schreef:kunnen jullie mij vertellen waarop ik meot letten als ik een nieuwe lens koop voor mijn 400D?? ik wil iets van 55-200 of 70-300...
De eerste is en vrij oud type objectief van Canon. De 2e is een nieuw type en wel de 3e uitvoering daarvan. Dat is een erg goed objectief. Die is ook nog te koop in IS uitvoering, dat is dus een image stabilizer. Die gaat het trillen van je handen tegen waardoor je gemakkellijker uit de hand kunt fotograferen. Als je uit deze 2 moet kiezen zou ik zonder meer de 2e nemen.
Kokomo schreef:De 3 Megapixel Cmos zal slaan op de fotokwalitiet. Cmos is het soort sensor en 3 Mp betekend 3.000.000 pixels. Videocamera's hebben wel een lagere kwaliteit foto's als echt fotocamera's. Er is nog steeds geen camera die beiden goed kan. Dus wil je foto's maken koop dan een fotocamera, voor video koop je een videocamera.
Texas1 schreef:oke dank je maar die IS is zeker weer duurder?
o0marije0o schreef:Heeft iemand ervaring met: Sony Cybershot DSC R1?
Moirsa schreef:Kokomo schreef:De 3 Megapixel Cmos zal slaan op de fotokwalitiet. Cmos is het soort sensor en 3 Mp betekend 3.000.000 pixels. Videocamera's hebben wel een lagere kwaliteit foto's als echt fotocamera's. Er is nog steeds geen camera die beiden goed kan. Dus wil je foto's maken koop dan een fotocamera, voor video koop je een videocamera.
Maar aangezien ik hem overal mee naar toe sleep vind ik het onhandig om ze beide mee te nemen en ik het meest filmpjes maak...
Het is een camcorder wat 'maakt' hij dan het mooist video's of foto's