Als ik mij niet vergis is dat het enige verschil waaraan je het kan zien!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:hoi allemaal!
Kleine vraag, bij de canon heb je EF-s en EF lenzen. De EF-s passen niet op de full frames, maar de EF lensen passen op de full frames en op de cropbody.
Hoe zit dat met de nikon? Waar moet je dan op letten?
Bagheera_206 schreef:Anoniem schreef:hoi allemaal!
Kleine vraag, bij de canon heb je EF-s en EF lenzen. De EF-s passen niet op de full frames, maar de EF lensen passen op de full frames en op de cropbody.
Hoe zit dat met de nikon? Waar moet je dan op letten?
Ik zie dat jouw vraag al is beantwoord. Ik dacht dat je op Nikon FF gewoon ook DX objectieven pasten, maar dat je dan maar een deel van de sensor gebruikt.
Naast Canon EF en EF-S bestaat er ook nog EF-M voor de M-serie systeemcamera's van Canon. Met een adapter passen EF en EF-S objectieven wel op een EOS M, maar EF-M objectieven passen niet op cropjes en voelvreempjes.
magda_90 schreef:magda_90 schreef:Haai wie heeft er wel eens een lens via EBay gekocht?
Bijvoorbeeld http://www.ebay.co.uk/itm/Vivitar-Auto- ... SwjVVV2KAc ?
Wauw, afgelopen zondag besteld en donderdag al gekomen. Alleen pakketjesman gemist dus ik kon hem vandaag bij het postkantoor ophalen.
Murosch schreef:Ik kom ook wat advies vragen. Ik heb een canon 500D en hierbij de kitlens (18-55) en een canon 55-200 (4.5-5.6) zoomlens. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken om mijn lenzen wat te upgraden naar iets meer mogelijkheden (qua licht en scherpte), maar mijn budget is beperkt dus ik kan er geen honderden euro's aan uitgeven. Mijn interesse ligt bij dierenfotografie (ook paarden en dus ook beweging) en natuur, maar ik vind het ook erg leuk om te experimenteren met van alles, dus een beetje breed inzetbare lens zou mooi zijn.
Ik kwam op marktplaats de canon 70-300 F4 met IS tegen voor prijzen rond de 200-250 euro. Zou dit een geschikte lens kunnen zijn?
Daarnaast staat sowieso ook de 50mm 1.8 lens van canon op mijn lijstje, om een lichtsterkere lens erbij te kunnen hebben voor een leuke prijs.