Ik zou graag een goede spiegelreflexcamera kopen... maar met al die verschillende merken en types weet ik gewoon niet welke het beste bij mij past

Ik heb op dit ogenblik een compact camera. De Nikon coolpix 7600. Super ding, zo lang je buiten wil fotograferen en er voldoende zon is. Zodra je binnen in huis een foto wil nemen, bijvoorbeeld tijdens een familiefeestje, dan krijg je absoluut geen scherp beeld meer... allé... ik toch niet.
En daar begin ik me stilletjes aan dood aan te ergeren.
Aangezien het dus mijn eerste spiegelreflex wordt, heb ik nood aan eentje die geschikt is voor beginners... aan de andere kant wil ik ook niet dat ik er binnen een jaar op uitgekeken ben, en wil overschakelen op een geavanceerder type.
Persoonlijk... ik wil er eentje die volledig automatisch is, maar aan de andere kant wil ik zelf mijn witbalans kunnen instellen en sleutelen aan de sluitertijd indien nodig.
Waar ik me ook aan dood erger... als ik een foto neem met mijn huidige camera, dan zit er altijd een eeuwigheid tussen het moment dat ik op het knopje duw, en het moment dat de camera daadwerkelijk de foto neemt. Kortgezegd, als ik een foto wil nemen, bijvoorbeeld van mijn kat die door de woonkamer loopt, dan heb ik meestal enkel een staart en een stuk achterpoot (als ik de camera stil hou) of een volledig wazig iets (als ik de camera mee beweeg) en de sportstand is altijd extreem donker... dus... het zou handig zijn als mijn toekomstige spiegelreflex camera werkelijk de foto neemt op het ogenblik dat ik op het knopje duw.
Welke zouden jullie me aanraden?
Ik denk... nee, ik hoop, dat ik qua kostprijs onder de 1000 euro kan blijven. Iets rond de 600 à 800 euro zou ideaal zijn voor mijn bankrekening.