[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:30

Thanks Magda! Hij is op mijn telefoon inderdaad ook meer oranje van kleur dan op het scherm van de pc..

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:13

Week 51

Wat gaat het hard...
Een grote tak van een beukenboom was afgebroken en in de sloot terecht gekomen.
Afbeelding

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:32

Mijn foto is natuurlijk ook week 51 ipv 50 :) .

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:05

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:31

Feedback week 50 voor zo ver ik het nodig vond om er iets over te zeggen, over de rest had ik alleen maar positieve gedachtes! :D

AlwaysH Hele lieve foto, ik zie alleen echt nergens scherpte en een soort rode waas zit er overheen.
Athelas Het idee is heel mooi, het zou alleen naar mijn idee beter zijn als de delen waarop de focus moet liggen nog wat lichter zijn, vind het nu wel heel donker.
F_Orumster Wauwie, wat mooi! Wanneer ik ‘m via de lijst aanklik is de kwaliteit alleen heel slecht, is het origineel ook zo? (denk het niet hoor, maar ik vraag het toch even)
Fris Kunstlicht lijkt me vreselijk moeilijk, dus respect al, maar sommige delen zijn alleen wat overbelicht lijkt wel en de scherpte is nét niet goed genoeg. Prachtige pose trouwens hoor :)
horserider22 Wat een lieve foto zeg <3 . Lukte het ook om de focus nog wat meer naar de neus te halen, zodat de volledige voorkant scherp werd, of is dat niet echt mooi? Ik mis het wel een beetje en het linker deel valt wat weg, maar het is begrijpelijk als jij dit resultaat mooier vindt dat je dit kiest.
jesicaaaa Gaaf moment heb je de op gekregen! Waar ligt je focus precies? Ik kan het niet zien, komt dat door de upload of iets?
joeluna Goede sfeer heb je al, maar ik zou toch de bosjes juist iets oplichten of ik zou ze helemaal donker maken en eventueel zwartwit filter er overheen, hij hangt er nu tussenin en dat vind ik nét iets minder. :)
kirsten4 Lieeffff <3 Is ‘ie minder scherp door de upload of is de kwaliteit sowieso niet zo heel mooi? De foto is echt een heel mooi moment, maar het had hem wel echt helemaal afgemaakt als hij scherper was.
MarijeR Poh, wat een beest :P . Goede foto, maar ik denk dat hij echt ‘af’ was geweest wanneer die 2 dingen (bij de staart veren dingen en rechts) er niet op hadden gestaan en er echt een rauwe bewerking was geweest.
Murosh Knappe hond! Hij lijkt alleen niet scherp te zijn, en het gras wel?
Quir Zoals je zelf al zei, meerdere keren, is hij een beetje blauw. Nou was dat een beetje een probleem, geeft niks, hij zou echt af zijn als de kleuren kloppen en de sfeer heel mooi is met het licht. Paardje kijkt echt héél lief.
Rosslover Was het de bedoeling dat de foto donker zou zijn? Ik vind hem juist heel lief en zou de foto dan ook mooier vinden als hij licht is.
Tigress Ik wil hier niks op aan te merken hebben, want jouw foto’s zijn zó goed <3 maar hij lijkt niet scherp te zijn? Denk dat het de upload was, of niet XD - ik bekijk 'm nu in je berichtje ipv via de link van de lijst en hij is wel scherp? laat maar :P
Tivara
Was het een opdracht om de foto zo te maken? De schaal staat nu op 1/3 van boven maar zelf zou ik het mooier vinden als hij op 1/3 van onderen staat, kijkt wat fijner. Verder goed gelukt :)
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 21-12-16 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:57

Ik dank dat ik ontstip, ik vind het niet erg prettig dat de een alleen maar complimenten geeft aan zijn favorieten en de andere juist commentaar op de minst mooie. Heb er ook gewoon echt geen tijd voor en wil niet steeds dezelfde soort foto's inleveren. :(

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:01

AlwaysH schreef:
Ik dank dat ik ontstip, ik vind het niet erg prettig dat de een alleen maar complimenten geeft aan zijn favorieten en de andere juist commentaar op de minst mooie. Heb er ook gewoon echt geen tijd voor en wil niet steeds dezelfde soort foto's inleveren. :(

Wat vind je hier vervelend aan? Ik denk dat het juist het beste is om mensen die kunnen verbeteren hierin te helpen en de rest van de mensen die het al super doen, die kunnen er complimenten uithalen dat er gewoon niks nada noppes op aan te merken is.

Jammer dat je weg gaat :( maar het is je eigen keuze.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:08

Dat is het nou juist, niet iedereen geeft iedereen complimenten of commentaar.
Zo zijn er mensen die alleen hun favoriete foto's beoordelen, en niet de anderen.

Het is ook een kwestie van smaak en weten waar je mee werkt. Mijn camera is erg vervelend de laatste tijd en in hoge kwaliteit opslaan lukt niet met mijn foto's, waar ik elke keer hetzelfde commentaar op krijg en steeds hetzelfde op moet antwoorden. De vlek op mijn foto's zit in de camera, hij scherpt niet goed en als hij scherp is haalt het opslaan en upgradende kkwaliteit weer naar beneden. Ik heb er geen geld, tijd of zin in om dat anders op te lossen.
Ik zit in mijn examenjaar en heb veel buitenschoolse activiteiten die voorrang hebben (NK trainingen, verzorgpaard, blogs). :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:10

Vreemde reden om weg te gaan. Feedback geven is niet verplicht en ook niet waar dit topic om draait.
Jammer dat je dat zo ziet.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:12

AlwaysH schreef:
Zo zijn er mensen die alleen hun favoriete foto's beoordelen, en niet de anderen.

Het is ook een kwestie van smaak en weten waar je mee werkt. Mijn camera is erg vervelend de laatste tijd en in hoge kwaliteit opslaan lukt niet met mijn foto's, waar ik elke keer hetzelfde commentaar op krijg en steeds hetzelfde op moet antwoorden. De vlek op mijn foto's zit in de camera, hij scherpt niet goed en als hij scherp is haalt het opslaan en upgradende kkwaliteit weer naar beneden. Ik heb er geen geld, tijd of zin in om dat anders op te lossen.
Ik zit in mijn examenjaar en heb veel buitenschoolse activiteiten die voorrang hebben (NK trainingen, verzorgpaard, blogs). :(

Niet iedereen heeft er ook tijd voor, ik vind ook best dat mensen eens in de zo veel tijd gewoon de tijd kunnen nemen, als iedereen 3 keer in het hele jaar geeft zijn er elke week 1 of 2 feedback rondes, vaker is mooi meegenomen maar come on XD
Doe je voordeel met de mensen die het wel doen :)

Kijk, deze reden begrijp ik nog, als je problemen hebt met de camera zelf, maar dat van de feedback is toch echt even niet te begrijpen ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:13

Dank je voor je feedback nienke. De hond is op mijn scherm wel scherp. Ik heb een radiaalfilter gebruikt en misschien dat dit het een beetje vervormt?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:17

AlwaysH schreef:

Ik heb ook niet elke week commentaar hoor :) Ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind, ben nu enorm druk met huis kopen en appartement verkopen en kom er niet aan toe om op alles te reageren.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:18

Marjoow schreef:
Vreemde reden om weg te gaan. Feedback geven is niet verplicht en ook niet waar dit topic om draait.

Ik vind niet dat het daar om draait, ik geef zelf ook geen commentaar. Ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat er een vaste groep mensen is die alleen bijvoorbeeld jou en twee anderen complimenten geven.
Dat ik steeds uit moet leggen dat er niks aan te doen valt als ik wel commentaar krijg. Ik krijg bijvoorbeeld graag commentaar over de lichtinval, kleuren en de houding of positie van het model.

En Nienke, juist met die problemen van mijn camera is dat logisch, want daar krijg ik veel commentaar bij.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe niet mee omdat ik geen commentaar wil, maar in mijn omstandigheden is het erg lastig om goeie foto's te maken en te plaatsen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:21

Ik begrijp wel dat het lastig is, maar als de foto niet goed is zou ik 'm gewoon niet inleveren, dan is het inderdaad begrijpelijk dat je stopt als je niet meer aan je eigen eisen kunt voldoen. Maar feedback weigeren omdat jij voor dat soort dingen een excuus hebt is wel jammer, dan is het namelijk niet echt nodig dat het gegeven wordt omdat je je eigen inzicht ook gewoon goed hebt :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 14:23

Mijn week 50. Ik had aangegeven dat deze later zou komen, dus bij dezen.
Ik ben niet tevreden over de scherpte. Ik heb last van de lens die niet naar mijn zin reageert en ik moet daar toch maar weer eens heel goed en veel op gaan oefenen. Ik blijf studiofotografie leuker vinden... Enne... Ja, hij lijkt enorm op de foto van S_imonee... := (alleen is die van S_imonee veel beter!)

Week 50:
Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:27

Dat is wel inderdaad mijn probleem. De foto zelf is (in mijn ogen) mooi maar de kwaliteit -en dan verschilt het of het een waas is of gewoon slechte kwaliteit- gewoon niet. Ik wil juist commentaar om van te leren, maar niet steeds hetzelfde (en niet dat jullie daar iets aan kunnen doen). :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:29

Marjoow schreef:

Eigenlijk zou dit topic heel krachtig kunnen worden als er feedback volgt. Niet alleen leer je zo van elkaar, ook leer je anders naar foto's te kijken. Ik heb enkele rondes feedback gegeven, maar ook al een paar rondes overgeslagen en dat was eigenlijk niet mijn bedoeling.

Verder werkt dit topic stimulerend om te blijven fotograferen, ook door de winter heen.

@ Always, als je het onprettig vind om feedback van mij te ontvangen dan hoor ik het graag (mag per pb).

@ Nienke, ivm hoofdpijn met de naderende deadline had ik deze foto even van mijn facebook afgehaald, en samen met de bokt upload maakt 2x een upload. Dat doet weinig goeds denk ik! Een kennis uit ons dorp heeft deze foto aangevraagd om als kerstkaart te gebruiken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:50

@F_Orumster, nee hoor, dat niet. Kan me zo ook even geen persoonlijke feedback meer herinneren van je. De desbetreffende namen weet ik zo ook even niet.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:25

xniieeenke schreef:
Feedback week 50 voor zo ver ik het nodig vond om er iets over te zeggen, over de rest had ik alleen maar positieve gedachtes! :D

kirsten4 Lieeffff <3 Is ‘ie minder scherp door de upload of is de kwaliteit sowieso niet zo heel mooi? De foto is echt een heel mooi moment, maar het had hem wel echt helemaal afgemaakt als hij scherper was.

Dankjewel voor je feedback Nienke! :D Het klopt wel dat de kwaliteit niet denderend is hoor! Opzich is het onderwerp wel scherp zegmaar, maar het was enorm donker in het bos (bewolkte, grauwe dag en onder de bomen) en mijn camera begint echt op te raken, waardoor hij dit soort 'omstandigheden' niet meer zo goed trekt :+ Tijd voor een nieuwe camera.. maarja eerst heel lang sparen :') Maar dankjewel, ben het dus zeker met je eens ! :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:26

Ik vind jouw foto ook erg mooi Agossie, vooral de kleuren en de onscherpte achter :)

En Nescafe en Fem, jullie foto's vind ik allebei ook erg mooi, ze hebben allebei interessante kleuren!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:11

Calice, wat een prachtige, aandoenlijke en lieve foto. <3

S_imonee, heb je je beeldscherm wel eens gekalibreerd?

NESCAFE, weer een prachtige sfeervolle foto! Met de Vivitar gemaakt?

FEM, nog steeds een prachtige foto, mogen ze heel blij mee zijn.

Nienke, bedankt.

AlwaysH, jammer dat je ermee zou stoppen. Ik ga er even niet inhoudelijk op in, maar ik zou het wel jammer vinden.

Agossie, Mik <3 Niet zo streng zijn voor jezelf, het is een mooie foto van hem.
Hij zou naar mijn smaak nog ietsje lichter mogen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 22:12

magda_90 schreef:
Agossie, Mik <3 Niet zo streng zijn voor jezelf, het is een mooie foto van hem.
Hij zou naar mijn smaak nog ietsje lichter mogen.

Haar. Mik is een meisje... :') Mijn meisje. <3

Sinds vandaag heb ik eindelijk (na jaaaaren) PS CC en Lightroom, dus ik ben vrolijk aan de test. Alleen lukt alles niet zoals ik wil... -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:13

Serieus? Ik dacht altijd een reu, awkward. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 22:15

Nee, hoor, ze is zo stoer dat ze een reu lijkt! :P
Ook dat is eigenlijk niet zo. Ze is zelfs voor een teef eigenlijk te slank. En te hoog op de poten. Maar voor mij is ze de mooiste.
Ik ben rond 2 en 3 januari weer in de buurt (Diever), heel misschien eens kijken of er iets afgesproken kan worden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 22:18

Dat is mooi nooit opgevallen aan de foto's eigenlijks. :o Jammer dat het doordeweeks is, of kom je ook dat weekend?