[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:05

Nou ja, eigenlijk iedereen vraagt hier naar goede compacts of goedkope SLR's. Qua SLR's zou je kunnen denken aan de Canon 350D/400D, Nikon D70 ofzo. Qua compacts vind ik vooral de Panasonic Lumix-camera's echte aanraders. Zit je aan semi-SLR.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:10

Nerootjeh schreef:
Ik ben niet zo into camera's, ik snap het meeste wat er gezegt worden niet zo goed Knipoog!

Dus vandaar Ja

Heb je vraag niet zo gauw kunnen terugvinden. Stel hem opnieuw en ik zal hem eenvoudig beantwoorden.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:13

Wat is een SLR?

Ik heb op dit moment deze camera,
Afbeelding
Een olympus u700, maar deze bevalt me niet zo goed

Slechte bewegingsfoto's en veel ruis enzo!

Ik ben dus opzoek naar een camera die haarscherpe foto's kan maken, bewegingsfoto's van mijn pony, maar ook leuke sfeerplaatjes kan opleveren Ja

Ik geef liever mijn geld uit aan een duurdere gewone dan aan een goedkope spiegelreflex Ja
Laatst bijgewerkt door Neroo op 17-05-07 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:19

Kokomo schreef:
Nerootjeh schreef:
Ik ben niet zo into camera's, ik snap het meeste wat er gezegt worden niet zo goed Knipoog!

Dus vandaar Ja

Heb je vraag niet zo gauw kunnen terugvinden. Stel hem opnieuw en ik zal hem eenvoudig beantwoorden.

Budget ca. 500 euro en liever goede compact dan slechte DSLR, zocht wel wat leuks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:20

SLR = spiegelreflexcamera Knipoog

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:25

Hahha oke Tong uitsteken

Maar je begrijpt wel wat ik bedoel ofniet?

Een 350 of 400 D van Canon zijn toch geen spiegel reflexen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:25

Jawel. Wat dacht jij dan dat het waren, compactjes? Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:27

Ja hoor die Canon's zijn spiegelreflexcamera's. Oeps, te laat.

Wij hebben sinds kort een Canon 350D waar we een lens bij willen kopen. Wij dachten aan de Canon EF 70 - 300 4.6 - 5.... (weet ik ff niet) IS UMS. Wie kan hier iets over zeggen; is dit een goede keuze erbij ?
Laatst bijgewerkt door Netje op 17-05-07 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:27

Nouks schreef:

Ik heb werkelijk geen idee Haha!

Bij een compacte stel ik me een klein vierkant ding voor zoals de mijne die ik nu heb Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:32

Compact is alles wat geen spiegelreflexcamera is. Kan ook iets onder vallen wat aardig in de richting van spiegelreflexcamera gaat qua model, kwaliteit foto's, handmatig in te stellen etc. Dan heb je het meestal over semi-spiegelreflex.

Maar jij moet dus maar gaan kijken naar een semi-spiegelreflexcamera of eventueel een instapmodel spiegelreflexcamera. Zag je dan wel ergens iets zeggen over liever goede compact dan slechte SLR, maar geloof me, die instapmodellen zijn voorlopig stuk voor stuk goed genoeg voor jou met je compactjes-ervaring. Kun je lekker mee groeien en oefenen, koop je er nog wat leuke lensjes bij op den duur.... En dan koop je een nieuwe/betere body tegen de tijd dat je tegen de grenzen van instapmodel aan begint te lopen.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:41

Nerootjeh schreef:
Nouks schreef:

Ik heb werkelijk geen idee Haha!

Bij een compacte stel ik me een klein vierkant ding voor zoals de mijne die ik nu heb Huilen van het lachen

Je hebt in principe 2 soorten digitale camera's. Compact waarmee bedoelt wordt dat alles in 1 zit, camera en lens en flits alles in 1. En je hebt de dslr (digitale spiegelreflex) waarmee je door de lens kijkt en verwisselbare lenzen het en bij de duurdere een aparrte flitser moet kopen. De compact camera wordt weer onderverrdeeld in de gewone compact en de prosumer. Een prosumer is een camera met professionele eigenschappen samengevoegd in 1 toestel met dus ook weer een vaste lens. Ik denk dat dat de camera is die jij zou moeten hebben.
Daar heb je een paar in, Panasonic Lumix-FZ50, Fuji Finepix S9600 en Sony DSC-R1 zijn erg goede voorbeelden van zulke camera's. Dit zijn camera's waar je alles door het toestel kunt laten doen, dus volautomatisch, semiautomatisch door een keuze te maken uit een paar programma's zoals sport, portret ed. en je kunt alles zelf in gaan stellen zoals je ook bij de DSLR kunt. Voor een budget van 500 euro kun je de eerste 2 kopen die gewoon goed zijn. Ze zien er al wel professioneler uit en lijken erg veel op een dslr. Nadeel is natuurlijk wel dat je hem niet zo gemakkellijk kunt wegstoppen als de camera die je nu hebt. Er zijn hier op hetb forum veel bokkers die deze teostellen hebben en er erg tevreden over zijn.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 01:01

Hier nog een mooi voorbeeld van 3 camera's. de 2 linker zijn prosumers, compactcamera's dus en de rechtse is de Canon 350D een DSLR dus.
Afbeelding

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:36

Pff hehe, eindelijk heb ik dat rotvirus van mijn computer af. Nu kan ik eindelijk beginnen aan een topic met voorbeeldfoto's! Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:52

Kokomo schreef:
Gerbenfroh schreef:
Ik zie door alle bomen het bos niet meer, ik weet echt niet welke ik moet kiezen, wat een goed merk is, of het is wat ik wil, etc Haha!

Oke, mijn eisenlijstje ongeveer;

* maximaal 200 euro
* wil een beetje verder kijken met fotografie, dus een waar goede opties opzitten,
mooie scherpe foto's, makkelijk scherp te stellen zodat je zo mooi dat achterste
heel wazig kan hebben enzo
* ook mooi in het donker
* min 5 mpix
* Liefst met accu ipv batterijen

Wie helpt me? (eventueel voorbeeld foto's?) Haha!

Het wazig krijgen van de achtergrond zal je met een compactcamera niet gauw lukken door de kleine sensor. Ook in het donker presteren ze niet zo heel goed doordat er dan veel ruis ontstaat.
Een Fuji Finepix S5600 is een van de betere compactcamera's evenals de Panasonic DMC-LZ6EG-S

In mn profiel staan foto's van mij, die zijn door mn 12jarige zusje gemaakt die de camera voor het eerst in der handen had, MÉT hele mooie wazige achtergrond Lachen fuji finepix is ook echt een aanrader!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:07

ambie schreef:
Ik zit net even op internet te kijken en ik zie nu ook de Fujifilm Finepix S9500! Heeft iemand met deze camera ervaringen?

Ik heb hem in me handen gehad, fijne camera Ja wel erg veel megapixel, me broer zegt altijd dat je er niets aan hebt als je geen prof bent.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:56

Die fuji lijkt me idd wel wat Ja

En vriendin van mij heeft de S5600, leuk ding Ja

Dankjewel voor jullie hulp!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:18

Netje schreef:
Ja hoor die Canon's zijn spiegelreflexcamera's. Oeps, te laat.

Wij hebben sinds kort een Canon 350D waar we een lens bij willen kopen. Wij dachten aan de Canon EF 70 - 300 4.6 - 5.... (weet ik ff niet) IS UMS. Wie kan hier iets over zeggen; is dit een goede keuze erbij ?

deze vraag kan je hier ->http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=659630 stellen.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:05

PrinCessRomy schreef:
ambie schreef:
Ik zit net even op internet te kijken en ik zie nu ook de Fujifilm Finepix S9500! Heeft iemand met deze camera ervaringen?

Ik heb hem in me handen gehad, fijne camera Ja wel erg veel megapixel, me broer zegt altijd dat je er niets aan hebt als je geen prof bent.

Veel Megapixels heeft niets te maken met of je een prof bent of niet, maar hoe kritisch je bent en hoe groot je je afdrukken wilt vergroten.

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:33

Kokomo schreef:
Loutjelou schreef:
Ik wil graag een goede camera, maar eigenlijk niet met zo'n groot ding lopen. Dus wil ik liever een écht goede compact camera. Iemand suggesties?

Wat wil je er maximaal aan uitgeven?

+/- 450 euro.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:21

De Canon Powershot G7 is een erg goede niet te grote compact met goede prestaties en als die nog te groot is de Canon Ixus 950.

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:23

ja, die g7 lijkt me inderdaad wel wat! eens kijken of ik ergens voorbeeldfoto's kan vinden

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:27

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:40

bedankt! ziet er goed uit. en aangezien ik nu ook een canon heb, is dat misschien ook wel handig.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:44

Ik denk ook dat ik de canon powershot G7 ga kopen ... nog meer mensen hun mening is altijd welkom of ervaring etc

en wat vinden jullie van de Canon Ixus 950 ( qua bewegings foto's ? ... )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:47

Andere compact camera..
Canon Powershot A710.
Mijn vader heeft deze camera en is super fijn in gebruik.. een heerlijke compact compact! Vind ik ook zeker een aanrader.
Aantal megapixel: 7.1