[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:10

LinSa schreef:
Goedemiddag!

Ik ben inmiddels al een tijdje op zoek naar een vervangen voor mijn overleden Tamron zoomlens. Ik kan maar niet kiezen. Wat ik zoek is een degelijke lens (ik ben amateur en doe het puur voor de hobby) die snel scherp stelt, geschikt is voor natuurfotografie en paardenfotografie. Ik heb een Sony a58.

Ik zit nu met deze lenzen: http://www.foka.nl/catalog/product_compare/index/
De Tamron 70-300mm vind ik erg interessant, maar daar lees ik steeds weer over dat de bokeh tegenvalt. En laat ik daar nu net erg van houden :+

Welke lens zouden jullie kiezen en waarom? Of zijn er nog andere mogelijkheden die ik nu weer over het hoofd zie? Kan bijna niet na uren googlen :D

Hier zowel de tamron 70-300 als de 150-600 en over beide meer dan tevreden hoor

k_m

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:22

@Bagheera, ik heb wat opzoekwerk gedaan en pas vignettering op 10mm.

zou ik nog een adapter ring moeten kopen voor deze set? Vind het zo onduidelijk staat nergens iets van diameter, mijn lens is namelijk 77 diameter

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:55

NathalietjeB schreef:
LinSa schreef:
Goedemiddag!

Ik ben inmiddels al een tijdje op zoek naar een vervangen voor mijn overleden Tamron zoomlens. Ik kan maar niet kiezen. Wat ik zoek is een degelijke lens (ik ben amateur en doe het puur voor de hobby) die snel scherp stelt, geschikt is voor natuurfotografie en paardenfotografie. Ik heb een Sony a58.

Ik zit nu met deze lenzen: http://www.foka.nl/catalog/product_compare/index/
De Tamron 70-300mm vind ik erg interessant, maar daar lees ik steeds weer over dat de bokeh tegenvalt. En laat ik daar nu net erg van houden :+

Welke lens zouden jullie kiezen en waarom? Of zijn er nog andere mogelijkheden die ik nu weer over het hoofd zie? Kan bijna niet na uren googlen :D

Hier zowel de tamron 70-300 als de 150-600 en over beide meer dan tevreden hoor

Stelt de 70-300 mm snel scherp? Die ik nu heb vliegt van het ene scherpstelpunt naar het andere, vreselijk. Mis je de <70 mm niet? 70 mm is namelijk wel een stuk..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:19

k_m schreef:
@Bagheera, ik heb wat opzoekwerk gedaan en pas vignettering op 10mm.

zou ik nog een adapter ring moeten kopen voor deze set? Vind het zo onduidelijk staat nergens iets van diameter, mijn lens is namelijk 77 diameter

Ik dacht dat 24-70mm gewoon filtermaat had van 82mm. :=

Je hebt inderdaad filter, houder en adapterring nodig. Op deze manier hoef je maar 1 set filters en 1 houder te kopen en mbv adapterringen kun je hem op al je objectieven zetten. Ik heb alleen maar een 77mm en 82mm adapterring. Zo past hij iig op mijn UWA, kitlensje en telezoom.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:24

Oh serieus? Dan heb ik mij misschien vergist. Het is wel de F4 versie en niet F2.8.. Volgens mij is het wel 77 bij mij!

En oké, ik ga morgen gewoon even langs bij foto konijnenberg, vind het niet echt duidelijk zo online :')

Bedankt in ieder geval!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 07:40

Ik heb sinds gisteren mijn camera, de Nikon D5000 met kitlens. Echter vind ik deze lens niks, en ben dus op zoek naar een andere. Hoe is de Tamron lens 70-300 F4-5.6? En de AF Nikor 70-210 mm f 4-5.6?

Of zijn er nog meer optie's? Mijn budget is niet heel groot, en ik denk ik dat de lenzen via marktplaats ga kopen. ;)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 10:43

Ik heb zelf geen ervaring met de lenzen voor Nikon, maar ik had voor mijn Sony een 70-210 lensje en was hier zeer tevreden over.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:10

Wie vroeg er ook alweer naar Nikon 70-200 lenzen?

Even een rondje langs wat bekende sites gemaakt. Geen idee of het is wat je zoekt, ik ben ook te slecht thuis in Nikon om te kunnen bepalen wat wel en niet past. Ik heb dus alleen naar brandpunt en prijs gekeken.

http://www.cameraland.nl/objectief/twee ... sn-202589/
http://www.cameraland.nl/objectief/twee ... sn-219432/
http://www.cameraland.nl/objectief/twee ... sn-422911/
http://www.fotokonijnenberg.nl/nikkor-a ... ccasion-45
http://www.fotokonijnenberg.nl/nikkor-a ... casion-113
http://cameraenoccasion.nl/winkel/index ... &limit=100
http://www.mijncityfoto.nl/producten/oc ... /28-d.html
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... occasion3/
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... -occasion/
http://www.camera-tweedehands.nl/nikon- ... f4-vr.html

Verroest, zijn de meesten toch f2.8. Goh..........

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:36

Ik!

Ik ga ze eens doorspitten. Tweedehands f4 is lastig, deze lens is nog niet zo lang op de markt en wordt nog niet veel aangeboden. De 2.8 gaat al wat langer mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:42

maaikemuis schreef:
Ik!

Ik ga ze eens doorspitten. Tweedehands f4 is lastig, deze lens is nog niet zo lang op de markt en wordt nog niet veel aangeboden. De 2.8 gaat al wat langer mee.

Ik heb ook de indruk dat er enkele echt oude lenzen bij zitten, maar die laatste link met die f4.0 is volgens mij waar je naar op zoek was.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:55

De huidige f4.0 is er pas een jaar of wat, daarvoor hebben ze hem 10 jaar niet gemaakt. Deels door het succes van de Canon zijn ze er volgens mij weer mee begonnen. De2.8 daar zijn een boel van in omloop, hele oude schuifmodellen zelfs!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:10

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:30

Hallo allemaal, ik lees al langere tijd mee en heb onder andere door jullie tips aan anderen besloten de canon 70-300 4.0-5.6 is usm aan te schaffen voor mijn reis naar Zuid Afrika.
Ik ben echter nieuw in de fotografie wereld en vraag me af of er nog belangrijke dingen zijn die ik uit moet testen voor ik deze lens aanschaf, of die ik bij thuiskomst het beste direct kan testen.
Mijn plan is om de lens nieuw te kopen en niet tweedehands, aangezien ik bang ben dat er dan toch iets kapot is wat ik later pas merk.

Kortom, hebben jullie tips voor me? :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:28

LinSa schreef:
Stelt de 70-300 mm snel scherp? Die ik nu heb vliegt van het ene scherpstelpunt naar het andere, vreselijk. Mis je de <70 mm niet? 70 mm is namelijk wel een stuk..

Ik vind t zalige lenzen en scherpstellen vind ik ook top
Ik heb naast beide lenzen nog mijn 50mm (plastic fantastic)
Mis verder geen afstanden eigenlijk, laat mij maar wat verder weg kunnen blijven van dieren, 1 keer iets te dichtbij bij een groep wilde koniks staan fotograferen.
En sindsdien gekozen voor liever meer mm's dan dichtbij willen zijn voor mooie foto's

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:44

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:45

Whahaha slim. _O-

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:57

Je moet even kijken waar de lens vandaan moet komen hij eBay ivm invoerrechten en de bijbehorende kosten. Ik had bijvoorbeeld een hele mooie lens gezien in Canada. Uiteindelijk was hij net zo duur als dezelfde lens in Nederland na alle heffingen...

Morgen kijken bij een 70-200 f 4 van marktplaats. Hoop zo dat hij in goede staat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:55

Hmm, ik heb recent de Canon 70-400 f/4 IS gekocht, en hoewel het een prachtige en ragscherpe lens is, ben ik bang dat ik hem vanwege het bereik te weinig zal gebruiken om het bedrag te verantwoorden. Mocht iemand interesse hebben in deze lens, hoor ik het graag via een pbtje!

Wat voor lens zouden jullie aanraden voor macro fotografie? (Canon 70D)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:01

Nueve schreef:
Hmm, ik heb recent de Canon 70-400 f/4 IS gekocht, en hoewel het een prachtige en ragscherpe lens is, ben ik bang dat ik hem vanwege het bereik te weinig zal gebruiken om het bedrag te verantwoorden. Mocht iemand interesse hebben in deze lens, hoor ik het graag via een pbtje!

Wat scheelt er aan het bereik van een 70-200mm? Ik heb zelf de Canon 100mm f/2.8L IS USM Macro. De foto's van afgelopen weekend heb ik er mee gemaakt. Ik gebruik hem dus meer als portretlens dan macrolens. :=

Linkje naar 100mm foto's van zaterdag.

Macrofoto's van tijdje terug.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:06

maaikemuis schreef:
Je moet even kijken waar de lens vandaan moet komen hij eBay ivm invoerrechten en de bijbehorende kosten. Ik had bijvoorbeeld een hele mooie lens gezien in Canada. Uiteindelijk was hij net zo duur als dezelfde lens in Nederland na alle heffingen...

Morgen kijken bij een 70-200 f 4 van marktplaats. Hoop zo dat hij in goede staat is.

Polen. Ik ga zo even Googlen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:05

Bagheera_206 schreef:
Nueve schreef:

Wat scheelt er aan het bereik van een 70-200mm? Ik heb zelf de Canon 100mm f/2.8L IS USM Macro. De foto's van afgelopen weekend heb ik er mee gemaakt. Ik gebruik hem dus meer als portretlens dan macrolens. :=

Linkje naar 100mm foto's van zaterdag.

Macrofoto's van tijdje terug.

Ik merk dat ik zelf dat zoombereik niet zo heel vaak gebruik. Voor dergelijke afstanden volstaat een prime wellicht ook, waar ik dan liever in investeer voor dat geld. Ik doe namelijk niet aan paardenfotografie of andere sportfotografie waar je graag over dergelijke afstanden wilt zoomen.

Thanks voor de foto's! Heb die lens een keer eerder in handen gehad, erg fijn ding. Eens verder naar kijken. :j

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:20

Hee!

Ik had even een vraagje, ik heb een nikon d3300, nu zou ik heel graag een macro lens willen aanschaffen alleen snap ik niet echt veel van de lenzen, wat al die cijfertjes inhouden etc.
wat ik graag wil fotografen is/zijn:
de vachten van mijn schaapjes (na het scherenen dan echt de details, een van mijn schaapjes heeft hele mooie krulletjes en de ander weer mooie golfjes)
alles wat ik met de wol maak, ik spin het bijv zelf en vind het mooi om dat in dail op de foto te zetten.

ik heb zelf de lenzen 15-80 en 80-300 van nikkor (kitlenzen)

ik weet niet of macro lens nu meerwaarde heeft aangezien ik dus al een 15-80 heb? of is dat gewoon een hele domme vraag.. :o

Mijn vraag is, welke lens kan ik hiervoor aanschaffen, prijs ben ik nog niet over uit, maar ik fotografeer hobbymatig, dus het moeten geen super grote bedragen zijn (boven de 500 gaat mij iets te ver als hobbyist :) )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:08

De Nikkor 40 mm f2.8 macro 1:1 is onwijs gaaf. :+:

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:50

Voor macro gebruik ik een Tokina 100mm f2.8 1:1. Is ook de enige prime die ik bezit.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:28

maaikemuis schreef:
Voor macro gebruik ik een Tokina 100mm f2.8 1:1. Is ook de enige prime die ik bezit.

is de 100mm niet wat te groot? aangezien ik niet beweegbare opjecten ga fotograferen?

(heb even snel op je site gekeken, wat een prachtige foto's!)