Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bloempje1 schreef:Nee eerst half hoe het in het boekje staat,zodat die nog zelf kan scherpstellen.En als je foto wilt maken dan pas helemaal indrukken.
x_Lys schreef:Ik heb ook sinds kort de Fuji S6500 ben er erg blij mee! Alleen met beweging is het nog erg oefenen, heeft iemand hier misschien goede instellingen voor die ik kan instellen? Dat ze ook lekker scherp worden?
x_Lys schreef:x_Lys schreef:Ik heb ook sinds kort de Fuji S6500 ben er erg blij mee! Alleen met beweging is het nog erg oefenen, heeft iemand hier misschien goede instellingen voor die ik kan instellen? Dat ze ook lekker scherp worden?
Nog maar een keerje deze vraag
En ook wou ik nog weten of het aan de kaart lag hoe snel je fotocamera foto's maakt?
x_Lys schreef:Nog maar een keerje deze vraag
En ook wou ik nog weten of het aan de kaart lag hoe snel je fotocamera foto's maakt?
Loutjelou schreef:Ik wil graag een goede camera, maar eigenlijk niet met zo'n groot ding lopen. Dus wil ik liever een écht goede compact camera. Iemand suggesties?
Kokomo schreef:x_Lys schreef:Ik heb ook sinds kort de Fuji S6500 ben er erg blij mee! Alleen met beweging is het nog erg oefenen, heeft iemand hier misschien goede instellingen voor die ik kan instellen? Dat ze ook lekker scherp worden?
Je kunt het beste in de stand AV fotograferen en dan een zo klein mogelijk getal instellen.
x_Lys schreef:Ik heb ook sinds kort de Fuji S6500 ben er erg blij mee! Alleen met beweging is het nog erg oefenen, heeft iemand hier misschien goede instellingen voor die ik kan instellen? Dat ze ook lekker scherp worden?
kay27 schreef:Kokomo schreef:
Je kunt het beste in de stand AV fotograferen en dan een zo klein mogelijk getal instellen.
Ben ik nu helemaal abuis, of stel je -zeker bij beweging- juist een wat hoger getal in, zodat je sluitertijd wel klein blijft maar je ook een grotere scherptediepte krijgt?
Een groot diafragma (=klein getal) = een kleine scherptediepte. Dan krijg je beweging toch helemaal niet meer scherp op de foto?
Mijn advies zou juist zijn om de sluitertijd klein in te stellen en de camera de diafragma te laten bepalen. Dan zou je vanuit de TV stand fotograferen. Of eenvoudigweg vanuit de sportstand fotograferen.
Renza schreef:Sportstand zou ik sowieso niet doen, die kiest veel te lange sluitertijden.
Renza schreef:Als er genoeg licht is wel, maar als er weinig licht kiest de sportstand vaak sluitertijden die mij te lang zijn. Heb dan liever een scherpe donkere foto dan een lichte wazige.
Kokomo schreef:Renza schreef:Sportstand zou ik sowieso niet doen, die kiest veel te lange sluitertijden.
De sportstand kiest juist korte belichtingstijden.
Nerootjeh schreef:Jullie negeren mijn vraag