Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:41

Captain schreef:
Dank je wel! Ik haal vrijwel al mijn foto's van pexels of speciale accounts van Deviantart die je gratis mag gebruiken. :D

Ah slim! Thanks:D

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:43

Wow, super gaaf Hannah!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:39

Dank je! :))

Ik heb net zo'n gave bewerking gemaakt.. :oo Ben een beetje flabergasted en wil hem HEEL graag laten zien maar kan morgen pas want dan plaats ik hem ook pas op insta! _O-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:45

Captain schreef:
Dank je! :))

Ik heb net zo'n gave bewerking gemaakt.. :oo Ben een beetje flabergasted en wil hem HEEL graag laten zien maar kan morgen pas want dan plaats ik hem ook pas op insta! _O-

Laat zieeeen. Nu! *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:53

Aaaaah kan nu ook wel!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:55

:') De verleiding.. Maar hij is nog niet helemaaaaaal af dus hij is sws nog niet klaar maar damn.. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:58

Post gewoon. Je hebt niks te verliezen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:05

Nou vooruit.. Gaat zo tegen m'n principes in haha! :')
Sorry voor de jankkwaliteit?! Ik probeerde het via Flickr te doen maar dan kan hij steeds de afmetingen niet bepalen?? _-:(

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:06

Vaak wel fan van jou bewerkingen, maar bij deze zie je aan bijna alles dat het nep is :o Niet mijn ding! Vooral die wolf is zo duidelijk geshopt... Heb ik bij jou andere werk echt veeeel minder! Voor mij geen topper, maar snap wel dat je er trots op bent :D

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:11

Ik vind ‘m ook heel gaaf, alleen de wonden zijn wat mij betreft te nep. Verder zijn ze altijd heel gaaf van jou

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:16

Haha ja het is wel een extreme, helemaal mee eens. Vrijwel alles is ook bewerkt dus dat klopt. _O- Ik snap wel wat je bedoelt overigens, ik krijg het zwaard ook gewoon niet realistisch, heb er ongeveer 10 geprobeerd. De wolf moet denk ik wat kleiner voor realistischere verhouding?

Poess91: alle wonden? Ik vind die denk ik op de schouder van het paard een beetje nep? Maar de rest wel epic? :))

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:24

Ik denk dat je het zwaard in een verkeerde hoek hebt eigenlijk! Hij staat te 'scheef' voor jouw hand. Ik zie hem ook als een beetje 'neppig'.
Verder vind ik hem tof! Waarom heb je voor deze kleuren gekozen? Bijvoorbeeld bij jouw gezicht? En waarom heb je daar zo'n grote wond, is de wolf zo ver gesprongen? En waar ben je, op een weiland? Waarom is de lijn van de bomen achter je zo echt?
Ik vind het bij dat soort dingen altijd belangrijk dat je weet wat het verhaal erachter is :)

De opspattende sneeuw vind ik erg mooi gedaan :D De bewerking van Menno ook, erg helder zo. De staart heb je ook mooi gedaan! Subtiel.

Het bloed zou ik nog wat aan doen, vooral in de sneeuw. Bloed is nog warm, dus dat zakt door de sneeuw. En de kleur wordt een beetje vervaagd omdat sneeuw natuurlijk ook water is en er toch voor een beetje diffusie optreedt :)

Ik denk dat het dan net wat realistischer wordt!

bentefoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:41

Ik word bijna bang van je bewerking :') :') Wel super gaaf!! Ja een beetje onrealistisch misschien maar wat wil je ook met zo’n extreme bewerking. Wat een tijd zal er in gezeten hebben :j

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:04

Captain nee vooral op de wolf eigenlijk. Ze lijken te ‘netjes’, alsof ze allemaal ongeveer gelijk zijn haha. Hoop dat je me snap, bedoel het goed!
Verder zou ik nog wat meer bloed op de grond gooien denk ik }>

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:28

Captain; ik vind het heel knap wat je zo kan met photoshop, wauw ! Maar niet echt mijn ding denk ik..

Ik ga het dan ook maar is wagen hier. Ben er niet echt in thuis maar ben wel benieuwd wat jullie vinden. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:47

Ik vinnem heeeel gaaf geworden!

En die van mijn naamgenoot ook :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:16

Mariett schreef:
Ik denk dat je het zwaard in een verkeerde hoek hebt eigenlijk! Hij staat te 'scheef' voor jouw hand. Ik zie hem ook als een beetje 'neppig'.
Verder vind ik hem tof! Waarom heb je voor deze kleuren gekozen? Bijvoorbeeld bij jouw gezicht? En waarom heb je daar zo'n grote wond, is de wolf zo ver gesprongen? En waar ben je, op een weiland? Waarom is de lijn van de bomen achter je zo echt?
Ik vind het bij dat soort dingen altijd belangrijk dat je weet wat het verhaal erachter is :)

De opspattende sneeuw vind ik erg mooi gedaan :D De bewerking van Menno ook, erg helder zo. De staart heb je ook mooi gedaan! Subtiel.

Het bloed zou ik nog wat aan doen, vooral in de sneeuw. Bloed is nog warm, dus dat zakt door de sneeuw. En de kleur wordt een beetje vervaagd omdat sneeuw natuurlijk ook water is en er toch voor een beetje diffusie optreedt :)

Ik denk dat het dan net wat realistischer wordt!

Je bedoelt het zwaard wat rechterop doen?
Ik zie nu ook dat de kleuren niet echt kloppen want het paard is veel koeler.. Ik ga hem straks nog eens bewerken want ik zie nu idd dingen die veel beter kunnen! :))

Hoe bedoel je kleuren bij mijn gezicht?
Bloed moet ik idd verbeteren, mag ook wat donkerder. En de wonden bij ons is even als metafoor, het verhaal er achter is ongeveer: 'sometimes you got to face your demons in order to fight them' zoiets.. :))

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:03

Het zwaard iets horizontaler bedoel ik! Lekker makkelijk uitleggen haha. Je ‘knijpt’ hem duidelijk niet vast, dus hij zou iets in je hand moeten hangen. Hij staat nu te verticaal.
Je gezicht is heel erg bleek en blauwig. Sowieso is er erg weinig kleur in de hele afbeelding, het is blauw of rood. Alsof Menno en jij eerst zwart-wit waren en je er later kleur in hebt gedaan. Was dat een koel/warm contrast omdat je dat zo graag wilde hebben of niet?
Ik ben zo benieuwd wat je er nu van maakt :D Je spiegelt hem wel eens toch? Dan zie je ook weer hele andere dingen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:06

Dat blauwe klopt.. ik had de originele foto pas gisteravond gevonden toen ik de bewerking al af had. :+ 3 jaar geleden gaf ik alle foto's een groene gloed, geen idee waarom maar ik moest het nu dus weer blauw maken omdat het anders helemaal nergens op leek. :+

Zwaard horizontaler heb ik geprobeerd maar dan zit hij voor het paard z'n hoofd en dat is ook weer niks.. Misschien kan ik een arm uit een andere foto pakken..

Oh en ja het moet wel een koele foto zijn want het is in de sneeuw. :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:09

Bedankt voor de tips trouwens iedereen! I appreciate it. :j Fijn dat anderen even mee willen kijken want jullie zien toch weer dingen die ik niet zie of fouten die ik niet kan plaatsen.. :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:27

Ik ben een stille meelezer, maar mag ik me ook even melden? :D

Over de foto van captain; ten eerste vind ik het een toffe scène! Heb wel wat dingen die me opvallen: wolf en paard hebben allebei een hele sterke houding. Er gaat een bepaalde activiteit vanuit. Paard is klaar om "aan te vallen", wolf staat klaar om de aanval te ontwijken.
De ruiter op het paard heeft daarentegen een hele relaxte houding, meer afwachtend als een toeschouwer. Wanneer het lichaam van de ruiter ook meer een actiehouding heeft, valt het zwaard ook niet meer zo buiten de context van de foto. Het zwaard heeft nu namelijk ook een "ontspannen" houding.

Wat betreft de wonden; wonden zijn meestal niet zo "clean cut" als op de foto, hebben rafelige randen of oneffenheden. Ook zit er een verschil tussen diepte omdat je niet elke wond met dezelfde kracht/hetzelfde voorwerp toebrengt. En de kleur had je zelf al gezien :)
Mariet geeft ook een mooie kijk op het bloed in de sneeuw. En het bloed op het zwaard zou wat meer naar de onderkant lopen in de houding waarin het zich nu bevind :)

Verder vind ik het wel een mooie sfeer!

(Ik werk zelf veel met special effects make up, dus vandaar mijn fixatie op de wonden en het bloed :+ )

XAnnouk: jouw eerste foto ziet er al super tof uit! Ik zou alleen wel verschil maken in de mate van contrast in het paard en de achtergrond, dat maakt het fijner voor het oog om te focussen.

Jouw tweede foto heeft het paard een super lieve uitstraling! Maar het zwart wit zoals het nu is maakt de foto "harder". Misschien de helderheid wat omhoog en het contrast wat omlaag en wellicht de achtergrond licht blurren.
Verder mooie bewerkingen!

Edit: typo

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:58

Afbeelding
Afbeelding

Vind het ontzettend lastig om studiofoto's interessant te houden. Nu heb ik het gevoel dat het bij deze aardig gelukt is, maar bij de rest van de foto's lukt het niet zo goed. Iemand tips? :o

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:11

NynkeMarit: Heel gaaf geworden zeg! Hoe heb je dit gedaan? :)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:22

Ik vind hem ook erg mooi geworden! Wel zit er erg veel paars in de foto

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:29

GerdjeHoran schreef:
Ik vind hem ook erg mooi geworden! Wel zit er erg veel paars in de foto

ik vind het paarse wel leuk bij deze foto :D