Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Ik ga er ook eens een vraag tegenaan gooien. Mijn trouwe metgezel, de 18-200 Nikkor is verkocht en ik ben op zoek naar een waardige vervanger. De eisen: geschikt voor FF, goed glas, zoomlens tot min 200mm en bij voorkeur niet te zwaar omdat hij mee moet op rugzaktrekkings. De 70-200 f2.8 valt daardoor af.
Ik hang nu op 3 lenzen:
-de Nikkor 70-200 f4. Voor mij een voorkeur, waanzinnig glas.
- de Nikkor 70-300 f4.5-5.6. Schijnt redelijk goed glas te hebben en kost een veel minder en weegt veel minder. Reistechnisch een goede keuze, maar is hij echt goed.
- de Nikkor 28-300 3.5-5.6. Kost minder dan de 70-200, is lichter en heeft veel bereik. Hetgeen voor reizen ook weer voordelen heeft.
Wat is handig? Allemaal zijn ze FF-compatibel, maar allemaal hebben ze voordelen en nadelen.
NathalietjeB schreef:hmz wie kan mij even van info voorzien, ik wil mijn macro lens de deur uit gooien omdat ik eigenlijk bijna niet meer macro..
en wil daarvoor dus een groothoek om te gaan urbexen en om meer natuur/omgeving te gaan vast leggen maja dan dus de vraag welke lens ga ik halen.
k_m schreef:Ik weet dat er hier al wat over gezegd is, maar ik vind het niet meteen terug bij deze.
Ik zou graag voor een project met ND - filters werken. En vroeg me af of er degelijke alternatieven zijn op de Lee - filters, aangezien deze veel kosten en ik momenteel ze enkel nodig zou hebben voor één project. Dan vind ik een paar honderd euro een beetje te veel van het goede.
Iemand die me hier mee kan helpen?
Zou bv dit setje de moeite zijn? http://www.fotokonijnenberg.be/cokin-h270-full-nd-kit
k_m schreef:Ik zou hem dit weekend al willen gebruiken dus hongkong is jammer genoeg geen optie.
Ik werk met een 6d met een 24-70 f4, hierop zou ik hem willen gebruiken.
Het is een project gebaseerd op een gedicht, ik ga hiervoor naar de kust en wil (evt licht onscherpe) beelden maken met bv de beweging van de lucht er in vastgelegd, het water, de wind in de duinen,.... Beelden zullen een 'eenzaamheid' moeten uitstralen. Ben er nog niet uit zwart wit of kleur. Conceptuele en dus iets meer artistieke beelden, evt kleurzweem is misschien dus niet desastreus.
Alvast bedankt voor de snelle antwoorden heb er echt wat aan! Ik hoor graag jullie verdere uitleginteressant! Ga het topic ook eens doorlezen.
Bagheera_206 schreef:k_m schreef:Ik zou hem dit weekend al willen gebruiken dus hongkong is jammer genoeg geen optie.
Ik werk met een 6d met een 24-70 f4, hierop zou ik hem willen gebruiken.
Het is een project gebaseerd op een gedicht, ik ga hiervoor naar de kust en wil (evt licht onscherpe) beelden maken met bv de beweging van de lucht er in vastgelegd, het water, de wind in de duinen,.... Beelden zullen een 'eenzaamheid' moeten uitstralen. Ben er nog niet uit zwart wit of kleur. Conceptuele en dus iets meer artistieke beelden, evt kleurzweem is misschien dus niet desastreus.
Alvast bedankt voor de snelle antwoorden heb er echt wat aan! Ik hoor graag jullie verdere uitleginteressant! Ga het topic ook eens doorlezen.
En via MP? Vast wel iemand die upgrade van Cokin oid doet naar LEE en je voor een prikkie wat kunt kopen.