[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:24

Die camera en die lens en dat tasje

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:01

Aah ik had gehoopt dat winterwensen cashback weer begon. Vorig jaar was dat 30/31 oktober maar helaas. Zal wel niet komen of later of misschien wat anders?? Anders had ik vandaag de 70D binnen gehaald. (Als die mee doet met een actie :+ )

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 14:26

Irisx94 schreef:
Aah ik had gehoopt dat winterwensen cashback weer begon. Vorig jaar was dat 30/31 oktober maar helaas. Zal wel niet komen of later of misschien wat anders?? Anders had ik vandaag de 70D binnen gehaald. (Als die mee doet met een actie :+ )

De winterpromotie cashback is inmiddels van start gegaan! *\o/* en de 70D doet mee! (en ik wil hem ook, maar mijn bankrekening wilt het liever niet -O- )

http://www.canon.nl/winterpromotie

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:03

oh yes de 6d doet mee! Dat doet mijn twijfel weer wat afnemen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:10

De 7D2 en M3 staan er niet tussen. -O-

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:12

Ja die zag ik ook niet Richard -O- erg jammer. Misschien tijdens de btw actie van de mediamarkt nog.. maarja mediamarkt had er geloof ik ook een handje van om dan eventjes vantevoren de prijs iets omhoog te gooien B-)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:34

Dan blijven ze nog even op mijn wishlist staan. :)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:47

Ik heb hem gelijk na het werk maar gehaald en nu al verliefd. :') maaeja, ik kom dan van en 1000D.

Ik wist niet dat de wifo zo verrekte handig was trouwens :)

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:36

Ik twijfel zooooooo om nu voor de 70d te gaan of gewoon nog doorbijten met m'n 40d en door te sparen voor de 7d2. Ik denk toch even doorbijten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:37

Voor wat wil je hem gaan gebruiken? een 70d is namelijk meer portret gericht en een 7D2 meer sport..

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:59

Hey :wave:
Ik ben begonnen met sparen voor een spiegelreflex camera. Ik heb nu een handcamera, maar zoek langzamerhand een betere camera. Werschijnlijk duurt het nog wel even voor ik het geld bij elkaar heb, maar ik ben nu dus opzoek naar een spiegelreflex camera. Ik ben nog beginnend in de fotografie, dus het hoeft niet allemaal supersonisch te zijn. :P
Ik zoek een niet al te dure, goede spiegelreflex camera die ook door beginners gebruikt kan worden. Ik wil hem voor vanalles gebruiken: Dieren, natuur, landschap en ik vind het ook leuk om filmpjes te maken.
Welke raden jullie aan? :)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:08

Ik heb de 70D gekocht voor alles wat ik doe. Portret en actie. :+ 7d2 wou ik heel graag maar was me eigenlijk iets te duur omdat ik dit jaar de dure 70-200 had gekocht dus was al een kapitaal kwijt. :') mijn canon 1000D was op helaas, de ruis werd te zichtbaar. Zelfs bij iso 600.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:28

Zit heel erg te twijfelen om ook een 70D te kopen. Ik heb nu een Canon 550d en heb er al aardig wat mee geschoten, en alhoewel hij nog niet "af" is, wil ik eigenlijk niet dat het zover komt. En nu is er een mooie cashbackactie........
Ben alleen erg benieuwd wat ik nog voor mijn huidige camera kan krijgen bij inruil. Jullie enig idee?

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:15

Ik kan de canon 450 goedkoop overkopen, maar is dit verstandig als eerst camera?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:29

Het is al wel een ouder model. Hangt er dan vanaf hoeveel foto's er al mee geschoten zijn en wat je er voor zou moeten geven.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:58

waaah ik heb net een 6d besteld *\o/*

over die 450d, bwa je hebt een 1200 d ook goedkoop, nieuw en dat is een perfect instap model. :)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:42

Hallo iedereen!
Ik heb nu al sins 2012 de Nikon D3100, echt een instapmodel voor beginners (inclusief ingebouwde guide).
Heel erg graag zou ik eens een wat "professionelere" willen, aangezien ik hier al een boel op geleerd heb.
Ik zit dus verlekkerd naar al die nieuwere modellen te kijken op internet van Nikon en Canon, maar wat vinden jullie van tweehands camera's kopen? Aangezien de nieuwprijzen vaak hoog liggen, maar is dat aan te raden of is de camera dan (sneller) versleten? Er staat vaak info bij over clicks, maar daar kan ik niet veel mee. :o Alleen een body is niet heel erg, ik heb een Tamron lens en ik had gelezen dat die ook op Canon passen(?).
Ik heb al gezien dat veel mensen kiezen voor Canon D70, wat me ook wat lijkt. De 7Dii is me toch wat te duur voor (nog maar) hobby. :Y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 03:43

Zoefken schreef:
Hallo iedereen!
Ik heb nu al sins 2012 de Nikon D3100, echt een instapmodel voor beginners (inclusief ingebouwde guide).
Heel erg graag zou ik eens een wat "professionelere" willen, aangezien ik hier al een boel op geleerd heb.
Ik zit dus verlekkerd naar al die nieuwere modellen te kijken op internet van Nikon en Canon, maar wat vinden jullie van tweehands camera's kopen? Aangezien de nieuwprijzen vaak hoog liggen, maar is dat aan te raden of is de camera dan (sneller) versleten? Er staat vaak info bij over clicks, maar daar kan ik niet veel mee. :o Alleen een body is niet heel erg, ik heb een Tamron lens en ik had gelezen dat die ook op Canon passen(?).
Ik heb al gezien dat veel mensen kiezen voor Canon D70, wat me ook wat lijkt. De 7Dii is me toch wat te duur voor (nog maar) hobby. :Y)

Wat mis je op de huidige camera?
Je tamron lens sluit aan op nikon dus zal niet op een canon gaan passen.waarom geen upgrade in lenzen voordat je een nieuwe body koopt

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:32

Ik mis gewoon wat kwaliteit, bijvoorbeeld er is gauw ruis zichtbaar. Andere toestellen zijn hier al meer verbeterd in.
Oh dan zou ik wel met een scheel oog ergens naar gekeken hebben. :=
Een upgrade in lenzen zou kunnen, maar dat betekent dat ik bij Nikon blijf. Maar ja, dan de vraag waarom Nikon en waarom Canon. Het valt mij ook op dat de meeste fotografen wel Canon hebben, komt dat gewoon door populariteit?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:49

Alle merken maken prima camera's. Het is vooral persoonlijke voorkeur wat jou het beste ligt. Ik begrijp Canon beter dan Nikon. Sony, Olympus en Fuji doen het weer veel beter dan Canon/Nikon bij de mirrorless. De Sony A7R2 zou ik heel graag willen. <3

Het voordeel van een groot merk is dat je 2e hands makkelijk spullen kunt vinden en verkopen. Bij sommige merken ben je daar iets meer beperkt in.

Andere voorbeelden zijn dat apparatuur van derden vaak meer uitkomen voor Canon en Nikon. Zoals objectieven van Tamron en Sigma of opzetflitsers van Metz. Ander voorbeeld is die nieuwe Skyport zender van Elinchrom. Als eerst is de Canon versie uitgekomen, de Nikon versie is onderweg en te pre-orderen en de Sony versie is nog niet uitgebracht.

Wil je echt een veel betere ruis/detailverhouding dan zit je al gauw in het duurdere segment van lichtsterke objectieven en fullframe bodies. -O- Dat is eigenlijk alleen te verantwoorden als jij het kunt terug verdienen of het voor je hobby over hebt. :=
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 06-11-15 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:52

Zoefken schreef:
Ik mis gewoon wat kwaliteit, bijvoorbeeld er is gauw ruis zichtbaar. Andere toestellen zijn hier al meer verbeterd in.
Oh dan zou ik wel met een scheel oog ergens naar gekeken hebben. :=
Een upgrade in lenzen zou kunnen, maar dat betekent dat ik bij Nikon blijf. Maar ja, dan de vraag waarom Nikon en waarom Canon. Het valt mij ook op dat de meeste fotografen wel Canon hebben, komt dat gewoon door populariteit?

Je moet een camera nemen die lekker in de hand ligt. Zeker de keuze tussen Nikon en Canon is er eentje van gevoel, niet van materiaal.

Ruis is voor een deel ook bediening. kwam ik laatst zoiets tegen met redelijk wat ruis. Wat raar als je ISO 1600 instelt en dan met 1/6000 fotograferen. Gevalletje niet helemaal begrijpen hoe het werkt.....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:54

Bagheera_206 schreef:
. Sony, Olympus en Fuji doen het weer veel beter dan Canon/Nikon bij de mirrorless.

Vergeet Panasonic niet ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:54

En het is ook net waar je eisen liggen. Ik maak nog steeds ISO1600 foto's met mijn 7D, model 2009, waar ik de ruis/detail verhouding prima vind en nog accepteer. Dan zit er wel een fatsoenlijk objectief op. :=

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:41

Heee! Geen vraag over spiegelreflexcamera's, maar over systeemcamera's. Heb werkelijk geen flauw idee welke merken en types 'n beetje goed in de markt liggen? Hebben jullie misschien suggesties, aanraders of ervaringen? :)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:01

ikke schreef:
Je moet een camera nemen die lekker in de hand ligt. Zeker de keuze tussen Nikon en Canon is er eentje van gevoel, niet van materiaal.

Ruis is voor een deel ook bediening. kwam ik laatst zoiets tegen met redelijk wat ruis. Wat raar als je ISO 1600 instelt en dan met 1/6000 fotograferen. Gevalletje niet helemaal begrijpen hoe het werkt.....

Oja dat is natuurlijk ook een puntje, dan zou ik een dag lekker bodies moeten voelen haha. :')

Dat is waar, maar dat snap ik nog wel. :o Moeilijk moeilijk!